صفات و یژگی های زن شایسته (۱)

خداوند متعال در دل های مردان مهر و محبت زنان و همینطور در قلب های زنان محبت مردان را به ودیعه نهاده و این کشش دوسویه را با سرشت آدمی عجین نموده است. اسلام ویژگی های زن شایسته را، که با توسل به آن زندگانی زناشویی به کامیابی رسیده و پایه هایی مستحکم می یابد، به خوبی ترسیم نموده است.

بنابراین اگر مردی که درصدد ازدواج است چنین دختری را یافت، بر خدا توکل کرده و با او ازدواج نماید که خداوند متعال مادامیکه او نیت چنین انتخابی را داشته است، این زندگی تازه را براو مبارک می گرداند.

شریعت حکیمانه ی اسلام دست مردها را برای انتخاب همسر را مطابق اصولی که معین نموده باز گذاشته و معیار سنجشی را به وی عطا کرده که می تواند قبل از ازدواج دختررابا آن سنجیده و درصورت وجود معیارهای مورد نظر بر خدا توکل کرده و با او ازدواج نموده و در غیر اینصورت دنبال شخص دیگری بگردد.

ویژگی های مذکور چیزی نیستند که کسی بتواند در عرض یکی دو روز مدعی داشتن آن شده، یا آن را از کسی به امانت بگیرد، بلکه ثمره ی سال ها تربیت والدینی نیکوکار و سعی و کوشش دختر مسلمان است که خواستار کامیابی دنیا و آخرت خویش می باشد.

هر دختری دارای خصوصیاتی است که وجود هرکدام بر وزن و اعتبار وی نزد خواستگارش می افزاید.

مقاله پیشنهادی

زن لباس و زینتش را آشکار نکند

الله می‌فرماید: ﴿یَٰٓأَیُّهَا ٱلنَّبِیُّ قُل لِّأَزۡوَٰجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَآءِ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ یُدۡنِینَ عَلَیۡهِنَّ مِن جَلَٰبِیبِهِنَّۚ ذَٰلِکَ أَدۡنَىٰٓ …