تقیه نزد روافض

باب الاعتقاد فی التقیّه

قال الشیخ رحمه اللّه: اعتقادنا فی التقیّه أنّها واجبه، منترکها کان بمنزله من ترک الصلاه [۱].

یعنی: تقیه نزد ما واجب است و هر کس آن را ترک کند یعنی نماز را ترک کرده.

نام کتاب : اعتقادات الإمامیه نویسنده : الشیخ الصدوق    جلد : ۱  صفحه : ۱۰۷
http://lib.eshia.ir/71470/1/107

حالا سوال از روافض چرا وقتی اهل سنت دلیل براتون میارن و رسوا میشید توسط امام معصوم شما راه چاره باز میکنید و معصوم را تقبه کار متهم میکنید؟ و میگویید هذا محمول علی التقیه.

واما سوال بی پاسخ به علمای حشیشی روافض چه کسی به شما گفته است یکی از این اقوال از سر تقیه می‎باشد؟! هردو قول از امام روایت شده است و نه این امام و نه امام بعد از او مشخص نکرده‎اند که کدام قول بر اساس تقیه بوده است. بنابراین، شما از کجا می‎دانید که این قول از روی تقیه می‎باشد؟!!

آیا این امکان وجود ندارد که روایات دال بر مذمت صحیح بوده و روایات دیگر به دروغ به ائمه نسبت داده شده باشند تا بدین وسیله کلام ائمه را علیه این راویان که به ائمه دروغ نسبت داده‎اند، باطل نمایند؟! منتظر پاسخ هستیم امید وارم مثل همیشه به چاه فاضلاب جمکران فرار نکنید.

در آخر باید این کلام را باید با آب طلا شست.

شیخ الإسلام ابن تیمیه رحمه الله در مورد رافضه ملحدین میفرماید:

یقولون : دیننا التّقیّه !! وهو: أن یقول أحدهم بلسانه خلاف ما فی قلبه، وهذا هو الکذب والنفاق

ترجمه: روافض میگویند دین ما دین تقیه هست و چیزهایی را میگویند که خلاف چیزی که در دلهایشان است و این کذب و نفاق است.

ص ۶۸ جـ (۱)

مقاله پیشنهادی

زهد رسول الله صلی الله علیه وسلم

عَنْ أبِی هُرَیْرَهَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم: «اللَّهُمَّ ارْزُقْ آلَ مُحَمَّدٍ …