زنان رسول الله صلی الله علیه وسلم مادران مؤمنان

«خدیجه» دختر خویلد قریشی اسدی اولین زن رسول الله صلی الله علیه وسلم بود، که قبل از نبوت و در سن چهل سالگی با او ازدواج و سه سال قبل از هجرت فوت کرد. تمام فرزندان رسول الله صلی الله علیه وسلم غیر از ابراهیم که از (ماریه قبطیه است) از خدیجه کبری هستند.
مدتی بعد از فوت خدیجه با «سوده » دختر زمعه قریشی، ازدواج نمود. و بعد از او با «عایشۀ صدیقه» دختر ابوبکر صدیق که آگاه‌ترین و دانشمندترین زنان امت است. سپس با «حفصه» دختر عمر بن خطاب و بعد با «زینب» دختر خزیمه که پس از دو ماه،فوت کرد. سپس با «ام سلمه هند» دختر ابو امیه قریشی مخزومی که بعد از سایر زنان رسول الله صلی الله علیه وسلم فوت کرد. سپس با «زینب» دختر حجش که دختر امیه عمه‌اش بود. و با «جوریه» دختر حارث پسر ابو ضرار مصطلقیه. و سپس با «ام‌حبیبه رمله » دختر ابوسفیان پسر حرب و با «صفیه» دختر حی پسر اخطب رئیس بنی نظیر و با «میمونه» دختر حارث هلالی ازدواج نمود. میمونه آخرین همسر رسول الله صلی الله علیه وسلم بود.

(برگرفته از:کتاب زندگانی پیامبر اسلام مولف استاد ابوالحسن ندوی)

مقاله پیشنهادی

فضیلت مهاجران و انصار

الله متعال می‌فرماید: ﴿لِلۡفُقَرَآءِ ٱلۡمُهَٰجِرِینَ ٱلَّذِینَ أُخۡرِجُواْ مِن دِیَٰرِهِمۡ وَأَمۡوَٰلِهِمۡ یَبۡتَغُونَ فَضۡلٗا مِّنَ ٱللَّهِ وَرِضۡوَٰنٗا …