تاویل و تفسیر اشتباه شیعه از آیه (وَابْتَغُواْ إِلَیهِ الْوَسِیلَهَ)

ما میخواهیم در چند نوشته به خوانندگان خود نشان دهیم که چون  شیعه برای عقاید انحرافی خود دلیل از قران ندارد ، پس سعی میکند تا در تفسیر آیات با تاویل های بی اساس مقصود خود را حاصل کند و اینک یک آیه دیگر که قربانی تاویل ملایان شیعه شده است:

شیعه میگوید :
آیه زیر جواز است برای وسیله گیری :{یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَابْتَغُواْ إِلَیهِ الْوَسِیلَهَ وَجَاهِدُواْ فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ }  (المائده/۳۵)
آخوند شیعه این آیه را شاهد آورده است تا ثابت کند و بعد برای محکم کاری و گیج کردن خواننده یک شاهد دیگر  از روایات ابن ابی الحدید می آورد که  سنى؟! خودش میگوید: وسیله یعنی، اهل البیت.

جواب ما:
تفسیر درست این است  اول  آیه را باد دقت بخوانید:
«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّـهَ وَابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَهَ وَجَاهِدُوا فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» (مائده/۳۵) 
اى ایمان آوردندگان ، از خدا بترسید و به سوى خدا وسیله بجویید و در راهش جهاد کنید شاید که نجات یابید.
در خود این  آیه نیز، اگر ملا ی شیعه  ما را گمراه نکند، معنى وسیله معلوم است. در این جا وسیله؛ یعنى، جهاد.

فرض کنید پدر، شما را نصیحت کند و بگوید: اى پسر، مرا راضى کن و درس بخوان تا موفق شوى. واضح است که وسیلۀ موفقیت و راضى کردن پدر، درس خواندن است. حال اگر  این آخوند گفته پدر «مرا راضى کن» را این طور تفسیر کند که «برو سر قبر و زارى کن» در حقیقت به ریش شما و کم سوادى شما خندیده است.
آیه واضح مى گوید: اى مؤمنان، به سوى خدا وسیله بجویید و جهاد کنید تا موفق شوید! یعنی با جهاد کردن وسیله بجویید واین ملا آمده عجب تفسیرى کرده است! عجب قبرى ساخته، عجب دم دستگاهى درست کرده است.
کلمۀ وسیله یکبار دیگر هم در سورۀ اسراء ،آیۀ ۵٧ آمده و این طور نوشته است:

« قُلِ ادْعُوا الَّذِینَ زَعَمْتُم مِّن دُونِهِ فَلَا یَمْلِکُونَ کَشْفَ الضُّرِّ عَنکُمْ وَلَا تَحْوِیلًا ﴿۵۶﴾ أُولَـٰئِکَ الَّذِینَ یَدْعُونَ یَبْتَغُونَ إِلَىٰ رَبِّهِمُ الْوَسِیلَهَ أَیُّهُمْ أَقْرَبُ وَیَرْجُونَ رَحْمَتَهُ وَیَخَافُونَ عَذَابَهُ ۚ إِنَّ عَذَابَ رَبِّکَ کَانَ مَحْذُورًا» (اسراء/ ۵۶-۵۷) این آیه ، لقمه را جویده و در دهان ما گذاشته است تا فریب نخوریم.

آیه واضح می گوید :
(اى محمد) بگو: بخوانید به جز الله آنانى را که گمان مى کنید (کاره اى هستند). پس نمى توانند ضررى را از شما دفع کنند و نه حال شما را عوض کنند. آنانى که شما مى خوانید، خودشان دنبال وسیله می گردند. هر کدام که مقرب تر باشند [بیشتر دنبال وسیله اند] امیدوار به رحمت رب هستند و از عذاب رب مى ترسند.

آیه خیلی واضح، وسیله را معنى کرده است . شما مى گویید وسیلۀ ما حضرت محمد -صلى الله علیه وسلم- و حضرت على و امام رضا هستند. آیه مى گوید: آنها خودشان بیشتر دنبال وسیله هستند. وسیلۀ حضرت محمد -صلى الله علیه وسلم- چه بود؟ معلوم است عمل صالح ، صدقه ، جهاد  ، امر به معروف .
آیا از این صریح تر هم سخنى هست؟

اصولا این عادت مشرکان است که می گویند:
«مَا نَعْبُدُهُمْ إِلَّا لِیُقَرِّبُونَا إِلَى اللَّـهِ زُلْفَىٰ»  ( الزمر/ ۳)                                           
«اینها را نمی‌پرستیم مگر بخاطر اینکه ما را به خداوند نزدیک کنند»
در حالی که الله وسیلۀ توسل و تقرب نزدیک شدن  به سوی خودش را ایمان و عمل صالح قرار داده است. این هم دلیل از سوره سبا ، آیۀ ۳۷ :
«وَمَا أَمْوَالُکُمْ وَلَا أَوْلَادُکُم بِالَّتِی تُقَرِّبُکُمْ عِندَنَا زُلْفَىٰ إِلَّا مَنْ آمَنَ وَعَمِلَ صَالِحًا »
و مال و اولاد شما، وسیلۀ نزدیک شدن شما به من نیست؛ مگر ایمان و عمل صالح.

منبع: اسلام تکس

مقاله پیشنهادی

زهد رسول الله صلی الله علیه وسلم

عَنْ أبِی هُرَیْرَهَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم: «اللَّهُمَّ ارْزُقْ آلَ مُحَمَّدٍ …