به صیغه دادن نوزاد، یکی دیگر از دست آوردهای ملایان شیعه!

نویسنده:
محمد باقر سجــــودی

سالها پیش در کتابی بنام  (لله ثم للتاریخ) که نویسنده آن کتاب، خودش را از دوستان نزدیک خمینی معرفی کرده بود، داستانی باور ناکردنی خواندم و باور هم نکردم، آن مرد نوشته بود که روزی در سفر، همراه خمینی به خانه یکی از مقلدین و ارادتمندان خمینی رفتیم، و

در آخر شب خمینی از صاحب خانه خواست که دختر ۴ ساله اش را برای متعه به او ( به خمینی) بدهد و مرد با خوشحالی دخترک را آورد و صیغه عقد خوانده شد  تا شرف زن  موقت خمینی بودن نصیب دخترش شود، و بعد خمینی بدوستش گفت بنظر میاید که این را جایز نمیدانی و دوستش گفت خود شما عالمی! و خمینی گفت: پیش من نکاح متعه با شیر خواره هم جواز دارد.

گفتم که این داستان را باور نکردم و تعجب کردم چرا  دشمنان خمینی  این داستان را ساخته اند و با خود گفتم مگر خمینی کم عیب دارد که به او دروغ میبندند؟  اما تازگی دیدیم یکی از مقلدین رسمیش حرف عجیبی گفت!
این پیرو خمینی، حجه الاسلام موسی قربانی  نام دارد و سه دوره است که نماینده  قائنات در مجلس ایران است و  او از اصولگراترین نمایندگان مجلس است مثلا  با وجودیکه خامنه ای قبول دارد در کهریزیک  جنایاتی صورت گرفته اما آقای قربانی قبول ندارد و از پاپ کاتولیک تر و از خامنه ای دلسوزتر است به  دستگاه!  حالا بیایید ببینید  جناب قربانی درباره متعه شیرخوار چه میگوید؟!

قربانی میگوید:
چندی پیش همسرم به ناراحتی ناحیه پا دچار شد و از طرفی پزشک معالج وی مرد بود و ما به لحاظ شرعی نمی خواستیم که وی پیش پزشک مرد نامحرم عمل شود به همین دلیل صیغه عقد موقتی بین دکتر و نوه چند ماهه ام خوانده شد تا دکتر به همسرم محرم شود.

نظر اهل سنت:
پس  در نزد شیعه ها میتوان دختر شیر خوار را صیغه کرد! پس  آگر آن نویسنده  درباره خمینی دروغ گفته باشد درباره مذهب شیعه دروغ نگفته است .
نکته بد داستان این است که  در فلسفه وجودی ازدواج موقت، هدف، بهره گیری جسمی و فوریست!  یعنی صیغه شده فورا  باید قبل از اتمام وقت، در اختیار صیغه کننده قرار گیرد و دوران نامزدی وجود ندارد( زیرا وقت تمام میشود) و  پس اگر آن دکتر،  نوه این آقا  را میخواست، میتوانست تصرف کند و حق دار بود!!  زیرا این نوازد شرعا زن او بود! و میدانیم که  لمس بدون جماع در مذهب شیعه برای صیغه شوندگان و کنندگان جایز است پس  آن داستان ظاهرا دروغ درباره خمینی،از لحاظ تئوری در این مذهب؛ امکان پذیر است.
و  هرچند که الان اصلا  بین آنها رواج ندارد؛ اما اگر شرعا ممکن باشد؛ میدانیم که احمق کم نیست  و مادام که شرعا ممکن است  پس  این احتمال و خطر هم وجود دارد که  ساده لوح فریب خورده ای دختر  ۵ ساله خود را به یک مرشد حقه باز عرضه کند و او هم قبول نماید!

