روایت مهدی اهل سنت از کتب سته

۱ – اگر از عمر دنیا بیش از یک روز نمانده باشد خداوند آن روز را طولانى مى کند تا آنکه مردى از اهل بیتم مبعوث شود که اسم او اسم من است . او زمین را از قسط و عدل پر مى کند همانگونه که از ظلم و جور پر شد .
الف – سنن ترمذى ، کتاب الفتن ، باب: ما جاء فى المهدى ، ۲۳۹۴ الی ۲۳۹۶٫
ب – سنن ابى داود ، کتاب المهدى ، ح ۴۲۸۲ (مختصراً) و ۴۲۸۳ و ۴۲۸۴ الی آخر .

۲ – دنیا به پایان نمى رسد تا آنکه مردى از اهل بیتم بر عرب حکومت کند که اسم او اسم من است . سنن ترمذى ، همان ، حدیث ابوداوود در سنن خود نقل کرده است. عالمان و دانشمندان اهل سنت همگی معتقدند حضرت مهدی همنام پیامبر(صلی‌الله علیه و آله وسلم) است و در سیره و رفتار به پیامبر(صلی‌الله علیه و آله وسلم) شباهت دارد، ولی طبق این حدیثی که ابوداوود در سنن خود نقل کرده، بسیاری از عالمان اهل سنت معتقدند، اسم پدر مهدی، همان اسم پدر پیامبر اسلام(صلی‌الله علیه و آله وسلم) است؛ یعنی نام پدر مهدی، عبدالله است همان‌طور که نام پدر پیامبر(صلی‌الله علیه و آله وسلم)‌، عبدالله بوده است.
متن حدیث: ابوداوود در سنن خود از عاصم‌ از زربن حبیش از عبدالله بن مسعود روایت کرده که پیامبر(صلی‌الله علیه و آله وسلم) فرمود:
«لولم یبق من الدنیا الیوم، لطول الله ذلک الیوم حتی یبعث فیه رجلاً منی او من اهل بیتی یواطئی اسمه اسمی و اسم ابیه اسم ابی؛ دنیا به پایان نخواهد رسید تا این‌که خداوند مردی از خاندان مرا برانگیزد که اسم او مشابه اسم من و اسم پدرش مشابه اسم پدرم ( محمد بن عبدالله ) باشد.

مقاله پیشنهادی

آنچه به هنگام بازگشت از حج یا عمره یا غیره گفته می‌‌شود

عَنْ عَبْدِ اللهِ بْنِ عُمَرَ رضی الله عنهما قَالَ: کَانَ رَسُولُ اللهِ صلی الله علیه …