حکم کرامات اولیاء چیست؟

کرامات اولیاء حق است و شامل ظهور امریست خارق‌العاده بر دستان اولیاء که آنان را در این امر دخالتی نیست و بر طریق عادی جاری نمی‌گردد. بلکه گاهی به گونه‌ای خداوند آن را صورت می‌دهد که خود آنان نیز به وقوعش علم ندارند. همانند داستان اصحاب کهف و اصحاب صخره و جُریج راهب.

همه ی کرامات اولیاء، معجزه پیامبر آن امت هستند. به دلیل عظمت معجزات پیامبر صلی الله علیه وسلم است که در این امت همواره بیشترین و عظیمترین کرامات وجود داشته است.
همانند کرامتی که در زمان جنگ‌های رده برای ابوبکررضی الله عنه پیش آمد و مانند ندای عمر بن خطاب بر منبر برای ساریه رضی الله عنه در حالی که او در شام بود.

و یا نامه‌اش به نیل که باعث جریان یافتن رود نیل شد و حرکت اسب علاء بن حضرمی در آب دریا در غزوه‌ای با روم و نماز ابومسلم خولانی در آتشی که اسود عنسی برای او فراهم آورده بود.

از این گونه کرامات در زمان پیامبرصلی الله علیه وسلم و بعد از او در زمان اصحاب و تابعین و تا هم اکنون بسیار اتفاق افتاده است و تا روز قیامت نیز واقع می‌گردد و همه‌ی این‌ها در حقیقت معجزهی پیامبرصلی الله علیه وسلم است. چون که این کرامات با اتّباع و پیروی از او برای صاحبان کرامت، بدست آمده است.

پس اگر امری خارق‌العاده برای کسی در راهی غیر از اتباع از پیامبرصلی الله علیه وسلم روی دهد، فتنه، چشم‌بندی و شعبده است و کرامت نمی‌باشد و از طرف اولیاء خداوند نیست. بلکه از جهت اولیاء شیاطین می‌باشد.

مقاله پیشنهادی

نشانه‌های مرگ

مرگ انسان با افتادن و شل شدن دو طرف گیج‌گاه، کج شدن بینی، افتادن دست‌ها، …