شش سوال متداول که ملحدان همواره مطرح می کنند

 در اینجا پاسخ های زیبایی را به این سوالات از یک فرد هدایت یافته میشنویم.

١- آیا دین و مذهبی که من دارم به انتخاب خودم بوده یا میراث پدرم؟
جواب : اگر تقلید بود کار نیکی پیمبر ره پدران خود می‌رفت
اگر انتخاب دین بر اساس میراث پدر بود دیگر در دنیا ادیان مختلفی وجود نداشت و همه مردم با توجه به داشتن نیایی مشترک دارای یک دین می شدند، در ضمن اگر دین ارثی بود پیامبران الهی چرا از دین پدران خود تبعیت نکردند؟ چرا اصحاب پیامبر همه دارای پدران و یا فرزندانی و یا مادر و یا برادر و خواهرانی مشرک بودند؟! حتی پدران بعضی از اصحاب نبی همچون خالد بن ولید و عکرمه بن ابی جهل، از دشمنان سرسخت اسلام بودند ولی خود از دین ارثی پدرشان پیروی نکردند.
همچنین در دنیای معاصر، هزاران تازه مسلمان وجود دارد که دارای پدرانی مسیحی و ملحد و هندو و…. هستند؛ به عنوان مثال ارنولد وان دورن، عبدلکریم گرین، یوسف اسلام، مالکوم ایکس و… که همه این افراد به عنوان دعوت‎کننده به اسلام در کشورهای خود مشغول به فعالیت هستند.
شجره‌نامه نویسنده‌ی این مقاله، مشکل این سؤال را حل خواهد کرد:
پدربزرگ : سلطنت‌طلب و عضو ارتش شاهنشاهی
پدر : یک شخص ربوبی (فقط اعتقاد به خدا) و مخالف دو آتشه‌ی ادیان.
مادر: فردی رمضانیسم؛ فقط در رمضان‌ها نماز می‌خواند.
سایر اعضای خانواده پدری: افرادی دائم‌الخمر و بی‌اهمیت نسبت به دین، بدون سابقه خواندن نماز در طول عمر
سایر اعضای خانواده مادری: عضو حزب سکولاری (pdk) کردستان عراق و کم‌اهمیت نسبت به دین

٢- آیا دین و مذهبی که پدرم دارد انتخاب خودش بوده یا میراث اجدادش؟
جواب این سؤال را نیز با استناد به سابقه‌ی خود خواهم داد که ۴ سال قبل عاشق هیتلر بودم و کتاب زندگینامه او را از حفظ بودم (هنوز هم زندگینامه او را به یاد دارم)؛ یک ناسیونالیست افراطی بودم و به خدا اعتقاد نداشتم و شعار اصلی بنده «پرستش خدا بس است» بود ولی به شکر خدا الان یک فرد مسلمان هستم.

٣- آیا اگر در کشوری دیگر به دنیا می‌آمدم باز هم همین دین و مذهب من می‌بود؟
منظور از کشور دیگر چه کشوری می‌باشد؟ یک انسان چه در عربستان باشد و چه در سومالی چه در اندونزی و چه در چچن باشد دین و مذهبش یکی است و اگر منظور کشورهای غیر مسلمان است باز هم باید پرسید کدام کشور؟ آیا جنوب فرانسه یا غرب چین و یا کشمیر هند و یا قفقاز روسیه؟ در این کشورهای غیر مسلمان نیز مسلمان به وفور یافت می‌شود و به عنوان مثال در کره جنوبی تعداد مسلمانان نزدیک به یک درصد جمعیت را تشکیل می‌دهد و بنا بر استدلال ملحدین از کجا معلوم ما جزء آن یک درصد مسلمان نباشیم؟

۴- اگر من تحقیق کردم و خدایی نیافتم، چرا مرا می‌کُشند؟
تا به حال هیچ تحقیق علمی صحیحی نتواسته است وجود خدا را رد کند ولی برخی از تحقیقات توانسته‌اند وجود آفریدگار و خالق را ثابت کنند (مانند داوکینز که از آن به عنوان یوفو نام می‌برد) و علت کشتن افراد مرتد به این دلیل است که با طرح شبهات در مردم و یا نشر دین باطل خود و یا حتی محاربه و دست بردن به سلاح علیه حکومت اسلامی، اجازه‌ی کشتار آنان داده خواهد شد و در تمامی کشورهای جهان و تمامی ادیان و عقاید کسانی را که امنیت داخلی یک حکومت را تهدید کنند از بین می‌برند (مانند امریکا که به علت تهدید اسامه بن لادن او را شبانه ترور کرد و یا سایر ترورها)

۵- چرا قرآن یکی است ولی اسلام ٢٢ شاخه شده؟ کدام مذهب به بهشت می‌رود؟
مذاهب اسلامی بیشتر از ۲۲ شاخه است و طبق حدیث نبوی، اسلام به ۷۳ شاخه تقسیم می‌شود و فقط یک شاخه آن به بهشت می‌رود.
این که کدام شاخه به بهشت می‌رود، هر مذهبی که بر طبق قرآن و احادیث صحیح پیامبر عمل کند بهشتی است و هرکس به این دو عمل نکند بهشتی نیست.

۶- چرا تمام پیروان ٢۶ دین موجود در جهان با حدود ٢٠٠ مذهب گوناگون با قاطعیت ایمان دارند که مذهب آنها بهترین مذهب است و فقط آنها به بهشت می‌روند؟
این سؤال از اساس غلط است، چرا که برخی از ادیانی که به عنوان دین می‌شناسیم اصلاً اعتقادی به خدا و بهشت و جهنم ندارند. همانند کنفوست‌ها و بودایی‌ها و هندوها و حتی در مذاهب اسلامی، «قرآنیون» اعتقاد دارند که هیچ کافری در دنیا وجود ندارد و خداوند با هرکس بر اساس اعتقادش برخورد می‌کند.
و حتی شایعه‌ای مبنی بر عدم اعتقاد پاپ و بعضی از مذاهب مسیحیت به جهنم منتشر شد (از صحت آن بی‌خبر هستم)
و اگر کسی به جهنم معتقد نباشد همه انسان‌ها را بهشتی می‌داند.

مقاله پیشنهادی

نشانه‌های مرگ

مرگ انسان با افتادن و شل شدن دو طرف گیج‌گاه، کج شدن بینی، افتادن دست‌ها، …