دوازده امامی یا سیزده امامی

خداوند می‌فرماید: «وَلَوْ کَانَ مِنْ عِندِ غَیْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فِیهِ اخْتِلَافًا کَثِیرًا» (نساء : ۸۲)

و اگر امامت از جانب خداوند بود، تا به این حد در آن اختلاف وجود نداشت.

روایات شیعه عجیب است، می‌گویند امامها ۱۳ نفر هستند!!

متاسفانه وضاعان حدیث، هنگام جعل امامت دقت کافی در شمارش نداشته اند.

روایات شیعه می‌گویند که دوازده امام از اولاد فاطمه و علی می آیند. و علی داخل این دوازده نفر نیست، و با این حساب، یا علی معصوم نیست یا باید شیعه ۱۳ امامی باشند.

اینک روایاتی که به سیزده امامی بودن اشاره دارد را برای شما بیان می کنیم.

 

روایت اول:

محمد بن یحیى ، عن محمد بن الحسین ، عن ابن محبوب ، عن أبی الجارود ، عن أبی جعفر علیه السلام عن جابر بن عبد الله الأنصاری قال : دخلت على فاطمهعلیها السلام وبین یدیها لوح فیه أسماء الأوصیاء من ولدها ، فعددت اثنی عشر آخرهم القائم علیه السلام ، ثلاثه منهم محمد وثلاثه منهم علی

نام کتاب : الکافی- ط الاسلامیه نویسنده : الشیخ الکلینی    جلد : ۱  صفحه : ۵۳۲

http://lib.eshia.ir/11005/1/532

ترجمه: جابر بن عبد اللَّه انصارى گوید: خدمت فاطمه علیها السلام رسیدم، در برابرش لوحى بود که نامهاى اوصیاء از فرزندان او در آن بود، من شمردم، دوازده نفر بودند، آخر آنها قائم علیه السلام بود، سه محمد در میان آنها بود و سه على.

علی + ۱۲ امام از اولاد فاطمه = ۱۳

از این روایت واضح و آشکار معلوم می‌شود که علی بن ابیطالب جزو دوازده امام و وصی نیست؛ بلکه خارج از آنها می‌باشد. و نمی‌شود گفت که علی بن ابی طالب فرزند فاطمه می‌باشد!!! و باید شیعیان در اصل سیزده امامی می‌بودند.

روایت دوم:

حدثنا محمد بن موسى بن المتوکل رضی الله عنه قال : حدثنی محمد بن یحیى العطار ، وعبد الله بن جعفر الحمیری ، عن محمد بن الحسین بن أبی الخطاب ، عن ابن محبوب عن أبی الجارود ، عن أبی جعفر علیه السلام ، عن جابر بن عبد الله الأنصاری قال : دخلت على فاطمه علیها السلام وبین یدیها لوح فیه أسماء الأوصیاء من ولدها فعددت اثنی عشر آخرهم القائم ثلاثه منهم محمد ، وأربعه منهم علی صلوات الله علیهم أجمعین .

اسم الکتاب : کمال الدّین وتمام النّعمه المؤلف : الشیخ الصدوق    الجزء : ۱  صفحه : ۲۶۹

http://ar.lib.eshia.ir/27045/1/269

ترجمه: گذشت.

علی + ۱۲ امام از اولاد فاطمه = ۱۳

روایت سوم:

وروى الحسن بن محبوب عن أبیالجارود عن أبی جعفر ( علیه السلام )عن جابر بن عبد الله الأنصاری قال: ” دخلت على فاطمه ( علیها السلام ) وبین یدیها لوح فیه أسماء الأوصیاء من ولدها فعددت اثنى عشر أحدهم القائم ، ثلاثه منهم محمد وأربعه منهم على علیهم السلام – ” .

نام کتاب : من لا یحضره الفقیه نویسنده : الشیخ الصدوق    جلد : ۴  صفحه : ۱۸۰

http://lib.eshia.ir/11021/4/180

علی + ۱۲ امام از اولاد فاطمه = ۱۳

روایت چهارم:

قال جابر : دخلت على فاطمه علیهاالسلام وبین یدیها لوح فیه أسماء الأوصیاء والأئمه من ولدها فعددت اثنى عشر اسما آخرهم القائم ثلاثه من ولد فاطمه منهم محمد وثلاثه منهم علی.

