شیعه میگوید سوره انسان نیز در حق حضرت علی و اهل بیتش نازل شده است

ما چرا اینقدر ساده و هالو  بودیم؟! شیعه که بودم داستان زیر را زیاد میشنیدم، ملا ها میگفتند  سوره انسان نیز در حق حضرت علی و اهل بیتش نازل شده است ، الان با خود فکر میکنم در آنوقت چرا متوجه اینهمه دروغ نهفته در داستان نشده بودم ..

 

شیعه میگوید:حسن و حسین بیمار شده بودند.

جدشان رسول خدا و عامه مردم به عیادت‌شان آمده بودند، پس گفتند ای ابا الحسن برای شفای دو فرزندت نذری بکن، پس او نذر سه روز روزه کرد، مادرشان فاطمه هم نذری کرد و کنیزشان نیز بخشش نقره‌ای را نذر کرد، پس آن دو خوب شدند در حالی که اهل بیت محمد هیچ مالی نه زیاد و نه کم سراغ نداشتند، لذا علی سه پیمانه جو قرض کرد. فاطمه برخاست و یکی از آن سه پیمانه را آرد کرد و از آن پنج قرص نان پخت کرد. برای هر یک از اعضای خانواده یک قرص نان جو. آنگاه علی با پیامبر نماز مغرب گزارد و چون به منزل بازگشت در مقابلش غذا گذشتند که ناگاه مستمندی به در خانه آمد و گفت: سلام علیکم ای اهل بیت محمد مستمندی از مستمندان مسلمانان هستم، مرا طعامی بدهید، خدا شما را از سفره‌های بهشتی اطعام فرماید، علی این سخنان را شنید، و امر کرد چیزی به او بدهند، اهل خانه آن غذا را به مستمند دادند. و آن روز و آن شب را تنها با آب خالی به پایان رساندند.

چون روز بعد شد فاطمه پیمانه دیگری را به نان تبدیل کرده بود. علی با پیامبر نماز گزارد و به منزل آمد. چون پیش او غذا گذاشتند، یتیمی به در خانه آمد و بر در ایستاد و گفت: السلام علیکم ای اهل بیت محمد یتیمی هستم از اولاد مهاجرین که پدرم در روز جنگ عقبه به شهادت رسیده است، به من غذایی بدهید خدا شما را از سفره‌های بهشتی طعام دهد. علی سخنان یتیم را شنید، لذا امر کرد چیزی به او دهند، اهل خانه غذایشان را به او دادند. و دو روز و دو شب گذشت که در آن آب خالی خوردند. چون روز سوم شد فاطمه برخاست و پیمانه سوم را هم نان کرد. علی با پیامبر  نماز گزارد و به روال قبل به منزل آمد و سر سفره نشست و غذایی پیش او نهادند، ناگاه اسیری آمد و گفت: آیا ما را به اسارت می‌گیرید و آواره‌مان می‌کنید اما طعامی به ما نمی‌دهید، مرا غذایی بدهید که اسیر محمدم خداوند از سفره‌های بهشت به شما طعام دهد! علی سخنان اسیر را شنید پس امر کرد چیزی به او دهند. اهل خانه غذایشان را به او دادند. و سه روز و سه شب را تنها با آب خالی به پایان رساندند.

 

چون روز چهارم فرا رسید و آنان نذرهایشان را ادا کرده بودند، علی حسن را با دست راست و حسین را با دست چپ گرفت و نزد رسول خدا  آمد در حالی که هر سه از شدت گرسنگی چون جوجه پرنده‌ها می‌لرزیدند. چون پیامبر حسن و حسین را مشاهده کرد فرمود: ای ابا الحسن! از حالتی که در شما می‌بینم چقدر ناراحت و آزرده‌ام، بیایید با هم به خانه دخترم فاطمه برویم، پس همه به منزل فاطمه رفتند در حالی که او در حجره‌ی خویش بود و شکمش از شدت گرسنگی به پشتش چسبیده بود. و چشم‌هایش گود شده بود، وقتی پیامبر او را اینگونه دید فرمود: از خدا می‌خواهم که به فریاد ما رسد اهل بیت محمد از گرسنگی می‌میرند!
همان لحظه جبرئیل بر محمد ص فرود آمد و گفت: ای محمد دریافت کن تبریک و تهنیت خداوند را درباره اهل بیتت، فرمود: چه چیزی دریافت کنم ای جبرئیل؟ و جبرئیل سوره «هل أتى على الإنسان حین» را بر او خواند. و این سوره بر فضایل زیادی دلالت دارد که نه در گذشته و نه در آینده برای کسی جز علی مسلّم نشده است، لذا او از دیگران بهتر است پس او امام می‌شود.

