دشمنی نظام خمینی با مسجد!

  • د. محسن نیشاپوری

مسجد نمادی است ملموس از اسلام، و بقول مفکر فرانسوی مسلمان “روجیه گارودی”؛ مسجد آینه اسلام است!

مذهب شیعه صفویه همواره در تلاش بوده با تغییراتی هر چند جزئی رموز و نمادهای دین مبین اسلام را شکلی دیگر بدهد تا شخصیت دینی خود را از سایر مسلمانان بگونه‫ای جدا سازد. در نظام ولایت فقیه مسجد روز بروز کمرنگتر و در مقابل “حسینیه‫ها” و “مهدیه‫ها” پررنگتر می‫شوند!!.. چرا که مسجد نمادی است از توحید و یکتاپرستی؛ جایگاهی برای سر سجده گذاردن در مقابل پروردگار یکتا، مرکزی که وجود فیزیکی آن داد می‫زند کسی را جز خداوند نپرستید و از کسی جز پروردگار مدد و یاری مجوئید.

این پیام کاملا با روح تشیع صفوی که بر پایه خرافات و قبرپرستی بنا شده است در تضاد است. از اینرو این مذهب ساختگی بسوی “حسینیه‫” به جایی که در آن به سر و صورت خود می‫زنی و در غم حادثه کربلا شب و روز گریه‫ و زاری می‫کنی، و “مهدیه” مرکزی که شب و روز در آن خودت را با خیالات بیرون پریدن “مهدی” افسانه‫ای از سوراخی در سامراء یا قم مشغول می‫داری… دعوت می‫کند.

مسجد در اسلام ناب محمدی که بخاطر شناخته شدن از مکاتب و مذاهب ساختگی از آن به “اهل سنت” ـ پیروان راه و روش پیامبر اکرم (صلی الله علیه وسلم) ـ یاد می‫شوند، جایگاه و منزلتی کاملا متفاوت دارد.

نظام ولایت فقیه طی سه دهه گذشته با برنامه‫های گوناگونی با مساجد اهل سنت که مراکزی برای نشر توحید و یکتاپرستی‫اند در ستیز بوده است. از جمله روشهایی که این نظام در از بین بردن مساجد اهل سنت به اجرا درآورده است عبارتند از:

  1. ویران کردن مساجد و از بین بردن آنها به بهانه‫های واهی!
  2. اگر مسجدی از بخت قضا کنار مؤسسه، یا اداره‫ای حکومتی بوده، با گسترش فضای آن اداره مسجد را به اسارت دولت درآورده، به یک کانون نشر خرافات و بدعت در داخل آن مؤسسه تبدیل کرده، مردم را از ادای نماز در آن باز داشته‫اند.
  3. دهها مسجد تاریخی اهل سنت که از میراث نیاکان این سرزمین و شاهدی گویا بر تاریخ ایمان در میهن عزیزمان است را به موزه و آثار باستانی تبدیل کرده، مردم را از نمازگذاردن در آن منع کرده‫اند!
  4. در شهرهایی که همه مساجد ویران شد، و تنها یکی یا دو مسجد بیشتر نمانده خطیبانی شیعه در لباس تقیه یا افرادی اجیر را بر مسجد گماشته‫اند تا با حرکتهای غیر اخلاقی، وفحش و ناسزاگویی به مردم آنها را از مسجد برانند، و با فراری دادن مسلمانان از خانه خدا آنرا عملا به یک مرکز حکومتی خاموش تبدیل سازند!

پس از درک این سیاستهای ضد انسانی و توحید ستیزی نظام ولایت فقیه، براحتی می‫توانی هضم کنی چرا در تهران با وجود داشتن بزرگترین تجمع اهل سنت ( یک و نیم ملیون) حتی یک مسجد وجود ندارد؟! چرا در اصفهان شهر یار پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه وسلم ـ؛ سلمان فارسی ـ رضی الله عنه ـ یک مسجد وجود ندارد؟! چرا در یزد، و کرمان و مشهد … مؤمنان اهل سنت از داشتن مساجد محرومند؟! چرا در شهرهایی چون شیراز و بیرجند با آمار بالای اهل سنت جز یک مسجد اسیر سیاستهای ضد قرآنی نظام بچشم نمی‫خورد!

اگر به نقش مسجد در اسلام و اهمیت آن برای مسلمانان موحد در شهرهای بزرگی که جمعیت آنها کم است توجه کنیم راز این دشمنی نظام ولایت فقیه با مساجد و مناره‫ها و منبرهای دعوت به توحید و قرآن شناسی را در خواهیم یافت.