درباره آقای خمینی خبر موثقی داریم که وقتی رهبر شد بعضی  از زنهای نادان  پیشنهاد کردند که برای او  صیغه یک روزه شوند تا شرف هم صحبتی خمینی عایدشان گردد، حالا اگر او  قبول نکرده، اما پیشنهاد شده و در شرع شیعه ممکن هم بوده این کار … و این ممکن بودن خود خطرناک و عیب این مذهب است  امیدوام متوجه مقصودم شده باشید اینکه الان رواج ندارد خوب است، اما اینکه اگر رواج یابد، منع  شرعی ندارد این بد است
ممکن است بگویید در  اینجا هم برای نابالغان لمس جایز نیست ولی اولا هستند مراجع زیادی از شیعه که لمس دون جماع را اجازه میدهند و دوم این اصلا  ازدواج موقت است در ازدواج موقت لمس حداقل حق مرد است و این حق فوری مطالبه میشود زیرا اگر بتعویق بیافتد مدت ازداوج تمام میشود!
اینجا که میرسیم  شیعه میگوید:
سنی ها عقیده دارند که رسول الله عایشه را وقتی که نابالغ بود عقد کرد پس چرا بما اعتراض میکنند

جواب اهل سنت:
چند نکته را لازم است که  بدانید:
اولا: حضرت برای نکاح دایمی گرفتند نه یک روزه،
دوما: دختر در خانه پدر بود تا بالغ شد و در فرض شما در خانه پدر نمیماند تا بالغ شود چون موقت است و  اگر بماند مدت تمام میشود.

سوما: نکاح صغیر  در پیش ما مشروعیت ندارد و پا درهواست تا آنوقت مشروعیت ندارد که  دختربالغ شود و خودش راضی باشد و بله بگوید ( یا با سکوت راضی بودنش معلوم شود) والا عقد تا این بله گفتن معلق است.
چهارما: ازدواج رسول الله با عایشه برای مصلحتی بود که اینجا شرح دادیم: http://www.islamtxt.net/node/240
و الا وقتی که ابوبکر و بعد عمر رضی الله عنهما به خواستگاری فاطمه آمدند، حضرت فرمود او کوچک است ولی  وقتی که علی رضی الله عنه خواستگاری آمد، پیامبربه او فاطمه را  داد و نگفت کوچک است از این رفتار رسول الله درمیابیم که منظور این بود که فاطمه نسبت به ابوبکر  و عمرکوچک است و  پس باید سعی کنیم که دختر با مردی که خیلی از او بزرگتر است عروسی نکند  چون این را رسول الله نپسندیده گرنه (اگر این فرق سنی  نمیبود) کی بهتر از ابوبکر یا عمر رضی الله عنهما ؟

پنجم: نکاح صغیر به یک معنی اصلا در اسلام نیست زیرا پدری که دخترش را قبل از بلوغ بشوهر میدهد، او را به خانه شوهر که نمیفرستند بلکه صبر میکند تا دختر بالغ شود
آما آیا دختر که بالغ شد خودبخود زن آن مرد میشود ؟ نه! حالا شرط دوم مانده که آیا دختر این تصمیم پدرش را قبول دارد یا ندارد اگر دختر گفت نه ازدواج سر نمیگیرد
پس اصلا نکاح صغیر مطرح نیست بلکه وقتی دختر بالغ شد و تصمیم پدر را پذیرفت آنوقت نکاح رسمیت میابد  پس وقتی میگویم اسلام نکاح صغیر را برسمیت نمیشناسد از این باب است که تا آنوقت رسمیت ندارد که دختر بالغ شود و تازه این بلوغ هم کافی نیست باید راضی هم باشد به تصمیم پدر و این کجا و متعه نوزاد کجا, اما در صیغه صبر نیست زیرا هرکار با عجله و فوری است چون مدت تمام میشود!!

مقاله پیشنهادی

زهد رسول الله صلی الله علیه وسلم

عَنْ أبِی هُرَیْرَهَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم: «اللَّهُمَّ ارْزُقْ آلَ مُحَمَّدٍ …