حکم تعویذ (۳)

⬅قال رسول الله صلی الله علیه وسلم « من علّق تمیمه فقد أشرک »
“هرکس تعویذ آویزان کند شرک کرده است”
.
⬅وقال صلی الله علیه وسلم : « من تعلق تمیمه فلا اتم الله له »
“هرکس تعویذ آویزان کند خدا به مرادش نرساند” .

⬅وقال صلی الله علیه وسلم: « إن الرقی و التمائم و التوله شرک »
“همانا دم، تعویذ و توله ( نوعی تعویذ ) شرک هستند”

⬅به صورت عموم تعویذ حرام شده است و چیزی که این عام را خاص کند وارد نشده است. قاعده ی اصولی می گوید: عموم بر عموم بودنش می ماند مگر دلیلی بیاید که آن را خاص کند،مثل احادیث رقیه که رقیه را خاص می کند و رقیه در این حدیث استثنا می باشد.
انواع واشکال تعویذ:
نوع اول:

⬅خط وخطوطی دارند واز جنها کمک می خواهند ودر آن اسمهای جن موجود می باشند تکه ای از آیات با کلماتی مبهم سرهم نوشته اند که خواننده از آن هیچی نمی فهمد این شرک اکبر است چون بجای الله افرادی دیگر را می خواند.

نوع دوم:

⬅تعاویذی که در آن نقشه، جدول وطلسم به کار رفته است اعداد وحروف مقطعات به کار رفته است معنی جملات فهمیده نمی شوند این نوع هم حرام است چون به شرک می کشاند بلکه از آن نزدیک است ومانند نوع اول است که دو نوع دارد ومسلمان باید از آن برحذر باشد.همه میدانند اینها روش سحر هستند.

نوع سوم:
⬅تعاویذی هستند که در آن قرآن نوشته باشد یا حدیث ودعاهای مؤثوره باشند در این باره علماء اختلاف نظر دارند بعضی از سلف آنرا اجازت دادند وبیشتر آنرا منع کردند بخاطر عموم نهی وشیخ عثیمین رحمه الله می فرماید آنرا بر روی کاغذی می نویسند وبا جلدی می پوشند وبر گلوی پچه آویزان می کنند در آن خلاف واقع است اما از ظاهر حدیث نهی وارد شده وبخاطر حرمت قرآن که در جاهای نجس برده میشود، وجمهور علما این را نیز منع کرده اند.

⬅نمونه های بارز و معروف
کمک خواستن از جن ها ونام های نامعلوم ،وتوهین به قرآن ،وتحریف قرآن،وطلسم می باشند. برای مثال: (البته دوست نداریم مثالهای تحریف قرآن را بیاوریم بفرض مثال سوره فاتحه را می نویسند وبعد از هر کلمه ای یک کلمه مبهم می نویسند)در یک تعویذاتی آمده برای دفع آسیب:باین اسماء دود کردن مفید است: املح ۳بار،قملیح ۳بار،تملیح۳بار. ۲- زنیکه به درد زایمان مبتلا است،دست بر موطا امام مالک بگذارد فوراً بچه متولد شود. جمهورجماهورجمهورهور۳- برای تب لرزه:برسر چوب بید نوشته دود دهدشفا یابد ۴- برای اطلاع حال دزد یا دیگر امر پوشیده:این را بر کف دست راست نوشته وقت خواب زیر سر کند ان شاءالله معلوم گردد: مهیب مهیب مهیب ۵- برای وبا وطاعون:الهی بحرمه فرزندان گرامی خواجه امام ربانی مجدد الف ثانی خواجه شیخ محمد صادق اکابر اولیاءرحمهما الله ما را از شروبلای وبا وطاعون نگهدار. درپایان نوشته:الله شافعی الله کافی این نمونه ها تقریبا از بهترین ها هستند وجهت اطلاعات بیشتر به تعویذات ها مراجعه شود آن وقت می فهمید که چه قدر از حق به دور هستند.
حال بفرمایید بگویید ادعا دارید فقط محتوی بر قرآن ودعا بودند حروف مقطعات چی هستند؟؟ اعداد ممکن است رمز آیات باشند مدمه مدمه، مححح، ط ط ط ط ی ر،  آیا اینها آیات قرآن هستند؟؟ نه دعا هستند ونه حدیث!!  شاخانو یعنی چی حوسماع وفلان، اینا کی هستند؟ اینها غیر از اسامی جن ها چیزی دیگر نیستند.
هر انسان عاقلی بدون آوردن دلایل هم می فهمد اینها همه شرکیات کمک خواستن از غیر الله هستند وروش های سحر هستند. اما دلایل را نیز ذکر می کنیم تا در روز  حجتی نباشد.

مقاله پیشنهادی

نشانه‌های مرگ

مرگ انسان با افتادن و شل شدن دو طرف گیج‌گاه، کج شدن بینی، افتادن دست‌ها، …