لذا هر کسی آن را بگیرد وداشته باشد بهره ونصیب فراوانی شامل حالش شده است.
ومی فرماید :
«مَنْ جَاءَ مَسْجِدِی هَذَا، لَمْ یَأْتِهِ إِلَّا لِخَیْرٍ یَتَعَلَّمُهُ أَوْ یُعَلِّمُهُ، فَهُوَ بِمَنْزِلَهِ الْمُجَاهِدِ فِی سَبِیلِ اللَّهِ، وَمَنْ جَاءَ لِغَیْرِ ذَلِکَ، فَهُوَ بِمَنْزِلَهِ الرَّجُلِ یَنْظُرُ إِلَى مَتَاعِ غَیْرِهِ».
کسی که به سوی مسجد من بیاید نیامده است مگر اینکه خیری را یاد بگیرد یا آموزش دهد به منزله مجاهد در راه الله است
وکسی که برای هدف دیگری آمده باشد به مثال شخصی است که به سوی کالای دیگری نگاه می کند.
ابو اسود دولی هم یکی از علمای بزرگوار اسلام می فرماید:
الملوک حکام علی الناس والعلماء حکام علی الملوک
پادشاهان حاکمان مردم اند ولی علماء حاکمان پادشاهان اند.
یعنی در واقع حاکم وپادشاه حقیقی دنیوی علما هستند.
زیرا آنها هستند که راه سعادت از شقاوت را برای مردم نشان می دهند….
آنان اند که به حلال وحرام شریعت آگاه اند.
آنان که مردم را از انحرافات وکفر وشرک معصوم می دارند..
ودر نبودشان هم انحراف وجهل وشر حاکم است
نبود علمای ربانی وصادق باعث می شود افراد جاهل جایگزین شوند افرادی که واقعا شایستگی وکفائت لازم را ندارند و باعث گمراهی خود ومردم می شوند واین یکی از نشانه های قیامت هم می باشد
پیامبر می فرماید:
” إِنَّهَا سَتَأْتِی عَلَى النَّاسِ سِنُونَ خَدَّاعَهٌ، یُصَدَّقُ فِیهَا الْکَاذِبُ، وَیُکَذَّبُ فِیهَا الصَّادِقُ، وَیُؤْتَمَنُ فِیهَا الْخَائِنُ، وَیُخَوَّنُ فِیهَا الْأَمِینُ، وَیَنْطِقُ فِیهَا الرُّوَیْبِضَهُ ” قِیلَ: وَمَا الرُّوَیْبِضَهُ؟ یَا رَسُولَ اللهِ قَالَ: ” السَّفِیهُ یَتَکَلَّمُ فِی أَمْرِ الْعَامَّهِ “.
به زودی بر مردم سالهای فریبنده خواهد آمد.
انسان دروغگو راستگو قلمداد می شود.
وراستگو دروغگو قلمداد می گردد.
خائن امین می شود وامین هم خائن
ورویبضه هم در آن موقع وزمان حرف وسخن می راند
گفته شد: رویبضه چه کسانی اند؟
فرمودند: شخصی سفیه که در امورات عمومی مردم(یعنی کارهای مهم وحساس) سخن می گوید واظهار نظر می کند.
یا اینکه می فرماید:
اذا وسد الامر الی غیر اهله فانتظر الساعه
اگر امورات به دست افراد نااهل افتاد منتظر قیامت باش.
لذا امروزه شیوع متعالمین ومتطفلین وومدعیان علم و فهم وفقه زیاد شده
جوانی رو می بینی که دو یا سه کتاب خوانده است ادعای فتوا وفهم می کند.
یا شخصی ابواب طهارت را خوب نخوانده در مسائل ایمان وکفر وحاکمیت وسیاست شرعی حرف می زند…
واین اگر خوب در آن تأمل کنیم مصیبت است.