شبهه: از برخورد این دو دریاست که مروارید و مرجان درست تشکیل می‌گردد. این همان اعتقاد قدماست که بیان می‌شود، مروارید از برخورد قطرات باران، بر دهان صدفها شکل می‌گیرد(این اعتقاد را شایدهنوز بابا بزرگ شما هم داشته باشد) (رحمن/۲۲) و آیات قبل و بعدش.

 

شبهه بعدی: و از برخورد این دو دریاست که مروارید و مرجان درست تشکیل می‌گردد. این همان اعتقاد قدماست که بیان می‌شود، مروارید از برخورد قطرات باران، بر دهان صدفها شکل می‌گیرد(این اعتقاد را شایدهنوز بابا بزرگ شما هم داشته باشد) (رحمن/۲۲) و آیات قبل و بعدش..

پاسخ:

ابتدا آیات را ببینیم:

‏﴿مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیَانِ ۱۹ ‏ بَیْنَهُمَا بَرْزَخٌ لَّا یَبْغِیَانِ ۲۰ ‏ فَبِأَیِّ آلَاء رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ ۲۲ ‏ یَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَالْمَرْجَانُ۲۲ ﴾ (الرحمن ۱۹-۲۲)

معنی: ‏ دو دریا را در کنار هم روان کرده است و مجاور یکدیگر قرار داده است . ‏* ‏ اما در میان آن دو حاجز و مانعی است که نمی‌گذارد یکی با دیگری بیامیزد. ‏* ‏ پس کدامیک از نعمتهای پروردگار خود را تکذیب می‌کنید و انکار می‌نمائید ؟ ! ‏* ‏ از آن دو ، مروارید و مرجان بیرون می‌آید . ‏

 

در این آیات کجا گفته که   مروارید از برخورد قطرات باران بر دهان صدفها شکل میگیرد؟ اصلا در این آیات حرفی از باران آمده است؟  آیا زندیق نمیداند که در دریا نوعی نرم تن به نام صدف وجود دارد و مروارید ها نیز حاصل تولید صدف ها میباشند؟ و یا این حقیقت را نیز منکر خواهد شد؟ آیا نباید به عقل ناباوران خندید که چگونه برای انکار قرآن دست به انکار پدیده های طبیعی میزنند؟ آیا اشاره به این نکته که خداوند از زیر دریا، مروارید و مرجان به وجود می آورد خرافات و ایراد بر قرآن و مخالف با علم بشری است یا اینکه ناباوران منکر وجود مرواید و درست شدن آن در داخل صدف ها هستند خرافات و بی عقلی میباشد؟

 

مقاله پیشنهادی

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران @ahlesonnat_com https://t.me/ahlesonnat_com https://t.me/joinchat/AAAAAEL1eveEIme7q2AtCw