با دختر زناکاری به نیت صیغه نزدیکی کردم آیا جایز است؟ محمد صدیق روحانی: بله جایز است

 

شاهکارترین فتواهای شیعه را در باب صیغه و میغه پیدا میکنید. در اینجا دو فتوای بسیار جالب را برایتان آورده ام.

السؤال
مره ذهبت إلى نادی لیلی، حیث طلبت عاهره منی مبلغ ۱۰۰ $ دفعت لها و قالت لی: متعتک بجسدی کله مقابل هذه النقود. لکن لمده یوم واحد فقط هل اعتبر ذلک زواج متعه؟
الجواب: باسمه جلت أسمائه

إذا کان ما قالت بقصد إنشاء الزواج و أنت قلت بعد ذلک قبلت لنفسی هکذا؛ یکون ذلک زواج متعه

لینک فتوا www.istefta.com/ans.php?stfid=7573&subid=20

ترجمه:
سوال: من یک بار به کاباره رفتم و آنجا دختر زنا کاری از من ۱۰۰ دلار پول خواست من پول را به او دادم و دختر به من گفت: خود را با تمام بدنم متعه تو کردم در مقابل این پول. اما به مدت یک روز فقط آیا این ازدواج موقت حساب میشود؟
جواب: به نام خدا
اگر آنچه آن دختر گفت به نیت ازدواج باشد و تو بعد از آن گفته باشی قبول کردم برای خودم این را؛ پس این ازدواج موقت حساب میشود
__________________
فتوای دیگر از ایت الله سیستانی
۱۶۴ السؤال:
یوجد فی مناطق تکون الحاله الاقتصادیه فیها سیئه ، والنساء فی هذه المناطق یتمتعن من أجل کسب المال فقط لا من أجل الشهوه .. فهل یجوز التمتع بهن ؟
الفتوى:
یجوز .
لینک فتوا:

http://www.alseraj.net/ar/fikh/2/?TzjT8odmvl1075094365&151&180&6

 

یعنی: مناطقی هستند که در آن یک حالت اقتصادی بدی وجود دارد، و زنان در این مناطق ازدواج موقت میکنند تنها برای کسب مال و نه برای دفع شهوت… آیا این متعه ها جایز است؟ و در جواب میگوید جایز است.

 
سبحان الله از این فتوا
وجدان های بیدار قضاوت کنید

ایا این عمل تروزیج زنا و فحشا در جامعه نیست؟

علمای شیعه اجازه ی باز کردن دکان هایی میدهد که در آن زنان شیعه با تن فروشی کسب درامد کنند
یعنی تنها گفتن چند لفظ عربی زنا نه تنها زنا محسوب نمیشود بلکه مایه ثواب و پاداش هم میشود؟
عجیب این است که اگر این اوراد را نمیخواندند کارشان زنا میشد اما اگر این اوراد بخوانند نه تنها زنا نیست بلکه بهشت را بر خود واجب کرده اند(۱) و به مقام حسین علیه السلام نیز میرسند(۲) و از هر قطره ی آبی که بعد از غسل گرفتن میچکد هفتاد ملائکه به وجود می آید و برایشان طلب مغفرت و دعای خیر میکنند(۳)!!!
تصور کنید دختر و پسری در خانه ای مشغول زنا کردن هستند سپس به ناگاه اولیای انها و یا پلیس آنها را کشف میکند و آنها را به جرم زنا میخواهد دستگیر کند . در این لحظه دختر و پسر نه تنها شرمگین نمیشوند بلکه با تمام حق به جانبی آنها را متهم میکنند و به خاطر اینکه قصد بی آبرو کردن آنها را داشته اند از آنها شکایت نیز میکنند و میگویند ما ازدواج موقت یک ساعته کرده بودیم. پس به همین منوال نه تنها زنای آنها ثابت نمیشود بلکه ازدواج موقت حیله ای شرعی و بسیار کثیف برای ترویج زنا در جامعه است.وسیله ای برای بی ناموس کردن دختران ساده لوح و شهوت رانی مردان فاسد الاخلاق. ازدواج موقت را جز فاجران کسی انجام نمیدهد و نه تنها جامعه را سالم نگه نمیدارد بلکه فساد اخلاقی و قباحت فکری در اذهان جامعه ایجاد میکند. طوری که همه در فکر زنای یک ساعتی با مهر اسلامی خواهند بود. و بعضی ها هم مغازه تن فروشی باز میکنند و در قبال هر ساعت استمتاع پول های کلانی دریافت میکنند. ازدواج موقت کم کم دختر باکره ای را در جامعه باقی نخواهد گذاشت.
آیا فرقی بین آن زنا کاری که تنها اوراد و کلماتی عربی بر زبان نیاورده با دختر و پسری که ازدواج موقت میکنند وجود دارد؟ وجه تمایز این دو تنها دو جمله ی عربی میباشد.
علمای شیعه اجازه ی باز کردن دکان هایی میدهد که در آن زنان شیعه با تن فروشی
کسب درامد کنند

________

(۱) المتعه من اعظم اسباب دخول الجنه بل انها توصلهم الى درجه تجعلهم یزاحمون الانبیاء مراتبهم فی الجنه.( المرجع : کتاب من لایحضره الفقیه ۳ :۳۶۶ )
(۲) تفسیر منهج الصادقین للملا الکاشانی ۲/۴۹۳
(۳) عن رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم قال: قال الله عز وجل : إنی غفرت للمتمتعین من النساء ! المستدرک (مستدرک الوسائل)الجزء ۱۴ ص ۴۵۲٫( وانظر: کتاب من لایحضره الفقیه ۳ :۳۶۶ )
پس به عینه ازدواج موقت زنای شرعی میباشد.

 

*** مجاهد دین ***

مقاله پیشنهادی

زهد رسول الله صلی الله علیه وسلم

عَنْ أبِی هُرَیْرَهَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم: «اللَّهُمَّ ارْزُقْ آلَ مُحَمَّدٍ …