شبهه: از دید قرآن ، زمین و آسمان در ابتدا به هم چسبیده بودند، که الله آسمان را بلند کرد و آنرا بالا برد (انبیاء/۳۰)

 

شبهه دیگر:

از دید قرآن ، زمین و آسمان در ابتدا به هم چسبیده بودند ،که الله آسمان را بلند کرد و آنرا بالا برد (انبیاء/۳۰)

پاسخ:

ابتدا متن آیه مبارکه را ببینیم:

‏﴿أَوَلَمْ یَرَ الَّذِینَ کَفَرُوا أَنَّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ کَانَتَا رَتْقاً فَفَتَقْنَاهُمَا وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاء کُلَّ شَیْءٍ حَیٍّ أَفَلَا یُؤْمِنُونَ ‏﴾

‏معنی: «آیا کافران نمی‌بینند که آسمانها و زمین به هم متّصل بوده و سپس آنها را از هم جدا ساخته‌ایم و هرچیز زنده‌ای را از آب آفریده‌ایم . آیا ایمان نمی‌آورند ؟ ‏»

همانطور که میبینیم اشاره ای به بلند کردن آسمان در آیه وجود ندارد  تعبیر از هم جدا شدن و فاصله گرفتن صحیح میباشد و طبق معمول اینها از تحریفات و اضافات زندیق بر قرآن میباشد .این آیه خود یکی از اعجاز هستی را بیان میکند که توسط علم نیز تایید شده است که به بیگ بنگ مشهور است.

 

خداوند در آیه ۴۷ سوره الذریات می فرماید:

﴿وَالسَّمَاء بَنَیْنَاهَا بِأَیْدٍ وَإِنَّا لَمُوسِعُونَ ﴾

«و ما آسمان ها را با قدرت خود بنا کردیم و همواره آن را وسعت می بخشیم»

به  این پدیده بیگ بنگ میگویند. براساس این تئوری جهان از انفجار یک نقطه بوجود آمده است.این تئوری اولین بار براساس مشاهدات ادوین هابل وهمکارانش مبنی بردور شدن همه کهکشانهای آسمان از کهکشان راه شیری  بجز کهکشانهای محلی مطرح شد.

و در آیه ۱۰۴ سوره انبیا نیزمیفرماید

 

﴿یَوْمَ نَطْوِی السَّمَاء کَطَیِّ السِّجِلِّ لِلْکُتُبِ کَمَا بَدَأْنَا أَوَّلَ خَلْقٍ نُّعِیدُهُ وَعْدًا عَلَیْنَا إِنَّا کُنَّا فَاعِلِینَ ﴾

«در آن روز که آسمان را چون طوماری در هم می پیچیم هماگونه که آفرینش را آغاز کردیم آنرا باز می گردانیم. این وعده ای است که بر ماست و قطعا آنرا انجام می دهیم»

 

به این پدیده نیز بیگ کرانچ (Big crunch )میگویند. طبق این نظریه دانشمندان میگویند که هرگاه چگالی جهان از چگالی بحرانی (مقدار جرمی است که می‌بایست در جهان موجود باشد) بیشتر باشد انبساط جهان روزی متوقف و به انقباض تبدیل می‌شود و بدین‌ترتیب این انقباض باعث میشود تا دوباره تمام این جرم به نقطه آغازین باز گردد که  این همان فروریزش بزرگ یا بیگ کرانچ است.

 

همانطور که میبینیم آیات قرآن گوشه ای دیگر از اعجاز علمی خود را به جهانیان نشان میدهد و پدیده ای که ۱۴۰۰ سال قبل در قرآن ذکر شده است دانشمندان به تازگی به آن رسیده اند. آیا چنین چیزی میتواند بر حسب اتفاق باشد؟ اگر قرآن کلام خداوند بلند مرتبه نیست پس چگونه ممکن است بشر بتواند چنین کتابی را بنویسد؟

 

مقاله پیشنهادی

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران @ahlesonnat_com https://t.me/ahlesonnat_com https://t.me/joinchat/AAAAAEL1eveEIme7q2AtCw