رضا زنگنه و چگونگی گرویدن ایشان به مذهب اهل سنت (۲)

تنها مذهبی که حتی فکر جستجو در آن نمی کردم مذهب اهل سنت بود چون از کودکی اینقدر نسبت به این مذهب بدی شنیده بودم که یک نوع بد بینی به این مذهب پیدا نمودم ولی وقتی در مطالعه و جستجو در میان ادیان اسلامی ناموفق ماندم.

مجبور شدم برای یافتن پاسخهای سوالاتم به مذهب اهل سنت هم سری بزنم و چون نتوانستم کتابهایی در مورد این مذهب تهیه نمایم. تصمیم گرفتم برای آشنایی با این مکتب به مناطق اهل سنت در کشور مسافرت نمایم.

یادم هست در اولین مسافرتم به کردستان بود که به کتابی بنام حل اختلاف تالیف علامه مردوخ دست یافتم. چندین بار متوالی مطالعه نمودم و اینگار گمشدهام را یافته بودم چون جواب تمام پرسشهایم را در این کتابچه پیدا نمودم.

از این رو تصمیم گرفتم در مذهب به ارث برده از پدر و مادرم تجدید نظر نمایم کمی از تعصبات مذهبی کاستم و به جستجو در مورد مذهب ادامه دادم با علمای اهل سنت آشنا شدم و پس از سالیان تحقیق متوجه شدم تنها راهی که میتواند من را از شرکیات مذهبم نجات دهد گرویدن به مذهب اهل سنت است.

از این رو به مطالعاتم در مورد این مذهب ادامه دادم و بلاخره با تصمیمی استوار این مذهب را به عنوان دینی تازه اختیار کردم در این راستا امتحانات بسیاری را گذراندم که به شکر خداوند تمام این امتحانات بر ایمانم و بر قوت عقیده ام افزوده می شد .

با علماء و شخصیتهای برجستهء اهل سنت رابطهی نزدیکی پیدا کردم از جمله : علامه شهید سبحانی و شهیدضیائی و دکتر مظفری در شیراز و آیت الله برقعی در تهران و مولوی دامنی و مولوی عبدالملک ملازاده و دیگر علماء .. به بیشتر مناطق اهل سنت مسافرت نمودم و دوستان زیادی جستم از جمله مناطقی که مسافرت نمودم : استان کردستان و بلوچستان و خراسان و استان گیلان و هرمزگان و … و سفرهایی به خارج کشور من جمله : عربستان سعودی برای ادای فریضه حج و عمره و همچنین امارات عربی .

مرحوم رضا زنگنه تصمیم گرفته بود مسجدی برای اهل سنت درشهر یزد بنا نماید و مبالغی هم برای این بابت از خیرین جمع نموده بود که متاسفانه تمام اموال مذکور مصادره گردید و ایشان روانه ی زندان اوین گردید که در طی یک سال زندان شش ماه در تک سلول گذراند و قریب یک سال در شهر تفت استان یزد به دور از خانواده تبعید شد و پس از آن در خانه اش در اصفهان سخت زیر نظر بود و دوستانش ممنوع زیارت به منزل ایشان بودند همچنین دیگر مسافرتها به مناطق اهل سنت از وی سلب گردید و ممنوع خروج از کشور گردید .

ایشان در سن ۷۲ سالگی و در سال ۱۳۷۱هجری شمسی چشم از جهان فرو بست و در کوره دهی بنام زفره که کیلومترها راه با شهر اصفهان فاصله دارد به خاک سپرده شد .
یادش گرامی و راهش زنده.

مقاله پیشنهادی

نشانه‌های مرگ

مرگ انسان با افتادن و شل شدن دو طرف گیج‌گاه، کج شدن بینی، افتادن دست‌ها، …