زن ایرانی و مسئولیتی بسیار بزرگ!..

  • د/ امراء

 

ایرانی که سالها عَلم بردار علم و دانش اسلامی بوده، و به تاریخ اسلام دانشمندانی هدیه کرده که تا روز قیامت بر آسمان توحید چون خورشید خواهند تابید. امروز در یک امتحان و گزینش بسیار سختی قرار گرفته است.

گویا شیطان کینه توز می خواهد از این سرزمین و از ملت موحد و خدا پرست این مرز و بوم انتقام بگیرد…

سایه وحشت بر همه جا چیره شده است. آدمکشان بی رحم علما و دانشمندان موحد و خدا پرست را یکی پس از دیگری درو می کنند. مدارس دینی که تنها پایگاه ایمان و مرکز توحید و خدا پرستی است زیر ضربه های فولادین چکش شیطانهای کور دل بی رحمانه با خاک و خون یکسان می شوند…

معرکه شرک و توحید .. خدا پرستی و قبر پرستی بصورتی بسیار هولناک درگرفته است…

اگر خدای ناخواسته این کوردلان قبر پرست، و این سربازان شیطان بتوانند با این ددمنشیشان پیش بروند چندی بعد در کشور توحید و خدا پرستی ایمان را جایگاهی نخواهد بود..

در این لحظه های بسیار حساس است که مسئولیت تو جلوه گر می شود. همه امیدها ـ پس از امید به خدای متعال ـ به دامن پر مهر تو دوخته شده است.

آری! تو ای سرباز گمنام، وای رمز ثبات و پایداری.. تو ای زمن مسلمان. تو ای فاطمه عفت و پاکدامنی. تو ای عائشه بانوی علم و دانش…

تو ای زن مسلمان…

خداوند متعال در آیه ۳۴ سوره احزاب خطاب به همسران پیامبر اکرم ـ علیه الصلاه والسلام ـ و سایر زنان مسلمان می فرمایند:” واذکرن ما یتلی فی بیوتکن من آیات الله والحکمه إن الله کان لطیفا خبیرا”.

( و آیات خداوند و سخنان حکمت انگیز پیامبر را که در خانه های شما خوانده می شود را بیاموزید و ـ به دیگران بیاموزانید ـ بیگمان خداوند دقیق و آگاه است)

خداوند متعال زنان مسلمان را امر می کند که همیشه چراغ توحید و خدا پرستی را با خواندن آیات ملکوتی قرآن و فهم و درک آن و با مطالعه و خواندن سخنان گهربار پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و سلم ـ روشن دارند.

این آیه مشکل ایران و سایر جهان را تماما حل کرده است. و در حقیقت این آیه مشت محکم و دندان شکنی است در دهان شیطان و سربازان کور دل او.

این آیه زن مسلمان را به عنوان یک مربی و استاد معرفی می کند و به او دستور می دهد که خانه خویش را به یک حوزه علمیه کوچک تبدیل سازد که در آن همیشه قرآن تلاوت گردد و سخنان پیامبر اکرم ورد زبان فرزندان آن خانه باشد…

حال وقت آن است که زن مسلمان دست همت بالا زده ندای ملکوتی آسمان و نفسهای طلایی پیامبر توحید را زمزمه خانه خود کند.

بگذارید هر خانه یتان مدرسه و حوزه ای علمی شود، آنگاه خواهید دید که خفاشان شب پرست جام تلخ شکست را سر خواهند کشید.

امروز نبرد توحید و شرک در ایران غوغا می کند. و زن مسلمان ایران در چنین لحظه ی حساسی که توحید با آن دست به گریبان است باید بسیار هوشیارانه و با توان برخورد کند. با لقمه نانی خشک، وبا فقر و ناداری بسازد تا بتواند با حکمت و زیرکی و با ایمان و اخلاص خود نسلی نوین بسازد.

ای زن مسلمان ایرانی بدانکه آینده ایران، و آینده فرزندانت و آینده خودت در گرو زحمات و تلاشهای امروزت است…

ای زن مسلمان، بدانکه ستارگان توحید آسمان ایران دیروز؛ امامهای هدایتی چون امام بخاری و امام مسلم نیشابوری و امام ترمذی و شیخ الاسلام غزالی و صدها و هزارها دانشمند همیشه زنده ی تاریخ، از دامن چون تویی طلوع کردند.

پس ای مادر و ای خواهر من خودت را ناچیز مشمار، تو می توانی با توکل به خدا تاریخ آینده ایران را از سر نو رقم زنی!

تو می توانی پوزه ی زشت شرک را به زمین بمالی. تو می توانی بار دیگر از ایران کشوری بسازی که جهان اسلام بار دگر بدان افتخار ورزد. تو می توانی از فرزندان خود خورشیدهای تابان هدایت و توحید تربیت کنی.

خواهر من…

خودت را ناچیز مشمار که چشمان آینده بتو دوخته است…

خواهر من…

تو یکی از دو تا هستی….

یا آن شخصی هستی که توحید را از منجلاب شرک بیرون می کشد و افتخار آینده و جهانیان می گردد، و در دو جهان سرفراز می شود.

یا آن کسی که با ساز این دغل بازان می رقصد و نهایتا چون تفاله ای ناچیز به آشغالدانی تاریخ پرت می شود.

خواهر من….

آگاه باش که بار مسئولیت تو بسیار سنگین است. امروز خود را دریاب که فردا بسی دیر است.

مقاله پیشنهادی

فواید مطالعه

۱- دور شدن وسوسه‌ها و غم واندوه. ۲- پرهیز از فرو رفتن در کارهای بیخود …