پاسخ اهل سنت:
ببینید چندین و چند دروغ در این داستان است
اول – اهل سنت در این اختلافی ندارند  که سوره انسان مکی است یعنی آیه وقتی نازل شده که حسن و حسینی وجود نداشتند و علی و فاطمه عروسی نکرده بودند!!
دوم – اگر شیعه این را قبول نکند، عیبی ندارد! اما نمیتواند منکر این شود که حتی اگر این سوره در سالهای آخر عمر رسول الله نازل شده باشد باز حسن و حسین ۴ یا ۵ ساله بودند  بر بچه های ۴ یا ۵ ساله روزه واجب نیست چه برسد به روزه نذری !

سوم – و چه برسد که سه روز  و سه شب چیزی نخورند هیچ پدر مادری حق ندارند چنین کنند و این مصداق کودک آزاری است.
چهارم- آنهم کودکانی که تازه  همین امروز از بستر بیماری برخاسته اند  به اجازه کدام قانون باید سه روز روزه بی افطاری و بی سحری  بگیرند؟
پنجم -فرضا که روز اول گدا  آمد و نان را برد حضرت فاطمه چرا باز آستین  ها را بالانزد و فورا  دوباره نان نپخت( چون هنوز دو پیمانه  دیگر آرد داشت ) تا کودکانش زجر نبینند  و خودش زجر نبیند و  چرا منتظر شد تا فردا ….. که تا باز گدا بیایید و نان را ببرد!!
آیا  این فیلم هندی است یا روایت؟!!

ششم- حضرت فاطمه خودش هم حق نداشته چنین روزه سختی  را بگیرد زیرا ایشان در دوران زناشویی، همیشه یا حامله بود یا بچه را شیر میداده سه روز که آدم غذا نخورد به جنین لطمه میخورد و شیر آدمی خشک میشود و پس بچه شیر خوار چه کند؟ ملایان شیعه که داشتند این دروغ را میساختند یادشان نبود برای حاملگی و یا شیر دهی سیده نساء توجیه ای ببافند!!
هفتم- حالا در خانه خودشان چیزی نبود حضرت علی چرا دوباره قرض نگرفت.

هشتم- حالا در خانه خودشان چیزی نبود چرا نرفتند میهمانی و  حسن و حسین را  چرا نفرستاد به خانه خواهر پولدارش؟ یا  به خانه جدش یا به خانه اقربای دیگر تا شکمی از عزا در آورند؟
نهم-  اصلا نذر در اسلام کار خوبی  نیست و علی رضی الله عنه بهتر میدانسته که نذر کردن کار بخیل هاست رجوع کنید به اینجاhttp://www.islamtxt.net/content/article/417
دهم – حضرت علی خادمی بنام فضه نداشته اصلا خادم نداشته است، بعد انسان که اینقدر فقیر باشد که  خودش نان ندارد بخورد خادم میخواهد چیکار؟

 یازدهم –  اصلا زود افطار کردن و روزه را گشودن  سنت است، حالا علی رضی الله عنه دلش نخواسته قبل از نماز مغرب افطار کند!!  حسن و حسین چرا منتظر پدر و آن گداها  شدند و غذای خود را نخوردند؟!
دوازدهم – شان نزول أیه بنابر  حدیث صحیحی  که در کتب ما هست ،درباره یکی از انصار است نه درباره علی .

به این صورت که وی  یک شب فقط یک شب، شام خانه‌اش را به مهمانش داد و دختر کوچکش را گرسنه خواباند. خود و همسرش هم گرسنه سر به بالین شب گذاشتند، خداوند متعال هم چنین نازل فرمود که: (وَیُؤْثِرُونَ عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ وَلَوْ کَانَ بِهِمْ خَصَاصَهٌ ۚ) (الحشر: ۹). «آنها (مهاجرین) را بر خود مقدم می‌دارند هر چند در خودشان احتیاجی مبرم باشد».
این مدح و ستایش بزرگ‌تر از مدح به فرموده دیگر الهی است که: (وَیُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَىٰ حُبِّهِ مِسْکِینًا وَیَتِیمًا وَأَسِیرًا) (الإنسان: ۸). «و غذای (خود) را با اینکه به آن علاقه (و نیاز) دارند به مسکین و یتیم و اسیر می‌دهند».
یک شب گرسنه خوابیدن ( بشرط روزه نبودن )  معقول است اما سه شب و سه روز  پشت سرهم  معاذالله که درست باشد!

منبع: اسلام تکس
 

مقاله پیشنهادی

شبهه مخالفان حدیث و آیه «در کتاب هیچ چیز را فرو نگذاشته‌ایم»

یکی دیگر از شبه‌هایی که مطرح می‌کنند فهم آن‌ها از فرموده‌‌ی خداوند و این آیه …