دی ان ای

«سرانجام دی ان ای(DNA) جامعه‌ی علمی را به‌سوی پذیرش طراحی هوشمند جهان پیش برد»

جدیدترین مقالات منتشر شده در ژورنال‌های علمی نشان از ناکارآمدی همه‌ی نظریه‌های سابق در زمینه‌ی منشاء اطلاعات DNA و همچنین نزدیک شدنِ جامعه‌ی علمی به طراحی هوشمند جهان دارد. قبل از اینکه این مقالات را بررسی کنیم، توضیحاتی درباره‌ی DNA و اینکه چرا DNA یکی از مشکلات غیر قابل حلّ برای زیست‌شناسانِ آتئیست است، ارائه می‌کنیم و سپس به جدیدترین مقالات ژورنال‌های علمی می‌پردازیم:

دی ان ای(DNA) را می‌توان به یک کتاب تشبیه کرد. اگر یک کتاب را ورق بزنید در هر صفحه‌ی آن، ده‌ها سطر و جملات وجود دارد که به‌راحتی می‌توانید آن را بخوانید. کتاب و صفحات و حتی کلمات آن از جنس مواد شیمیایی است و می‌تواند در طبیعیت به وجود آید، اما جملات با معنایی که در هر صفحه از کتاب نوشته شده است و شما آن را می‌خوانید، توسط یک شخص( از طرف یک هوش) ایجاد شده است، DNA نیز دقیقا اینگونه است.

زیست‌شناسان از سال ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۲  تلاشِ زیادی کردند که شکل‌گیری اطلاعات موجود در DNA را توجیه کنند و نظریه‌ها و مقالات گوناگونی ارائه و منتشر کردند که هیچ‌کدام از آن‌ها کارآمد نبوده است و در نهایت منجر به نزدیک شدنِ جامعه‌ی علمی به طراحی هوشمند شده است.
ابتدا سال ۲۰۱۳ یکی از بزرگترین نهادهای علمی دنیا یعنی “World Scientific” که بیش از ۱۵۰ ژورنال علمی مختلف را منتشر می‌کند مجموعه مقالاتی منتشر کرد و در آن به وضوح اعلام کرد که اطلاعات موجود در DNA نمی‌تواند توسط مکانیزم‌های طبیعی از جمله مکانیزم نئوداروینی (انتخاب طبیعی و جهش‌های تصادفی) به وجود آید و همچنین اعلام کرد که وجود یک طراح هوشمند توضیح بسیار مناسبی برای DNA است. تعدادی از این مقاله‌ها را بررسی میکنیم.

در مقاله‌ی زیر اعلام می‌شود که بهترین تعریف برای اطلاعات موجود در DNA این است که اطلاعات را فراتر از ماده و انرژی در نظر بگیریم:

A third alternative proposes that information is in fact non-material and that the coded information systems is not defined at all by the biochemistry or physics of the molecules used to store the data…
Information has its definition outside the matter and energy on which it sits.

ترجمه:
سومین راه پیشنهاد می‌کند که اطلاعات موجود در DNA در واقع غیرمادی است و همچنین سیستم‌های اطلاعات کد شده نمی‌تواند به طور کامل توسط بیوشیمی یا فیزیکِ مولکول‌هایی که برای ذخیره داده‌‌ها استفاده می‌شود، تعریف شود.

 اطلاعات(موجود در DNA) تعریفی دارد که خارج از ماده و انرژی قرار می‌گیرد.

مقاله پیشنهادی

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران @ahlesonnat_com https://t.me/ahlesonnat_com https://t.me/joinchat/AAAAAEL1eveEIme7q2AtCw