اسم الکتاب : روضه الواعظین المؤلف : الفتال النیسابوریی    الجزء : ۱  صفحه : ۲۶۱

http://ar.lib.eshia.ir/11012/1/261

علی + ۱۲ امام از اولاد فاطمه = ۱۳

روایت پنجم:

وبأسانیده الکثیره عن الحسن بن محبوب ، عن أبی الجارود ، عن أبی جعفر ( علیه السلام) ، عن جابر قال : دخلت على فاطمه ( علیها السلام ) وبین یدیها لوح فیه أسماء الأوصیاء من ولدها فعددت اثنى عشر آخرهم القائم ثلاثه منهم محمد ، وأربعه منهم علی . ورواه فی ( الفقیه ) بإسناده عن الحسن بن محبوب . ورواه الکلینی ، عن محمد بن یحیى ، عن محمد بن الحسین ، عن الحسن بن محبوب مثله .

نام کتاب : وسائل الشیعه -الإسلامیه نویسنده : الشیخ الحر العاملی    جلد : ۱۱  صفحه : ۴۹۰

http://lib.eshia.ir/11024/11/490

علی + ۱۲ امام از اولاد فاطمه = ۱۳

روایت ششم:

الإرشاد – الشیخ المفید – ج ۲ – ص ۳۴۶

أخبرنی أبو القاسم جعفر بن محمد ، عن محمد بن یعقوب ، عن محمد ابن یحیى ، عن ( محمد بن الحسین) ( ۴ ) ، عن ابن محبوب ، عن أبی الجارود ، عن أبی جعفر محمد بن علی علیهما السلام ، عن جابر بن عبد الله الأنصاری ” قال : دخلت علی فاطمه بنت رسول الله علیهما السلام وبین یدیها لوح فیه أسماء الأوصیاء والأئمه من ولدها ، فعددت اثنی عشر اسما آخرهم القائم من ولد فاطمه ، ثلاثه منهم محمد ، وأربعه منهم علی

نام کتاب : الارشاد نویسنده : الشیخ المفید    جلد : ۲  صفحه : ۳۴۶

http://lib.eshia.ir/15017/2/346

علی + ۱۲ امام از اولاد فاطمه = ۱۳

روایت هفتم:

عن أبی جعفر علیه السلام عن جابر بن عبد الله الأنصاری ، قال : دخلت على فاطمه بنت رسول الله وعلیها ، وبین یدیها لوح فیه أسماء الأوصیاء والأئمه من ولدها ، فعددت اثنی عشر اسما ، آخرهم القائم من ولد فاطمه ، ثلاثه منهم محمد ، وأربعه منهم علی علیهم السلام .

نام کتاب : الأنوار البهیه نویسنده : الشیخ عباس القمی    جلد : ۱  صفحه : ۳۴۷

http://lib.eshia.ir/16005/1/347

علی + ۱۲ امام از اولاد فاطمه = ۱۳

روایت هشتم:

۱ ( ۱۲۰ ) ففیه ۴۰۳ الحسن بن محبوب عن أبی الجاورد عن أبی جعفر ( ع ) عن جابر بن عبد الله الأنصاری قال دخلت على فاطمه ( ع ) وبین یدیها لوح فیه أسماء الأوصیاء من ولدها فعددت اثنى عشر أحدهم القائم علیه السلام ثلاثه منهم محمد وأربعه منهم علی علیهم السلام .

