حدیثی بسیار تنذیر دهنده

حدیثی بسیادشوار برای کسانی که طاعت خداوند را بسیار انجام می دهند.حدیثی بسیار وحشتناک .رسول الله می فرماید:

اولین کسی که در روز قیامت در آتش افکنده می شود” سه گروهند واینان اولین گروهی هستند که به جهنم افکنده می شوند،چه کسانی؟؟ اول:مردی که شهید شده است،به درگاه پروردگار آورده می شود ونعمت هایش را به او یادآور می شود_ خداوند او را می آورد ونعمت هایی را که به او ارزانی داشته به او نشان می دهد،آیا نعمتم را برخودت به یادداری؟_او نعمت را به یاد می آورد وخداوند به او می فرماید:با آن چه کار کردی؟گوید: در راه تو جنگیدم تا کشته شدم. در این هنگام خداوند می فرماید: دروغ گفتی؛ جنگیدی تا بگویند شجاع است واین چنین گفتند، سپس با صورتش کشیده شده وبه جهنم افکنده می شود. این اولین نفر است، اولی نفری که به جهنم می رود،ببین که دیندار ماندن وریاکار بودن چه قدر خطرناک است.

دوم: مردی که علم را آموخت وبه دیگران تعلیم داد وقرآن را خواند،او را می آورند وخداوند نعمتش را به او گوشزد نموده ومی فرماید: با این نعمت چه کردی؟ او می گوید:من به خاطر تو علم آموختم وبه خاطر تو قرآن را به دیگران تعلیم دادم. خداوند می فرماید: دروغ گفتی، بلکه آموختی تا به تو بگویند عالم است واین چنین گفتن، قرآن را تلاوت نمودی تا به تو بگویند : قاری،و این چنین گفته شد ،سپس دستور داده می شود وبا صورت کشیده شده و به آتش افکنده می شود.

سوم: مردی که خداوند او را بی نیاز نمود واز هر نوع مال وثروت دراختیارش گذاشت. او هر طور که بخواهد آن را مصرف می کند_ او در راه خدا انفاق می کند_پس به درگاه خداوند آورده می شود ونعمتش را به او نشان می دهد و او آن را می شناسد،پس به او گفته می شود، با آن چه کردی؟ گوید:پروردگارا! آن را در همه راه هایی که تو دوست داری به خاطر تو انفاق نمودم. خداوند می فرماید: دروغ گفتی، بلکه این کار را کردی تا به تو بگویند بخشنده،واین چنین گفتند.

رسول الله فرمود:”این سه نفر اولین کسانی هستند که در روز قیامت به دوزخ افکنده می شوند”

مسلم،۱۹۰۵،ترمذی ۲۳۸۲ و احمد ۸۰۷۸ از ابو هریره

مقاله پیشنهادی

آنچه به هنگام بازگشت از حج یا عمره یا غیره گفته می‌‌شود

عَنْ عَبْدِ اللهِ بْنِ عُمَرَ رضی الله عنهما قَالَ: کَانَ رَسُولُ اللهِ صلی الله علیه …