دلیل دیگری از قرآن، برای اثبات اهل بیت بودن امهات المومنین

البته  نیاز ندارد که ثابت کنیم زنان پیامبر اهل بیت ایشانند، چون  وقتی ثابت باشد  که حسین پسر علی است، بنابراین خود بخود ثابت میشود که علی پدر حسین است! یعنی وقتی که  شیعه قبول دارد ، حضرت پیامبر، شوهر ام المومنین عایشه بودند، خودبخود باید قبول کند که عایشه زن پیامبر و از اهل بیت پیامبر است، اما از بس که این علمای شیعه بی منطق اند، نکته ای به این سادگی را قبول نمیکنند!!!
و زنان پیامبر ما در مقالات همین سایت بارها با دلایل مختلف ثابت کردیم که اهل بیت ایشانند،
 
و اینک یک دلیل دیگر از قرآن:
اول این آیات  را ببینید:   
«وَأَصْبَحَ فُؤَادُ أُمِّ مُوسَى فَارِغًا إِنْ کَادَتْ لَتُبْدِی بِهِ لَوْلَا أَنْ رَبَطْنَا عَلَى قَلْبِهَا لِتَکُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ (۱۰) وَقَالَتْ لِأُخْتِهِ قُصِّیهِ فَبَصُرَتْ بِهِ عَنْ جُنُبٍ وَهُمْ لَا یَشْعُرُونَ (۱۱) وَحَرَّمْنَا عَلَیْهِ الْمَرَاضِعَ مِنْ قَبْلُ فَقَالَتْ هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَى أَهْلِ بَیْتٍ یَکْفُلُونَهُ لَکُمْ وَهُمْ لَهُ نَاصِحُونَ (۱۲) فَرَدَدْنَاهُ إِلَى أُمِّهِ ….. »  سوره قصص
(دل مادر موسى [از هر چیز جز از فکر فرزند] تهى گشت اگر قلبش را استوار نساخته بودیم تا از ایمان‏آورندگان باشد چیزى نمانده بود که آن [راز] را افشا کند (۱۰) و به خواهر [موسى] گفت از پى او برو پس او را از دور دید در حالى که آنان متوجه نبودند (۱۱) و از پیش شیر سینه دایگان را بر او حرام گردانیده بودیم پس [خواهرش آمد و] گفت آیا شما را بر خانواده ‏اى راهنمایى کنم که براى شما از وى سرپرستى کنند و خیرخواه او باشند (۱۲) پس او را به مادرش بازگردانیدیم……)
 همانطور که ملاحظه نمودید خواهر موسی به آل فرعون گفت آیا  به شما اهل بیتی را نشان بدهم که موسی را شیر بدهند و لفظ مذکر را بکار برد در حالیکه منظورش این بود  آیا  به شما زنی را نشان بدهم که موسی را شیر بدهند! چرا چنین گفت؟

قبل از شنیدن پاسخ؛ این  آیه را ببینید:
«إِذْ أَوْحَیْنَا إِلَى أُمِّکَ مَا یُوحَى (۳۸) أَنِ اقْذِفِیهِ فِی التَّابُوتِ فَاقْذِفِیهِ فِی الْیَمِّ فَلْیُلْقِهِ الْیَمُّ بِالسَّاحِلِ یَأْخُذْهُ عَدُوٌّ لِی وَعَدُوٌّ لَهُ وَأَلْقَیْتُ عَلَیْکَ مَحَبَّهً مِنِّی وَلِتُصْنَعَ عَلَى عَیْنِی (۳۹) إِذْ تَمْشِی أُخْتُکَ فَتَقُولُ هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَى مَنْ یَکْفُلُهُ فَرَجَعْنَاکَ إِلَى أُمِّکَ…. »  سوره طه
«هنگامى که به مادرت آنچه را که [باید] وحى مى‏شد وحى کردیم (۳۸) که او را در صندوقچه‏اى بگذار سپس در دریایش افکن تا دریا [=رود نیل] او را به کرانه اندازد [و] دشمن من و دشمن وى او را برگیرد و مهرى از خودم بر تو افکندم تا زیر نظر من پرورش یابى (۳۹) آنگاه که خواهر تو مى‏رفت و مى‏گفت آیا شما را بر کسى که عهده‏دار او گردد دلالت کنم پس تو را به سوى مادرتبازگردانیدیم…….. »