جامع أحادیث الشیعه – السید البروجردی – ج ۱ – ص ۱۶۷

علی + ۱۲ امام از اولاد فاطمه = ۱۳

روایت نهم:

عن أبی جعفر علیه السلام ، عن جابر بن عبد الله الأنصاری . قال : دخلت على فاطمه علیها السلام وبین یدیها لوح فیه أسماء الأوصیاء من ولدها ، فعددت اثنی عشر آخرهم القائم ، ثلاثه منهم محمد وأربعه منهم علی

نام کتاب : إعلام الورى بأعلام الهدى نویسنده : الشیخ أبی علی الفضل بن الحسن الطبرسی    جلد : ۲  صفحه : ۱۶۶

http://lib.eshia.ir/16001/2/166

علی + ۱۲ امام از اولاد فاطمه = ۱۳

روایت دهم:

وعن أبی جعفر محمد بن علی علیه السلام عن جابر بن عبد الله الأنصاری قال : دخلت على فاطمهبنت محمد وسلم وبین یدیها لوح فیه أسماء الأوصیاء والأئمه من ولدها ، فعددت اثنى عشر اسما آخرهم القائم من ولد فاطمه ، ثلاثه منهم محمد ، وأربعه منهم على .

نام کتاب : کشف الغمه نویسنده : ابن أبی الفتح الإربلی    جلد : ۳  صفحه : ۲۴۶

http://lib.eshia.ir/16052/3/246

علی + ۱۲ امام از اولاد فاطمه = ۱۳

روایت یازدهم:

والله لقد عهد الینا رسول الله صلى الله علیه وآله، إن هذا الأمر یملکه اثنا عشر إماما من ولد علی وفاطمه  علیهما السلام، مامنا إلا مسموم أو مقتول.

نام کتاب : الأنوار البهیه نویسنده : الشیخ عباس القمی    جلد : ۱  صفحه : ۹۱

http://lib.eshia.ir/16005/1/91

ترجمه: قسم به خداوند که رسول خدا صلی الله علیه وسلم به ما عهد داده است اینکه این امر را دوازده امام از فرزندان علی و فاطمه علیهما السلام مالک خواهند شد ، و هیچ کدام از آنها نیست مگر اینکه مسموم شده یا کشته شده است.

علی + ۱۲ امام از اولاد علی و فاطمه = ۱۳

روایت دوازدهم:

محمد بن یحیى، عن عبدالله بن محمد الخشاب  عن ابن سماعه، عن علی بن الحسن بن رباط، عن ابن اذینه، عن زراره قال: سمعت أبا جعفر (علیه السلام) یقول: الاثنا عشر الامام من آل محمد(علیهم السلام) کلهم محدث من رسول الله صلى علیه وآله و من ولد علی ورسول الله وعلی (علیهماالسلام) هما الوالدان .

نام کتاب : الکافی- ط الاسلامیه نویسنده : الشیخ الکلینی    جلد : ۱  صفحه : ۵۳۱

http://lib.eshia.ir/11005/1/531

ترجمه: زراره گوید شنیدم: امام باقر علیه السلام می‌فرمود: دوازده امام از آل محمد علیهم السلام همگى محدثند که فرشته ایشان را حدیث مى‏کند و خبر مى‏دهد، و از فرزندان رسول خدا صلی الله علیه وسلم و از فرزندان على باشند، و پیغمبر و على علیهما السلام دو پدرند. على بن راشد که برادر مادرى على بن الحسین (زین العابدین علیهما السلام) است این مطلب را انکار کرد، امام باقر علیه السلام فریاد کشید و فرمود: همانا پسر مادر تو (زین العابدین علیه السلام) یکى از آنهاست.

علی + ۱۲ امام از اولاد علی و فاطمه = ۱۳

روایت سیزدهم:

محمد بن یحیى ، عن محمد بن أحمد ، عن محمد بن الحسین ، عن أبی سعید العصفوری ، عن عمرو بن ثابت ، عن أبی الجاورد ، عن أبی جعفر علیه السلام قال : قال رسول الله صلى الله علیه وآله : إنی و اثنی عشر من ولدی وأنت یا علی زر الأرض یعنی أوتادها وجبالها ، بنا أوتد الله الأرضأن تسیخ بأهلها ، فإذا ذهب الاثنا عشر من ولدی ساخت الأرض بأهلها ولم ینظروا

