تعیین نر و ماده پس از علقه

شبهه:

تعیین نر و ماده پس از علقه

أَلَمْ یَکُ نُطْفَهً مِنْ مَنِیٍّ یُمْنَى ﴿۳۷﴾ ثُمَّ کَانَ عَلَقَهً فَخَلَقَ فَسَوَّى ﴿۳۸﴾ فَجَعَلَ مِنْهُ الزَّوْجَیْنِ الذَّکَرَ وَالْأُنْثَى ﴿۳۹﴾
آیا او نطفه‏ اى از منى که در رحم ریخته مى ‏شود نبود (۳۷) سپس بصورت خون‏بسته در آمد و خداوند او را آفرید و موزون ساخت (۳۸) و از او دو زوج مرد و زن آفرید (۳۹)
در تفسیر آیات فوق احادیثی با مضمون واحد آمده است از جمله:
– پیامبر گفت: نطفه در رحم بمدت ۴۰ شب قرار می گیرد سپس فرشته ای را بسوی آن میفرستد..فرشته می پرسد ای خدا مرد باشد یا زن؟ سپس خدا او را مرد یا زن قرار می دهد.

(صحیح مسلم ج ۳ حدیث ۲۶۴۵)

این آیات می گویند که نر و ماده بودن جنین پس از مرحله ی علقه معین می شود که غلطی فاحش است، چون جنسیت جنین به محض تشکیل سلول تخم (ترکیب اسپرم و تخمک در چند ساعت اولیه ی پس ازآمیزش جنسی) مشخص است.

پاسخ:

 اولا شما آیات را اشتباهی ترجمه نموده اید، از کی تا به حال «جَعَل» به معنای «آفریدن» بوده است؟!!!
همه می دانند که «جعل» به معنای قرار دادن است، مفهوم آیه قرار دادن  «شکل انسانی ،حالت مردانگی و زنانگی» می باشد ،نه «تعیین جنسیت».اتفاقا متخصصان هم تایید نموده اند که این عمل در دوره ی خاصی انجام می پذیرد.
جالب است واقعا، قرآن کریم دقیقا به این واقعیت علمی اشاره فرموده است که بعد از علقه(یکی از حالات جنین) شکل انسانی(مردانگی و زنانگی) در جنین ایجاد می شود

باز هم جالبتر می شود:
تا مدت زمان خاصی جنین شکل گرفته در جانوران مختلف «شبیه هم» می باشد(انسان،سگ،مرغ،لاک پشت…) و به جز متخصصان کسی نمی تواند آنها را از هم تفکیک نماید.
ولی بعد از این مدت زمان (که قرآن عظیم الشان دقیقا به آن اشاره فرموده)هر جانداری به شکل واقعی خود گرایش پیدا می کند، به طوری که به وضوح می توان فهمید این جنین متعلق به انسان می باشد یا شیر یا روباه!

افرادی که مایلند در این زمینه تحقیق کنند می توانند عبارت زیر را در گوگل جستجو بفرمایند:

similarity among embryos of complex animals

با انتخاب گزینه ی تصویر در سایت گوگل عکس های یافت شده را نگاه کنید.

اما بررسی حدیث و آشکار نمودن تلبیس و چه بسا جهل نویسنده ی این شبهه…

قبل از هر چیز حدیث ۲۶۴۵ صحیح امام مسلم را بررسی می کنیم:

” إِذَا مَرَّ بِالنُّطْفَهِ ثِنْتَانِ وَأَرْبَعُونَ لَیْلَهً، بَعَثَ اللهُ إِلَیْهَا مَلَکًا، فَصَوَّرَهَا وَخَلَقَ سَمْعَهَا وَبَصَرَهَا وَجِلْدَهَا وَلَحْمَهَا وَعِظَامَهَا، ثُمَّ قَالَ: یَا رَبِّ أَذَکَرٌ أَمْ أُنْثَى؟ فَیَقْضِی رَبُّکَ مَا شَاءَ، وَیَکْتُبُ الْمَلَکُ، ثُمَّ یَقُولُ: یَا رَبِّ أَجَلُهُ، فَیَقُولُ رَبُّکَ مَا شَاءَ، وَیَکْتُبُ الْمَلَکُ، ثُمَّ یَقُولُ: یَا رَبِّ رِزْقُهُ، فَیَقْضِی رَبُّکَ مَا شَاءَ، وَیَکْتُبُ الْمَلَکُ، ثُمَّ یَخْرُجُ الْمَلَکُ بِالصَّحِیفَهِ فِی یَدِهِ، فَلَا یَزِیدُ عَلَى مَا أُمِرَ وَلَا یَنْقُصُ “

«هرگاه ۴۲ شب بر (انعقاد) نطفه گذشت خداوند متعال فرشته ای بسوی آن روانه می کند، پس آن نطفه را شکل می بخشد و گوش و چشم و پوست و گوشت و استخوانش را می آفریند، سپس فرشته می فرماید: پروردگارم آیا مذکر است یا مؤنث؟
پس پروردگارت هرچه اراده نمود مقدر می فرماید و فرشته می نویسد، سپس می گوید: ای پروردگارم روزی اش چطور باشد؟ پس پروردگارت هر طور که خواست و اراده نمود مقدر می نماید، و فرشته نیز می نویسد، سپس فرشته با صحیفه (نامه) در دستش بیرون می رود، و بعد، بر آنچه که الله متعال فرمان داده نه چیزی اضافه می کند و نه چیزی کم می نماید.»

مشاهده می کنیم که طبق حدیث شریف، ملایکه بعد از مدت زمان تعیین شده از پرودگار چیزی را که نمی داند سوال می پرسد(که آیا این بچه دختر است یا پسر؟) و هرگز در این زمان «تعیین جنسیتی» صورت نگرفته است.

نویسنده شبهه با تلبیس، حدیث را غلط ترجمه کرده و نوشته ملایکه می پرسد:

➖مرد «باشد» یا زن؟

در حالی که اصل پرسش ملایکه این گونه می باشد:

➖مرد «است» یا زن؟

و بین این دو تفاوت وجود دارد،پرسش اول به معنای تعیین جنسیت است و پرسش دوم به معنای سوال از جنسیت!
متوجه تلبیس او شدید؟

هر کسی می داند از همان بدایت کار و تلقیح اسپرم و تخمک و ایجاد زیگوت جنسیت تعیین می گردد.
(xx or xy)
جوانان عزیز بدانید قرآن کریم به عنوان پیام ویژه ی پروردگار به بشریت،هیچ منافاتی با علم ندارد
لذا مخالفان مجبورند به دروغ و تلبیس متوسل شوند؛ مشاهده بفرمایید هم آیه را غلط ترجمه کرده و هم حدیث را…تا به نیت شوم خود دست پیدا کند.

مقاله پیشنهادی

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران @ahlesonnat_com https://t.me/ahlesonnat_com https://t.me/joinchat/AAAAAEL1eveEIme7q2AtCw