دلیل شیعه برای یا علی مدد گفتن

از صفات بسیار زشت علمای شیعه، یکی هم این است که نخست عقاید خود را محور قرار میدهند، سپس در قرآن جستجو میکنند تا شاید که دلیلی برای شرکیات و بدعت های خود بیابند.
از عقاید مهم شیعه یکی است که میگویند امامان مرده صدای ما را میشنوند و حرفهای ما را میفهمند و بر اساس این باور چون امام ها را مهربان میدانند از آنها حاجات خود را میخواهند و مثلا یا علی مدد و یا حسین ادرکنی میگویند.
در حاجت خواهی از امامان شیعه ها به دو دسته تقسیم میشوند:
دسته بزرگی نیاز و مایحتاج خود را مستقیما از امام میخواهند و به الله کاری ندارند.
گروهی نیز امام را پیش الله واسطه میکنند،
برای هر دوسته نقش امام، بسیارمهم است!

گروه اول که امام را چیزی شبیه به الله میدانند!
و دسته دوم هم گمان میکنند که اگر امام مهربان شود کار تمام است زیرا حرف امام، پیش الله رد نمیشود!
این عقیده بسیار خطرناک است، این همان شرکی است که ثواب نماز و روزه و حج را تباه میکند،یعنی همان شرکی است که صاحبش را ساکن همیشگی جهنم میکند.
لذا شیعه باید احتیاط کند. شیعه باید دلیل نشان دهد.
ببینیم دلیل شیعه برای این مرده پرستی چیست؟
شیعه این آیه را شاهد میاورد:

شیعه میگوید:
حضرت شعیب و حضرت صالح علی نبینا و آله و علیهما السلام با مردگان قومشان صحبت کرده و ایشان را صدا کرده اند در حالی که آنها زنده نبودند.پس این دلیل وهابی ها که میگویند مرده نمیشنود، دلیلی باطل است
صدا زدن مردگان توسط دو پیامبر خدا، دلیلی است بر درست بودن راه اهل البیت و درست بودن راه اهل تشیع
آیات مورد نظر این است :
فَأَخَذَتْهُمُ الرَّجْفَهُ فَأَصْبَحُوا فِی دَارِهِمْ جَاثِمِینَ«۹۱»
الَّذِینَ کَذَّبُوا شُعَیبًا کَأَنْ لَمْ یغْنَوْا فِیهَا الَّذِینَ کَذَّبُوا شُعَیبًا کَانُوا هُمُ الْخَاسِرِینَ«۹۲» فَتَوَلَّى عَنْهُمْ وَقَالَ یا قَوْمِ لَقَدْ أَبْلَغْتُکُمْ رِسَالَاتِ رَبِّی وَنَصَحْتُ لَکُمْ فَکَیفَ آسَى عَلَى قَوْمٍ کَافِرِینَ«۹۳» الاعراف
«سپس زمین لرزه آنها را فرا گرفت؛ و صبحگاهان بصورت اجسادی بی‌جان در خانه‌هاشان مانده بودند. آنها که شعیب را تکذیب کردند، (آنچنان نابود شدند که) گویا هرگز در آن (خانه‌ها) سکونت نداشتند! آنها که شعیب را تکذیب کردند، زیانکار بودند!
سپس از آنان روی برتافت و گفت: «ای قوم من! من رسالتهای پروردگارم را به شما ابلاغ کردم و برای شما خیرخواهی نمودم؛ با این حال، چگونه بر حال قوم بی‌ایمان تأسف بخورم؟!»
بنابراین چون حضرت شعیب بعد از هلاکت قوم خویش با آنها حرف زد، پس این دلیل است بر اینکه مرده ها میشنوند.