نام کتاب : الکافی- ط الاسلامیه نویسنده : الشیخ الکلینی    جلد : ۱  صفحه : ۵۳۴

http://lib.eshia.ir/11005/1/534

ترجمه: رسول خدا صلی الله علیه وسلم فرمود: من و دوازده تن از فرزندانم و تو اى على (یعنى دوازده فرزندم با تو که ۱۳ تن می‌شوید) بند و قفل زمین هستیم- یعنى میخ‌ها و کوههاى زمین-. بسبب ما خدا زمین را میخ کوبیده تا اهلش را فرو نبرد، چون دوازدهمین فرزندم از دنیا برود، زمین اهلش را فرو برد و مهلت داده نشوند

۱۲ امام از اولاد پیامبر + علی = ۱۳

روایت چهاردهم:

عن زراره قال: سمعت أبا جعفر علیه السلام یقول: الاثنا عشر الامام من آل محمد کلهم محدث من ولد رسول الله صلى الله علیه وآله و ولد علی بن أبی طالب علیه السلام، فرسول الله وعلی علیهما السلام هما الوالدان

نام کتاب : الغیبه نویسنده : الشیخ الطوسی    جلد : ۱  صفحه : ۱۵۲

http://lib.eshia.ir/15084/1/152

یعنی دوازده امام که از اولاد نبی و اولاد علی هستند. یعنی پیامبر صلی الله علیه وسلم و علی بن ابی طالب، دو والد این دوازده امام هستند.

۱۲ امام از اولاد پیامبر + علی = ۱۳

روایت پانزدهم:

ثم التفت إلی فقال : والله لقد عهد إلینا رسول الله  أن هذا الامر یملکه اثنا عشر إماما من ولد علی وفاطمه ، مامنا إلا مسموم أو مقتول ، ثم رفعت الطست وبکى صلوات الله علیه وآله.

نام کتاب : بحار الأنوار – ط مؤسسهالوفاء نویسنده : العلامه المجلسی    جلد : ۴۴  صفحه : ۱۳۹

http://lib.eshia.ir/11008/44/139

یعنی این دین را پیامبر صلی الله علیه وسلم بر عهدۀ دوازده امام که از فرزندان علی و فاطمه هستند گذاشته است!!!

علی + ۱۲ امام از اولاد علی و فاطمه = ۱۳

روایت شانزدهم:

والله إنه لعهد عهده إلینا رسول الله صلى الله علیه وآله ، أن هذا الامر یملکه اثنا عشر إماما من ولد علی وفاطمه علیهما السلام ، ما منا إلا مسموم أو مقتول) .

نام کتاب : معجم أحادیث الإمام المهدی ع نویسنده : الشیخ علی الکورانی العاملی    جلد : ۳  صفحه : ۱۷۲

http://lib.eshia.ir/15258/3/172

علی + ۱۲ امام از اولاد علی و فاطمه = ۱۳

روایت هفتدهم:

إن رسول الله صلى الله علیه وآله عهد إلینا أن هذا الأمر یملکه اثنا عشر إماما من ولد علی وفاطمه ومامنا إلا مسموم أو مقتول وأسند نحوه الشیخ محمد بن علی بن الحسین إلى الحسن علیه السلام .

نام کتاب : الصراط المستقیم نویسنده : علی بن یونس العاملی    جلد : ۲  صفحه : ۱۲۸

http://lib.eshia.ir/15076/2/128

علی + ۱۲ امام از اولاد علی و فاطمه = ۱۳

آن زمان که مشغول جعل روایات دوازده امام بودید، آنقدر دقت نکردید که باید علی را هم یکی از این امامان بشمارید ، برای همین الان طبق کتب خودتان باید شماها سیزده امامی باشید، و از قدیم گفته اند که دروغگو حافظه ندارد و اینگونه خداوند دروغگویان را به وسیلۀ خودشان رسوا می کند.

 

نویسنده: مجاهد دین

مقاله پیشنهادی

زهد رسول الله صلی الله علیه وسلم

عَنْ أبِی هُرَیْرَهَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم: «اللَّهُمَّ ارْزُقْ آلَ مُحَمَّدٍ …