بگذار از محمد مصطفیٰ صلى الله علیه وسلم برایتان بگویم …

ه راستی اسلام در کجای زندگی ما قرار دارد؟

پیامبر صلى الله علیه وسلم چه رسالتی داشت؟

محمد صلى الله علیه وسلم پیام آور رحمت، رافت و مهربانی بود، او از مادر یتیم به دنیا آمد؛ یتیم با عظمت تاریخ آمده بود تا بشارت رستگاری را به جهانیان  بدهد و از عبادت مخلوق به عبادت خالق رهنمون سازد. معجزه اش، ام الکتاب نام گرفت  و ۱۴۰۰ سال بعد از نزولش؛ متفکران، اندیشمندان و فضلا از حکمت این کتاب در حیرت مانده اند  و به قول علامه اقبال: آن کتاب زنده قرآن حکیم /∗/ حکمت او لایزال است و قدیم

پیامبری که رحمت و شفقتش بر سر همگان بسان اقیانوسی بی کران بود؛ کودکان را نوازش می نمود، بر دشمنانش آسان می گرفت و بزرگان را اندرز می داد.

او اسلام را برای سعادت بشریت می خواست؛ دوران او بهترین دوران تاریخ بشریت نام گرفت. شاگردانی تربیت کرد که هر کدام ستارگان راه هدایت شدند. یتیم با عظمت تاریخ  در آخرین سال های زندگانی خود در حجه الوداع خطاب به مسلمانان فرمود: پیامم را به غاییین برسانید.

آری! پیامی که سرشار از رحمت، رأفت و مهربانی بود، پیامی که راه سعادت بشر را در پی داشت.

شاگردان مکتب او  چو حواریون پروانه وار به دورش حلقه می زدند و سخنانش را با گوش جان می شنیدند؛ ابوبکر هایی که راه ایثار را  نشانمان دادند، عمرهایی که عدالت کردند، عثمان‌هایی که سخاوتمان یاد دادند، علی‌هایی که پوزه اهریمن‌ها را بر زمین کوبیدند، حسن‌هایی که صلح و دوستی را به ارمغان آورد و حسین‌هایی که تن به بندگی و بردگی و حقارت نداد و جانانه پیام پیامبرشان را به گوش جهانیان رسانیدند.

اما تو ای مسلمان! آری روی سخنم با تو است، تو که نامت محمد، ابوبکر و علی است، تویی که سنگ اسلام را به سینه می زنی، تویی که در لباس اسلام به اسلام خیانت می کنی، تو که به جای رساندن پیام محمد صلى الله علیه وسلم پیام خودیش را با زور به جهانیان قالب کرده ای و به نام اسلام نان می‌خوری!

اندکی در خود نگر که اسلام در کجای زندگیت قرار دارد، بنگر که پیام رحمت العالمین را چگونه پاس داشتی و به غایبین رساندی و از  اسلام تابویی از وحشت، ترور، خونریزی و خشونت را به جهانیان معرفی کردی…

اندکی شرم کن، شرم کن از روزی که همگان نفسی نفسی می‌گویند و محمد صلى الله علیه وسلم در میدان محشر امتی امتی می‌گوید …

نویسنده: سعید محمدزهی

مقاله پیشنهادی

روش حج رسول الله صلی الله علیه وسلم

عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللهِ رضی الله عنهما قَالَ: إِنَّ رَسُولَ اللهِ صلی الله علیه …