سوالاتى که باعث هدایت جوانان شیعه شد (۲۱)

(۲۰) شیعه می گویند که معاویه رضی الله عنه کافر بوده است، سپس ما مى بینیم که الحسن بن علی رضی الله عنهما که به گفته شیعه امام معصوم است با معاویه صلح کرد و از خلافت دست کشید، پس شیعه باید بگویند که الحسن به نفع یک کافر از خلافت کناره گیری کرده است، و این با عصمت او متضاد است! و یا اینکه باید بپذیرند که معاویه مسلمان بوده است!

(۲۱) آیا پیامبر صلى الله علیه وآله وسلم بر خاک حسینی که امروز شیعه بر آن سجده می کنند سجده کرده است؟!

اگر بگویند: آری، ما می گوییم: به پروردگار کعبه سوگند می خوریم که این دورغ است!

و اگر بگویند که بر تربت حسینی سجده نکرده است، ما می گوییم: اگر چنین است پس آیا شما از پیامبر -صلى الله علیه وآله وسلم- راه یافته ‌ترید؟

و باید دانست که روایت ‌هایشان می گوید که جبرئیل علیه السلام یک مشت از خاک کربلاء را برای پیامبر آورد.

(۲۲)  شیعه ادعا می کنند که اصحاب پیامبر صلى الله علیه وآله وسلم بعد از وفات او مرتد شده‌ اند و برگشتند، پرسش این است که آیا اصحاب پیامبر صلى الله علیه وآله وسلم قبل از وفات پیامبر «شیعه اثنا عشری بودند» سپس بعد از مرگ پیامبر صلى الله علیه وآله وسلم سنّی شدند؟

یا اینکه قبل وفات پیامبر سنّی بودند سپس شیعه شدند؟

چون منقلب شدن و برگشتن یعنی منتقل شدن از یک حالت به حالتی دیگر …..؟!

(۲۳) معلوم و مشخص است که الحسن بن علی رضی الله عنهما است مادرش فاطمه رضی الله عنها می‌ باشد، و از ال عبا[۱] و نزد شیعه از ائمه معصومین است، و در این مورد او با برادرش حسین رضی الله عنه فرقی ندارد، پس چرا امامت به فرزندان الحسن نرسید و در فرزندان حسین ادامه یافت؟!!!

پدر و مادرشان یکی است، هر دو سیّد هستند، و الحسن یک امتیاز بر حسین دارد و آن اینکه از او بزرگتر است؟

آیا پاسخ قانع‌ کننده ‌ای در این مورد هست؟!

(۲۴) شما می گویید که علی بعد از پیامبر امام بر حق بوده است پس چرا در مدّتی که پیامبر بیمار بود حتی در یک نماز علی رضی الله عنه پیش‌نماز مردم نشد؟!

زیرا امامت صغری دلیلی برای امامت کبری است؟

[۱]- اشاره به حدیثی است که پیامبر صلى الله علیه وآله وسلم در حالی که چادری بافته شده از موی سیاه بر تن داشت علی و فاطمه و حسن و حسین رضی الله عنهم را فرا خواند و داخل آن چادر نمود و: ﴿إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً﴾. (الأحزاب: ۳۳). «خداوند فقط مى‏ خواهد پلیدى و گناه را از شما اهل بیت دور کند و کاملا شما را پاک سازد». را تلاوت کرد. به روایت مسلم در فضائل الصحابه.

مقاله پیشنهادی

نشانه‌های مرگ

مرگ انسان با افتادن و شل شدن دو طرف گیج‌گاه، کج شدن بینی، افتادن دست‌ها، …