حکم انتساب به مذاهب الحادی و احزاب جاهلی (۱)

۱- انتساب به مذاهب الحادی مانند: شیوعیت [اشتراکیت]، علمانیت [بی‌دینی]، بلوک سرمایه‌داری [إستثماری] و سایر مذاهب کفری، خارج‌شدن از دین اسلام است. لذا هر کسی خود را به یکی از این مذاهب نسبت دهد، هر چند ادعای اسلام کند دچار نفاق اکبر شده است. چون منافقین ظاهراً خود را به اسلام نسبت می‌‌دادند در حالی که در باطن با کافران بودند. خداوند می‌فرماید:

﴿وَإِذَا لَقُواْ ٱلَّذِینَ ءَامَنُواْ قَالُوٓاْ ءَامَنَّا وَإِذَا خَلَوۡاْ إِلَىٰ شَیَٰطِینِهِمۡ قَالُوٓاْ إِنَّا مَعَکُمۡ إِنَّمَا نَحۡنُ مُسۡتَهۡزِءُونَ﴾ [البقره: ۱۴].

«و وقتی که به مومنان می‌رسیدند می‌گفتند: ایمان آورده‌ ایم و وقتی با شیاطین‌شان خلوت می‌‌کردند، می‌گفتند: ما با شما هستیم، ما آنان را مسخره می‌کنیم».

و می‌‌فرماید:

﴿ٱلَّذِینَ یَتَرَبَّصُونَ بِکُمۡ فَإِن کَانَ لَکُمۡ فَتۡحٞ مِّنَ ٱللَّهِ قَالُوٓاْ أَلَمۡ نَکُن مَّعَکُمۡ وَإِن کَانَ لِلۡکَٰفِرِینَ نَصِیبٞ قَالُوٓاْ أَلَمۡ نَسۡتَحۡوِذۡ عَلَیۡکُمۡ وَنَمۡنَعۡکُم مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ﴾ [النساء: ۱۴۱].

«منافقان کسانی هستند که منتظر [رویدادی برای] شما هستند، پس اگر از طرف خدا پیروزی نصیب شما شد می‌‌گویند: مگر ما با شما نبودیم، و اگر پیروزی نصیب کافران می‌شد می‌گویند: مگر ما نبودیم که به شما امان دادیم و شما را از ضرری که مسلمانان به شما می‌‌رساندند نجات دادیم».

این منافقین حیله باز دو چهره دارند، چهره‌ای که با آن، با مومنین برخورد می‌‌کنند و چهره‌ای که با آن در میان برادران بی‌‌دین خود هستند. و دو زبان دارند، زبانی که مسلمانان آن را به ظاهر قبول می‌‌کنند و با زبان دیگر اسرار نهان خود را فاش می‌‌کنند.

﴿وَإِذَا لَقُواْ ٱلَّذِینَ ءَامَنُواْ قَالُوٓاْ ءَامَنَّا وَإِذَا خَلَوۡاْ إِلَىٰ شَیَٰطِینِهِمۡ قَالُوٓاْ إِنَّا مَعَکُمۡ إِنَّمَا نَحۡنُ مُسۡتَهۡزِءُونَ﴾ [البقره: ۱۴].

«و وقتی که به ایمانداران می‌‌رسیدند می‌‌گفتند: ایمان آورده‌ایم! و وقتی که با شیاطین‌شان خلوت می‌‌کردند، می‌‌گفتند: ما با شما هستیم ما آنان را مسخره می‌‌کنیم».

لذا با به استهزا گرفتن پیروان قرآن و سنت، از آن دو روی برگرداندند، و منکر تسلیم حکم قرآن و سنت شدند. و دل خوش کردند به علمی که نزدشان بود و هیچگونه سودی به آنها نبخشید مگر غرور و زشتی.

و همواره مومنان پایبند به وحی الهی را به باد استهزا می‌گیرند. خداوند می‌‌فرماید:

﴿ٱللَّهُ یَسۡتَهۡزِئُ بِهِمۡ وَیَمُدُّهُمۡ فِی طُغۡیَٰنِهِمۡ یَعۡمَهُونَ﴾ [البقره: ۱۵][۱].

«خداوند آنان را مسخره می‌کند و به آنان مهلت می‌دهد تا در سرکشی خودشان متحیر بمانند».

در حالی که خداوند دستور داده که خود را به مومنین نسبت داده و با آنها باشید.

﴿یَٰٓأَیُّهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُواْ ٱتَّقُواْ ٱللَّهَ وَکُونُواْ مَعَ ٱلصَّٰدِقِینَ ﴾ [التوبه: ۱۱۹].

«ای کسانی که ایمان آورده‌ اید! تقوای خدا را پیشه کنید و با صادقان باشید».

مذاهب الحادی مکتب‌های فرسوده‌ای هستند که بر باطل بنا شده‌‌اند، کمونیست‌ها منکر وجود خالق‌اند و با ادیان آسمانی دشمنی می‌‌کنند. هر کس دلخوش به این باشد که بدون عقیده زندگی کند و بدیهیات یقینی را منکر شود، در واقع عقل خود را از دست داده است. علمانیت [بی‌دینی] منکر ادیان است و بر مادیاتی که غیر از زندگی حیوانی هیچ توجیه و هدفی در زندگی ندارد بنا شده است. در نظام سرمایه داری تمام تلاش و هدف، جمع ثروت است، از هر راهی که باشد و مقید به هیچ حلال و حرام و رحم و شفقتی بر فقرا و مساکین نباشد، اساس اقتصادش سودخواری است که دشمنی با خدا و رسول او است و باعث نابودی پایه دولت‌ها، افراد و مکیدن خون مردم فقیر است -کسی که ذره‌‌ای ایمان داشته باشد به جای خود، بلکه هیچ عاقلی- قبول نمی‌‌کند که با مذهبی زندگی کند، که عقل، دین و هدف صحیحی در زندگی خود ندارد که آن را دنبال و از آن دفاع کند. و از زمانی که دین از زندگی بیشتر مسلمانان رخت بر بست و از تربیت صحیح اسلامی غفلت ورزیدند و با تقلید کورکورانه تربیت شدند، زندگی‌‌شان رو به نابودی نهاد و این مذاهب در جوامع –بنام- اسلامی جا باز کردند.

 

[۱]– صفات المنافقین رساله‌ای از ابن القیم – ص (۱۹).

مقاله پیشنهادی

نشانه‌های مرگ

مرگ انسان با افتادن و شل شدن دو طرف گیج‌گاه، کج شدن بینی، افتادن دست‌ها، …