اینجا هم  ظاهرا مساله پیچیده است زیرا خواهر موسی گفت: آیا شما را بر مردى که عهده‏ دار او گردد دلالت کنم؟ در حالیکه باید میگفت آیا شما را به زنی که عهده‏دار او گردد دلالت کنم! چرا چنین گفت:
برای دانستن جواب  شما دو  سخن خواهر موسی را کنار هم بگذارید در سوره قصص  آمده است:
«فَقَالَتْ هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَى أَهْلِ بَیْتٍ یَکْفُلُونَهُ لَکُمْ……… فَرَدَدْنَاهُ إِلَى أُمِّهِ»
و در سوره طه  آمده است: «فَتَقُولُ هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَى مَنْ یَکْفُلُهُ فَرَجَعْنَاکَ إِلَى أُمِّکَ»
در آیه اول خواهر موسی میگوید: «نشان بدهم بشما خانواده ای را که سرپرستی او را بعهده گیرند»
در آیه دوم میگوید: «نشان بدهم بشما کسی را که سرپرستی او را به عهده گیرد»
که در آیه دوم نیز منظور خواهر موسی از (کسی) خانواده  و سرپرست خانواده است.
اما در هر دو آیه خواهر عیسی از لفظ مذکر استفاده میکند (ِی) و (ه) در هر دو کلمه «یکفلونه» و «یَکْفُلُهُ»  اشاره به این دارد که خواهر موسی به فرعونیان میگوید آیا میخواهید مردی را بشما نشان دهم که او را سرپرستی کند آیا میخواهید خانواده ای را بشما نشان دهم که عهده دار کار موسی شوند.
اما فرعونیان فقط و فقط  به دنبال زنی بودند که  موسی علیه السلام را شیر بدهد و کمبود دیگری نداشتند  پس چرا خواهر موسی از مرد و از خانواده صحبت میکند؟

جواب این است که خانواده یک کلمه مذکر است و  اصل خانواده  مرد است حداقل از نظر الله و قرآن اینطور است و زن به تنهایی حیثیت مستقلی در خانواده ندارد بلکه منسوب میشود به شوهر خود
لذا قرآن میگوید:
«هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَى أَهْلِ بَیْتٍ یَکْفُلُونَهُ»
«هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَى مَنْ یَکْفُلُهُ»
در حالیکه منظور این است که آیا شما را راهنمایی کنم بسوی زنی که او را شیر بدهد؟ منظور اصلی خواهر موسی همین است، اما به عادت قرانی میگوید: «آیا شما را راهنمایی کنم به مردی که….».  «و راهنمایی کنم به خانواده ای که …»

حالا قصد من چیست ؟ قصدم این است که تفسیر علمای شیعه را از این آیه باطل کنم که میگویند آیه زیر درباره زنان پیامبر نیست:(إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا) ﴿۳۳﴾ سوره  احزاب
«بدرستیکه الله  مى‏خواهد آلودگى را از شما اهل بیت بزداید و شما را پاک و پاکیزه گرداند» (۳۳)
وقتی میگوییم چرا نیست؟!! میگویند  زنان پیامبر اهل بیت او نیستند!! و وقتی میگوییم چرا نیستند؟!! میگویند برای اینکه اهل بیت در این آیه مذکر است و زنان مونث بودند!!
و جواب ما به این ایراد جاهلانه همین است که دو آیه بالا درباره شیر دادن موسی را ببینید که در عین حالی که موضوع سخن، فقط و  فقط (زن شیر ده) بود باز کلمه اهل بیت در هر دوبار بصورت مذکر به کار برده، تا مصداق آیه  (فَبُهِتَ الَّذِی کَفَرَ) (بیجوابی و لا جوابی ) یک بار دیگر در حق علمای شیعه مصداق یابد!
البته دلایل دیگری هم در رد آنها داشتم  که قبلا نوشتیم و دیگر حالا  تکرار نمیکنیم
 و الحمدلله رب العالمین

منبع: اسلام تکس

مقاله پیشنهادی

زهد رسول الله صلی الله علیه وسلم

عَنْ أبِی هُرَیْرَهَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم: «اللَّهُمَّ ارْزُقْ آلَ مُحَمَّدٍ …