سلسله دفاعیات از ام المومنین عایشه ی صدیقه و پاسخ به شبهات حول ایشان (۲۰)

حادثه ی افک، فضیلتی برای عائشه رضی الله عنه
شیعه میگوید:
بر فرض این که داستان افک صحیح باشد آیا جز این است که آیات نازل شده مى گوید که صفوان و عایشه زنا نکردند؟ آیا این امتیازى براى آن دو به حساب مى آید؟
مگر سایر همسران پیامبر، بلکه جمیع پیامبران، و نیز سایر مؤمنین، بجز عده بسیار اندکى، به این گناه آلوده بودند که آلوده نبودن عایشه براى او امتیازى محسوب شود؟

پاسخ اهل سنت:
چرا فضیلت نیست؟ در این آیه، الله ام مومنین را از مومنات میداند و حضرت صفوان را از مومنین. و صحابه ها و صحابیات را مومنین و مومنات مینامد.این ادعای من نیست خودتان آیات بعد از ایه افک را ببینید:
{وْلَا إِذْ سَمِعْتُمُوهُ ظَنَّ الْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بِأَنْفُسِهِمْ خَیرًا وَقَالُوا هَذَا إِفْکٌ مُبِینٌ}«۱۲» سوره نور.
چرا هنگامی که این (تهمت) را شنیدید، مردان و زنان با ایمان نسبت به خود (و کسی که همچون خود آنها بود) گمان خیر نبردند و نگفتند این دروغی بزرگ و آشکار است؟!
{انَّ الَّذِینَ یرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ الْغَافِلَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ لُعِنُوا فِی الدُّنْیا وَالْآخِرَهِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِیمٌ}«۲۳» نور
پس حضرت عایشه مومنه است به شهادت قرآن مومنه بود و همینطور حضرت صفوان و همینطور الله، یاران پیامبر را مومنین و مومنات مینامد.و از همه جالبتر اینکه، الله جل جلاله، تهمت زنندگان را اینطور وصف و تهدید میکند:
در دنیا و آخرت از رحمت الهی بدورند و عذاب بزرگی برای آنهاست. سوره نور آیه ۲۳

ای کسی که به صحابه تهمت بی ایمانی میزنی. ای کسیکه به ام مومنین عایشه تهمت نفاق را نسبت میدهی. آیا این آیه را نمیبینی که الله او را مومنه میداند؟
آیا از خواب بیدار نمیشوی و منتظر هستی،گرز نکیر و منکر در قبر ترا از جای بپراند؟ آنوقت که خیلی دیر است.

مقاله پیشنهادی

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران @ahlesonnat_com https://t.me/ahlesonnat_com https://t.me/joinchat/AAAAAEL1eveEIme7q2AtCw