خفقان، دیکتاتوری و اختناق در دوران حضرات ابوبکر و عمر

  • یکی از اتهامات بسیار مسخره‌ای که از سوی برخی محققین شیعه به حضرت عمر و حضرت ابوبکر وارد می‌شود وجود خفقان و اختناق در زمان آنهاست. آنها در این راستا قصد دارند بگویند که: احادیثی که به نفع شیعه بوده توسط این افراد سوزانده یا مسکوت گذاشته شده – کسی جرات دفاع از حقانیت حضرت علی و اهل بیت را پیدا نکرده- و آنها با زور سرنیزه به حکومت رسیدند ولی:
  • در جو مساوات و برادری و برابری که پیامبر صلی الله علیه وسلم در مدینه و بین اصحاب بوجود آورده بود تمامی تفاخرات قبیله‌ای (لااقل برای دوره‌ای) فراموش شده بود. ما می‌دانیم که ابوبکر و حضرت عمر از کم‌اهمیت‌ترین تیره‌های قریش بودند و همین به قدرت رسیدن آنها دلیل وجود آزادی و دموکراسی کامل در آن شرایط است.
  • با این حساب چگونه است که واقعه غدیر توسط ۱۱۰ نفر از اصحاب روایت شده و به دست ما رسیده است؟
  • اگر سری به تاریخ بزنید کمتر حکومتی را پیدا می‌کنید که در اولین ثانیه‌ها و روزهای به قدرت رسیدن مرتکب اختناق و دیکتاتوری شده باشد زیرا نه هنوز دستگاه و سازمانی بوجود آورده و نه هنوز جای پای خود را سفت کرده. اکنون در هول و لای حمله قبایل راهزن به مدینه و ارتداد گسترده قبایل چه جای دیکتاتوری و اعمال خشونت با مردم بوده؟ (اگر هم شدت عملی در تاریخ در این روزها به چشم می‌خورد دقیقا به خاطر وجود خطراتی است که برشمرده شد).
  • مثال‌های زیادی از این خفقان و دیکتاتوری در تاریخ وجود دارد!!!: روزی حضرت عمر در زمان خلافتش در مسجد گفت اگر من خواستم کج شوم مرا راست کنید. ناگهان یک عرب بدوی بلند می‌شود و می‌گوید اگر خواستی کج شوی تو را با این شمشیر راست می‌کنیم!‌ – روزی دیگر حضرت عمر مشغول سخنرانی بوده یک نفر بلند می‌شود و می‌گوید: صدای تو شنیده نمی‌شود. حضرت عمر می‌پرسد چرا. جواب می‌دهد: چون سهم بیشتری از پارچه بیت المال برای خودت برداشته‌ای (قد حضرت عمر بلند بوده) حضرت عمر مجبور می‌شود فرزندش را بیاورد تا شهادت دهد که او پارچه سهم خودش را برای تهیه لباس به پدرش داده – حضرت عمر فدک را در زمان حکومتش پس می‌دهد ولی به علت اختلاف میان حضرت علی و عباس موضوع همچنان لاینحل باقی می‌ماند – به حضرت عمر خبر می‌رسد فرزندت شراب خورده دستور می‌دهد به او شلاق بزنند وسط کار به او خبر می‌رسد که فرزندت در جریان اجرای حد مرد. حضرت عمر می‌گوید بقیه‌اش را به جسدش بزنید – حتی به شهادت متعصب‌ترین نویسندگان شیعه: حضرت عمر ذره‌ای از بیت المال را برای خود برنداشت، حتی یک منصب کوچک به یکی از افراد قبیله‌اش نداد – کاخ و حرمسرایی نساخت، سالم بنده آزاد شده می‌گوید: هنگام خلافت، سراپای لباس حضرت عمر از کلاه و عمامه گرفته تا کفش، بیش از ۱۴ درهم ارزش نداشت در صورتی که قبل از خلافت، لباس ۴۰ دیناری به تن می‌کرد.
  • پیامبر صلی الله علیه وسلم طی ۱۰ سال، جوی روشنفکرانه و حق طلبانه مبتنی بر مشورت و آزادی در مدینه ایجاد کرد چگونه دو نفر ناگهان می‌توانند بیایند و این جو را یک شبه بر هم بریزند؟!!! و در کجای تاریخ یک یا دو نفر به تنهایی بدون لشگری و بدون برنامه ریزی از قبل توانسته‌اند یک شبه جو را بر هم بریزند و همه چیز را وارونه کنند؟
  • محققین ما، تمام شواهدی که دال بر دیکتاتوری خلفاء وجود دارد را از روز پرآشوب و پرحادثه سقیفه گرفته‌اند در صورتیکه حوادث یک روز (آنهم با آن شرایط) نمی‌تواند ملاک معتبری برای تجزیه و تحلیل یک دوره حکومتی باشد. براستی به جز روز سقیفه آیا دلیلی بر دیکتاتوری سراغ دارید؟ البته اگر سرکوب یاغیان و کسانی که مخل نظم بوده‌اند را دیکتاتوری بدانید ما در زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم و حضرت علی علیه السلام نیز نمونه‌های بسیار بیشتری را می‌توانیم برای شما پیدا کنیم.
  • این چه دیکتاتوری بوده که ۷۰ بار گفته اگر علی نبود عمر هلاک می‌شد!!!‌.
  • چگونه این دیکتاتور پس از آنکه ابولوء لوء او را تهدید به قتل کرد و او هم متوجه می‌شود هیچ کاری در این زمینه صورت نداد تا او بیاید و نقشه‌اش را عملی کند؟ لااقل چرا برای خودش محافظ و بادی گارد نگذاشته؟ زیرا اصولا تمامی دیکتاتورهای تاریخ به خاطر زورگویی و ترس از مردم محافظ و… داشته‌اند!!!.
  • این چه دیکتاتوری است که وقتی می‌خواهد به فلسطین برود مدینه را به دست مخالفش (علی) می‌سپارد!!! (البته اگر مخالفتی در کار بوده باشد!!!).
  • این چه دیکتاتوری است که با دختر سردسته مخالفین (حضرت علی) ازدواج می‌کند. (آن هم در زمان خلافت و هنگامیکه در اوج قدرت بوده؟) ایکاش همه مخالفت‌ها و همه مخالفین، اینگونه بودند، دنیا بهشت می‌شد.
  • این چه خفقانی بوده که حضرت علی علیه السلام می‌تواند تا ۶ ماه از بیعت خودداری‌کند‌؟ همسرش (یعنی یک زن) به مسجد برود و هر چه دلش می‌خواهد به خلیفه می‌گوید‌![۱]‌ (البته این خطبه جعلی است و شکی هم در جعلی بودن آن وجود ندارد).
  • این چه حکومت خفقان زایی بوده که سردسته مخالفین شب‌ها همراه همسر و دو فرزندش برای جلب حمایت انصار به در خانه آنها می‌رفته؟ (چیزی شبیه به اغتشاش و شورش و تحریک دیگران در حکومت‌های حال حاضر).

[۱]– البته این موضوع به احتمال زیاد ساخته گی و جعلی است و ما در اینجا فقط از باب محاجه آوردیم وگرنه اصلا وقوع چنین اتفاق بسیار بعید است

مقاله پیشنهادی

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران @ahlesonnat_com https://t.me/ahlesonnat_com https://t.me/joinchat/AAAAAEL1eveEIme7q2AtCw