پاسخ اهل سنت :
دست و پا زدن شیعه برای یافتن دفاع از شرکی که به آن دچار است،به دست و پا زدن یک موجود ذبح شده در آخرین لحظات زندگی شبیه است.
حضرات صالح و شعیب بعد از آنکه قوم، نصیحت آنها را قبول نکردند و دچار عذاب الهی شدند و مردند، گفتند:ما شما را نصحیت کرده بودیم اما شما پند دهندگان را دوست ندارید.
ای شیعه ها ! آیا این آیه دلیل میشود شما بگویید یا علی مدد؟!
آری ما میدانیم که مرگ پایان هر چیز نیست.مرده نعره هم میزند عذاب هم میبیند و خوشحال هم میشود، سوال نکیر و منکر را جواب هم میدهد. ما مسلمانیم ما که منکر زندگی بعد از مرگ نیستیم .
شما بروید در گورستان ایدزی ها و بگویید ما شما را نصیحت کرده بودیم که زنا نکنید ولی گوش نکردید این را ما منکر نیستیم
ما منکر طلب فایده خواستن از مرده یا خطابی برای فایده رساندن به مرده هستیم.
و خطاب نمودن صالح و شعیب قوم خود را، خطابی بی فایده برای مردگان میبینیم .آنها به در میگفتند تا دیوار بشنود مرده را گفتد تا زنده بشنود .
القصه اینکه این سخن گویی، غیر از آن خواندن برای یاری طلبیدن از مرده است.
اگر تمام پیامبران یکصدا و شب روز یک مرده را نصیحت کنند به اندازه سر مویی تغییر در حالت آن مرده رخ نمیدهد این خواندن برای آن مرده بیفایده است.
ببینند که چگونه شیعه، با دست آویزی نامربوط، میخواهد حاجت خواهی از مردگان را توجیه کند حضرات صالح و شعیب از مردگان چیزی نخواستند.
و ما نیز نمیگوییم با مرده سخن گفتن (با مرده ای کسی تازه مرده ) حرام است .
و ما حدیث داریم که رسول الله کشتگان کافر بدر را در چاه مورد خطاب داد و فرمود : بشما نگفته بودم مخالفت نکنید …….
حرف اساسی ما این است که دعا و طلب از مرده حرام است و ایضآ میگوییم سخنرانی ما،به مرده فایده ای نمیرساند .
اگر حضرت شعیب یا حضرت صالح به قوم مرده فرمودند یا قوم مدد، نشان دهید، تا ما هم بگوییم یا علی مدد.
آیا میشود از خطاب آنها بمرده استنباط کرد که یا علی مدد؟!!
پس نشان دهید که چگونه، تا ما هم بگوییم ؟!
شیعه وقتی میگوید یا علی مدد در حقیقت دارد مرده ای را میخواند .
اما برای اثبات این حاجت خواهی از مرده، دلیلی ندارد جز اینکه میگوید : حضرت صالح و شعیب قوم دچار عذاب شده خود را خطاب کردند!!!
این است مذهب این قوم …….وقتی میگویی چرا در عزا بر سر و سینه خود میزنید ؟
میگویند از قرآن جواز داریم سارا زن ابراهیم علیهما السلام به خود سیلی زد !!!
اما نمیگویند که آن زدن از خوشحالی بود و یک دفعه زد، این آخر کجا دلیل میشود که تو با چوب و زنجیر و مشت و لگد و قمه بر خود بزنی ؟!!
او یک بار زد این آخر کجایش دلیل میشود که تو همیشه بزنی؟!
ساره از حیرت زد که پیری را ببین! مژده را ببین و حیض جوانی را ببین! اما تو ….
همین عین داستان سخن گویی حضرت شعیب با مرده گان است ایشان یکبار به قوم تازه مرده، قوم تازه دچار عذاب شده، گفت : من شما را نصیحت کرده بودم اما شما پند دهندگان را دوست ندارید. او فقط یک بار در شرح یک حادثه عظیم ( عذاب قوم ) این را گفت .
حالا شیعه همین را دلیل گرفته و داد میزنه یا علی مدد!! یا علی پسرم مریضه!! یا علی امتحان دارم!! یا علی …………
و باید بدانیم که مخاطب قراردادن اشیاء بیجان وافراد غایب و مردگان لزوما برای شنیدن آنان و درخواست پاسخ از آنان نمی باشد.بلکه نوعی حدیث نفس و ابراز تاثر و یا اظهار شادی و نشان دهنده حالتهای روحی شخص است.که گاه برای آرامش خود گاه برای عبرت و تاثیر گذاری بردیگران وگاه برای اظهار تاسف وزمانی برای دعا یا نفرین در حق کسی صورت می گیرد.در قرآن کریم آمده وقتی قوم ثمود به علت نافرمانی وعناد مشمول عذاب الهی شدند وبا زلزله ای شدید نابود گشتند پیامبرشان حضرت صالح از آنها روی گرداند وگفت:
فَتَوَلَّىٰ عَنْهُمْ وَقَالَ یَا قَوْمِ لَقَدْ أَبْلَغْتُکُمْ رِسَالَهَ رَبِّی وَنَصَحْتُ لَکُمْ وَلَٰکِن لَّا تُحِبُّونَ النَّاصِحِینَ ﴿الأعراف: ٧٩﴾
«ای قوم من پیام خداوند را به شما رساندم و برای شما خیر خواهی نمودم اما شما خیر خواهان را دوست ندارید»
!.وهمین ماجرا در مورد حضرت شعیب وقومش نیز اتفاق افتاد در این مورد نیز خداوند می فرماید : «فَتَوَلَّى عَنْهُمْ وَقَالَ یا قَوْمِ لَقَدْ أَبْلَغْتُکُمْ رِسَالَاتِ رَبِّی»…(الاعراف:۹۸) «پس از آنان روی برگرداند وگفت ای قوم من به یقین پیامهای خداوندم را برشما رساندم… »همانطور که پیداست در هر دو آیه این دو پیامبر بزرگوار واقعیت وحقیقت را با خود به عنوان حدیث نفس زمزمه نموده ویا برای عبرت دیگران بیان داشته اند نه اینکه قصد تکلم با هلاک شدگان را داشته ومعتقد به شنیدن آنها باشند وعبارت (فَتَوَلَّى عَنْهُمْ وَقَالَ یا قَوْمِ) در ابتدای هر دو آیه که به معنی (از ایشان روی بر گرداند وگفت) می باشد بزرگترین قرینه براین تفسیر است زیرا چنانچه معتقد به شنیدن آنها بودند و قصد صحبت با آنان داشت می بایست به آنها روی می آوردند وسخن می گفتند نه اینکه پشت نمایند!
و نیز وقتی که حضرت ابراهیم در آن روز تاریخی که با بتان خلوت نموده با آنها سخن گفت) فَرَاغَ إِلَىٰ آلِهَتِهِمْ فَقَالَ أَلَا تَأْکُلُونَ( ﴿الصافات/۹۱﴾ ؟!پس روی به معبودانشان نهاد وگفت آیا نمی خورید؟! (مَا لَکُمْ لَا تَنطِقُونَ) ﴿٩٢﴾ ؟!شما را چه شده که سخن نمی گویید؟!مسلما حضرت ابراهیم علیه السلام نه برای پذیرائی از بتها و نه برای هم نشینی وهم صحبتی با آنها رفته بود بلکه برای شکستن ونابودی بتها رفته بود.وخود می دانست که آنها سخن نمی شنوند وقبلا نیز به پدر وقومش این را یاد آوری کرده بود:
(قَالَ هَلْ یَسْمَعُونَکُمْ إِذْ تَدْعُونَ) ﴿الشعراء: ٧٢﴾!آیا این بتها که می پرستید وقتی که می خوانید صدای شما را می شنوند؟!

