خطر نافرمانی الله و رسول الله صلی الله علیه وسلم

الله می‌فرماید: [النور: ۶٣] «پس کسانیکه از فرمان او تعالی تمرد می‌کنند – از طاعت او تعالی سرباز می زنند – باید برحذر باشند از آن که فتنه ای به ایشان رسد یا به عذابی دردناک گرفتار شوند».
ابن کثیر: می‌فرماید: مراد از فتنه در اینجا کفر یا نفاق یا بدعت است.
همچنان الله می‌فرماید:[الحشر: ۷] «آنچه را که پیامبر برای شما میدهد بگیرید و از آنچه شما را منع می‌کند منصرف شوید».
و می‌فرماید: النساء
«و هر کس پس از آنکه راه هدایت برای او آشکار شد، با پیامبر مخالفت کند و راهی غیر مسلمانان را پیروی کند، او را به آنچه که روی خود را به آن سو کرده وا می گذاریم و به دوزخش می‌کشانیم و – دوزخ – چه بازگشتگاه بدی است!»

و در جای دیگر می‌فرماید: النحل
«و ای فرو افتادگان در ورطۀ حرام ! برای آنچه که زبان شما به دروغ می‌پردازد وبرآن هیچ حجتی ندارید نگویید که این حلال است و آن حرام تا بر الله( دروغ بندید. بی گمان کسانی که بر الله) دروغ می بندند، رستگار نمی‌شوند».
این آیت هشدار به کسانی است که از روی جهل و نادانی به مردم فتوا می‌دهند که موسیقی حلال است، و به علاوۀ این که خود گمراه می‌شوند، دیگران را نیز گمراه می‌سازند.
با تأسف در عصر حاضر بازار موسیقی و پیشه وران آن از رنگ و رونق بسزایی برخوردار اند، میلیون ها دالر در کنسرت‌ها و دعوت هنرمندان و تشویق آنها به مصرف میرسد، از سوی دیگر کانال های فضایی به نوبت خود ساعت ها را در برنامه‌های «آهنگ های انتخابی» ضایع می‌سازند و بی خردان دیگر هم پول، و هم وقت گرانبهای خویش را در تماس های تیلفونی به این کانال ها بر باد هوا می‌دهند. اینان اگر واقعا صاحب خرد می بودند پولهای شان را در راه ارضای شهوات شان و در راه شیطان به مصرف نمی‌رساندند، بلکه از مردم رنجدیدۀ هموطن خویش آگاهی می‌یافتند و به فقرا ومساکینی که امروز احتیاج لقمۀ نان اند می‌پرداختند. چنین مردمان باید بدانند که اسراف و انفاق مال در غیر حق از شیطان و اطاعت و پیروی وی است. قسمی که الله فرموده: الإسراء/ ۲۷
«همانا اسراف کاران برادران شیاطین اند و شیطان نسبت به پروردگارش ناسپاس است». پس اسراف کاران نیز نسبت به پروردگار بزرگ ناسپاسند، از آنجا که قرین و همدم شیطان می‌باشند. جای تأسف است که مسلمانان امروزی غفلت زده شده اند و اوقات عزیز عمرخود را بیهوده بهدر می‌دهند و در عوض آنکه آن را در کار های مفید دینی ودنیوی صرف کنند ساعت ها در پای تلفزیون نشسته با مشاهده نمودن برنامه‌های بی فایده و مضر اوقات شان را صرف می‌کنند. خصوصا کانال های که اسلام را در لابلای برنامه‌های شان، بطور مستقیم و غیرمستقیم مورد هجوم قرار می‌دهند.
برادر و خواهر مسلمان ! در این حدیث شریف خوب دقت کنید و ببینید شما برای روز رستاخیز تان چه آماده کرده اید؟
پیامبر اکرمص می‌فرمایند: « گامهای بنده در روز قیامت تا لحظۀ میخکوب است که از عمرش پرسیده شود آن را در کدام راه فنا نموده و از علمش که در آن چه کرده و از مالش که از کدام راه آن را بدست آورده و به کدام راه صرفش نموده و از جسمش که آنرا در کدام راه فرسوده کرده است». [نزد ترمذی] نکتۀ مهم دیگر اینکه مسلمان نباید از فرا رسیدن مرگ و اجلی که قبلا در موردش مقرر و فیصله شده غافل گردد. آیا میدانی که هر انسان در هر حالتی که می میرد به همان حالت در روز قیامت دوباره زنده خواهد شد ؟ شخصی با رسول اکرمص در حجه الوداع بود که ناگهان از شتر افتید و وفات نمود، آن حضرتص فرمودند: سرش را نپوشانید زیرا وی در روز قیامت تلبیه گویان بر می خیزد. مردمان خوشبخت در حالات خوب دنیا را وداع میگویند و به همان حالت حشر خواهند شد. اما مردمان بدبخت در حالت بد و فجیع از دنیا می روند.
پس تو ای مسلمان ! دوست داری که درحالت موسیقی شنیدن و یا درحالت بدی دیگر حشر شوی؟ آیا دوست داری که در موقف بزرگ محشر جنبیده و رقصیده از قبرت بیرون آیی؟ طبعا هیچ عاقلی به چنین وضع راضی نیست. پس مرگ را فراموش مکن زیرا وقت فرا رسیدن اجلت را نمیدانی و کاری را پیش گیر که فردا خدا ناخواسته شرمسار ونگونسار در دوزخ نگردی.
در اخیر از برادرانی که در چاپ این کتاب سهم گرفته اند اظهار سپاس می‌نماییم، و خواهش ما از دوستانی که آنرا مطالعه می‌نمایند اینست که در چاپ و نشرآن سهم گرفته در اجر وثواب شامل گردند.
وآخر دعوانا أن الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی نبینا محمد و علی آله و صحبه وسلم.

مقاله پیشنهادی

نشانه‌های مرگ

مرگ انسان با افتادن و شل شدن دو طرف گیج‌گاه، کج شدن بینی، افتادن دست‌ها، …