  1. در جامعه‫هایی که مسلمانان موحد در اقلیتند، مسجد در واقع شناسنامه آنهاست. در محیط مسجد با همدیگر آشنا می‫شوند، و از صحن آن روابط اجتماعی بین افراد محکمتر می‫شود، و این باعث می‫شود در جامعه بزرگ ذوب نگردند و بتوانند همدیگر را بشناسند و ایمان خود و نسلهای آینده را حفظ کنند.
  2. از مسجد نسلهای آینده روح پدران و نیاکان خود را به ارث می‫گیرند و در زیر سقف آن با مبادی و پایه‫های نمادین دین خود آشنا می‫شوند، و با شخصیت دینی خود انس گرفته در برابر موجهای انحراف جامعه استقامت می‫کنند. و اینچنین است که درخت توحید همچنان ریشه در زمین دوانده ثابت قدم می‫ماند.
  3. در محیط ایمانی مسجد؛ بزرگ و کوچک، زن و مرد، پند و موعظه و اندرزهای امام یا دعوتگران مؤمن را می‫شنوند، و قلبها برای محبت و دوستی با خدایشان به تپش می‫افتد، و گمراهان براه می‫آیند، خاملان تنبل در عبادت و پایبندی به دین کوشاتر می‫شوند. و همچنین مسجد برای مؤمنان پایبند چون کارخانه تولید برق است که هر گاه ایمانشان ضعیف شود آنها را شارج می‫کند…
  4. مسجد شهرهای بزرگ اقشار و طوائف مختلف اهل سنت کشور را به همدیگر معرفی می‫کند. و یک مؤمن موحد وقتی درمی‫یابد چهار سوی میهن عزیزمان پر است از مؤمنان صادق و خداپرستانی که جز خدا کسی را نمی‫شناسند و از بدعتها و خرافات و قبرپرستیها بدورند، احساس غرور و عزت ایمانی بدو دست می‫دهد، و با همت و جوانمردی بیشتری چرخ زندگیش را بجلو می‫راند.
  5. مسجد در شهرهای بزرگ می‫تواند مأوایی باشد برای شیعیانی که راه از چاه تشخیص می‫دهند، تا از فشارهای جامعه خرافاتی خود را در فضای ملکوتی توحید تسکین بخشند. فضایی که در آن الوهیت و خدایی از آن پروردگار یکتاست نه از آن آخوند و امام زاده!
  6. مسجد در شهرهای بزرگ مناره‫ای است برای دعوت به توحید، و مرکزی که هر صاحب شبهه‫ای در آن جواب خود را از زبان قرآن می‫گیرد. یک مسجد موحد در تهران می‫تواند انقلاب ودگرگونی بی‫مانندی را در این شهر پر دود و آلوده به خرافات و دین ستیزی بر پا کند.

نظام پوچ و بی‫اساس ولایت فقیه با درک این واقعیتها در تلاش است هر طور شده نور خدا را خاموش کند؛

«یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّـهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّـهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ» ﴿الصف/٨﴾

{می خواهند نور خدا را با دهان‫هایشان خاموش کنند در حالی که خدا کامل کننده نور خود است، گرچه کافران خوش نداشته باشند}

عجب ابلهند و نادان آخوندهایی که با عظمت و قدرت و شوکت و جبروت الهی دست و پنجه نرم می‫کنند، و خود را به هلاکت می‫اندازند!

نتیجه جنگ با مسجد:

از آنجا که ولایت فقیه با دید “حسینیه و مهدیه یا قبر و روضه” به مسجد در جامعه اهل سنت نگاه می‫کند گمان می‫برد می‫تواند با ویران و یا تعطیل کردن مسجد مردم را از خداوند و توحید دور سازد!

در نزد اهل سنت همه زمین خدا مسجد است. پیامبر اکرم (صلی الله علیه وسلم) می‫فرمایند: “جعلت لی الأرض مسجدا و طهورا” ـ همه زمین خدا برای من مسجد است و پاک ـ.

تنها اهمیت مسجد همان جانب نمادی آن را داراست که به برخی از آن اشاره رفت. ولی اگر اهریمن مسجد را به اسارت گرفت آیا موحدان خدایشان را گم خواهند کرد؟!

خداوند در نزد اهل سنت قبر فلان امام زاده نیست که در مسجد زندانی باشد!

موحدان خدا پرست چون از داشتن یک مرکز عبادی محروم شوند، همه خانه‫های خود را مسجد قرار می‫دهند. شاید برخی ندانند که تنها در رمضان گذاشته اهل سنت تهران بیش از ۳۰ خانه را برای ادای نماز جماعت مرتب ساختند.

و حافظان قرآن کریم در نماز تراویح قرآن را ختم می‫کردند. و در بیشتر این خانه‫ها ـ به دلیل ازدحام مؤمنان ـ نماز تراویح دو شیفته برگذار می‫شد. برخی نماز می‫خواندند و برخی ساعتها در خیابانهای اطراف منتظر می‫ماندند تا جا برایشان خالی شود. و در برخی خانه‫ها بانوان مسلمان برنامه‫های عبادی ویژه‫ای از جمله قرآن خوانی، و درس تفسیر و ترجمه قرآن برگذار می‫کردند!…

آیا این آثاری از همان وعده الهی نیست « وَاللَّـهُ مُتِمُّ نُورِهِ» { خدا کامل کننده نور خود است}

حرکت مسجد ستیزی ولایت فقیه نه تنها نتوانست ریشه توحید را از سرزمین ما برکند، بلکه باعث بیداری و آگاهی اهل سنت شد، و حرکت التزام و پایبندی به دین را سرعت بخشید. و وعده الهی « وَاللَّـهُ مُتِمُّ نُورِهِ» را آشکارا به نمایش گذاشت!..

مقاله پیشنهادی

زهد رسول الله صلی الله علیه وسلم

عَنْ أبِی هُرَیْرَهَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم: «اللَّهُمَّ ارْزُقْ آلَ مُحَمَّدٍ …