شبهه روافض(زبانشان لال): عمر مخنث بوده است!

در سایتهای روافض شبهه هایی دیده می شود که مرغ سر سیخ هم به رقص افتاده و هر صاحب عقلی را متاثر می کند، این شبهه را ببینید و خود به جای قاضی نشسته قضاوت کنید.
متن شبهه: ابن سعد در بحث استخلاف عمر می گوید: قال: أخبرنا إسحاق بن یوسف الأزرق و محمد بن عبد الله الأنصاری و هوذه بن خلیفه قالوا: أخبرنا ابن عون عن محمد بن سیرین قال: قال عمر بن الخطاب: ما بقی فی شی‏ء من أمر الجاهلیه إلا أنی لست أبالی إلى أی الناس نکحت و أیهم أنکحت.
یعنی: عمر میگوید:از احوال وامور جاهلیت چیزی در من باقی نماند الا اینکه هنوز برای من فرق نمی کند که کسی مرا بکند یا من کسی را بکنم. طبقات الکبری ج۳ص۲۸۹چاپ بیروت سال ۱۳۷۷ه ق ۱۹۵۷میلادی

پاسخ:
ابتدا باید گفت که روایت منقطع است و محمد بن سیرین عمر فاروق رضی الله عنه را درک نکرده است.
دوم: در این شبهه معنی واضح جمله را تغییر داده و دانسته دست به تحریف معنایی آن زده اند.
در متن عربی روایت، دو کلمۀ “نکحت” و “انکحت” آمده است که هم مادۀ “نکاح” و به معنی ازدواج هستند. ولی شبهه ساز پیرو شیطان چنین معنی سخیفی ارائه داده است.
سخن را کوتاه میکنم و معنی اصلی روایت را با ترجمۀ مترجم شیعی کتاب “طبقات الکبری”بر شما عرضه میکنم تا خود به ماهیت روافض پی ببرید.
ترجمه:« ابن عون، از محمد بن سیرین نقل مى کند عمر بن خطاب مى گفته است: هیچ چیز از امور جاهلیت در من باقى نمانده است جز اینکه من اهمیت نمى‏دهم که با کدام طبقه از مردم ازدواج کنم و به کدام طبقه زن بدهم.»
(الطبقات الکبرى_فارسی ج ۳ ص ۲۴۹-۲۵۰،ترجمۀ محمود مهدوى دامغانى _ تهران، انتشارات فرهنگ و اندیشه، ۱۳۷۴ش.)

ادامه شبهه:
بخاری در صحیح خود چاپ هند می گوید:کان سیدنا عمر مأبونا ًو یتداوی بماء الرجال
یعنی: آقای ما عمر ابنه ای بود و با آب مردان خود را مداوا می کرد .
ابن حجر عسقلانی در فتح الباری شرح بخاری چاپ بولاق برای توجیه این مطلب می گوید: ماء الرجال نبت ینبت فی الیمن. یعنی ماءالرجال
گیاهی است که در یمن می روید !و جواب ابن حجر را یکی از بزرگان چه خوب داده است که:ماءالرجال نبت،ینبت بین الصلب و الترائب. و همچنین سیوطی در کتاب تصحیح لغه ابنه چاپ بولاق، و ابن اثیر جزری در اغلاط القاموس به این مطلب تصریح کرده اند.

پاسخ:
در صحیح بخاری چنین متنی وجود ندارد، اصلاً در کل صحیح بخاری یک بار لفظ “سیدنا عمر”!! نیامده چه برسد به باقی جمله! شما به راحتی میتوانید متن عربی کتاب صحیح بخاری را از لینک زیر دریافت کرده و ادعا را بررسی کنید و صدق گفتار ما را ببینید:
http://shamela.ws/index.php/book/1681

در فتح الباری نیز هیچ اثری از ادعای شبهه ساز نیست! ممکن است رافضی خرده بگیرد که بله! در چاپ بولاق آن آمده است و در دیگر چاپها حذف شده!! ما برای اینکه دهنشان بسته شود لینک دانلود کتاب”فتح الباری شرح صحیح البخاری” طبعه بولاق را قرار میدهیم تا خودتان آن را دانلود کنید و کل آن را بررسی کنید تا بدانید که اکذب النّاس رافضیان هستند!
http://www.4shared.com/dir/23949650/25c63d04/______.html

اما در مورد “سیوطی” این را بگویم که وی کتابی به نام “تصحیح لغه ابنه” ندارد!! تمام اسامی کتب سیوطی در “الأعلام للزرکلی” ج۳ص ۳۰۱-۳۰۲ (دار العلم للملایین) آمده ولی چنین کتابی وجود ندارد! اصلا در کتب معجم مولفین یا طبقات اللغویین و دیگر کتبی که در مورد تالیفات مولفین نوشته شده، کتابی با این عنوان وجود ندارد!
در مورد “ابن اثیر” نیز به همین ترتیب، ایشان نه تنها کتابی با عنوان”اغلاط القاموس” ندارند (الاعلام ج۴ ص۳۳۱-۳۳۲) بلکه چنین کتابی وجود خارجی ندارد!

البته لازم به ذکر است که بنده چنین متنی در کتب روافض در مورد امام زمانشان دیدم، آن هم در کتاب “پینوکیو” اثر کلینی چاپ سرزمین عجایب!
بعد از این بر هر ذی شعوری ثابت می شود که مرام شبهه سازان جز دروغ و دروغ پردازی چیزی نیست، پس میپرسم: آیا وقت آن نرسیده که این کذّابین را بشناسیم و با طناب پوسیدۀ آنها به ته جهنم نرویم؟ آیا شیعیان بعد از این، کمی به خودشان رحم نمی کنند و زمام عقل خود را از دست این جماعت نمی گیرند؟؟
گاهی اوقات دلم به حال چوپان درغگو می سوزد! او فقط دو بار دروغ گفت و رسوای عالم و آدم شد ولی اینها که مرامشان دروغ و دروغگویی است، نزد بعضی ها اصدق النّاس جلوه می کنند!!
در پایان:
«فِی قُلُوبِهِم مَّرَضٌ فَزَادَهُمُ اللّهُ مَرَضًا وَلَهُم عَذَابٌ أَلِیمٌ بِمَا کَانُوا یکْذِبُونَ (بقره:۱۰) = در دلهایشان مرضى است و خدا بر مرضشان می افزاید و به [سزاى] آنچه به دروغ مى گفتند عذابى دردناک خواهند داشت»

منبع: اسلام تکس

مقاله پیشنهادی

زهد رسول الله صلی الله علیه وسلم

عَنْ أبِی هُرَیْرَهَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم: «اللَّهُمَّ ارْزُقْ آلَ مُحَمَّدٍ …