از نظر ما مسلمانها، انسان وقتی که میمیرد همین مرگ هم مراحلی دارد، مرده را که بر تخت روان میبرند طرف گورستان، اگر صالح باشد به اهل خانه خود میگوید مرا زودتر ببرید زودتر بجایم برسانید.
و اگر بدکار باشد میگوید وای بر شما مرا کجا میبرید وای بر شما
پس میبینید مرده با خانواده خود حرف میزند (در این مرحله)
اما زنده ها حرف مرده را نمیشنوند و درک نمیکنند.
در حدیث میاید که وقتی انسان میمیرد اهل بیتش اگر بر سرو سینه بکوبند فرشته همانجا مرده را عذاب میکند ( البته اگر در زندگی به آنها گفته باشد که این کارها حرام است، عذاب نمیشود (
پس میبینید مرده دارد از دنیای ما میرود اما همه چیز یک دفعه اتفاق نمی افتاد.
مرده را که در قبر سرازیر میکنند نعره ای میزند که اگر صدایش را انسان ها بشنوند دیگر مرده های خود را دفن نمیکنند. و مرده ها در کیفیت عجیبی هستند و بعد مرحله ای دیگر شروع میشود تا دو فرشته میایند از مومن سوال میکند مومن چون مدهوشی که به هوش آمده،دیگر فامیل از یادش رفته اما بنظرش میاید که وقت نماز عصر دارد از دست میرود عوض جواب میگوید برید کنار بگزارید نماز بخوانم.
میگویند نماز را بعد بخوان، جواب ما را بده و او اصرار بر نماز دارد و میگوید شما اینقدر از چی میپرسید؟کنار بروید نمازم قضا میشه …… تا آخر میفهمد که اوضاع چیست و جواب میدهد بعد از این رابطه مرده با جهان ما برای همیشه قطع میشود
پس مرده در مرحله کوتاهی بعد از مرگ هنوز به دنیا متصل است اما نه برای بر آوردن حاجات!!!! آن بیچاره خود در ابتلایی است که نگو و نپرس!
در این مرحله که هنوز اتصال قطع نشده حضرت شعیب آنها را، مردمان با عذاب الهی هلاک شده را خطاب کرد (خطابی بی فایده برای مردگان ) که نگفته بودم عذاب میاید؟!! ………حالا بکشید !
و این گفتن میتواند از تاثر باشد آیا برای عبرت گیری زنده ها، یا حتی خطاب به مرده ها …….که حالا بچشید مزه نافرمانی را
هر چه که باشد ربطی به یا علی مدد ندارد که ندارد که ندارد
حالا شیعه همین مرحله گذر از زندگی به مرگ را دلیل گرفته بر زنده بودن مرده و دلیل گرفته بر حاجت خواهی از مرده
با این قوم آدم با چه منطقی سخن بگوید؟!!

 

منبع: اسلام تکس

مقاله پیشنهادی

زهد رسول الله صلی الله علیه وسلم

عَنْ أبِی هُرَیْرَهَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم: «اللَّهُمَّ ارْزُقْ آلَ مُحَمَّدٍ …