ای تارک نماز

ای تارک نماز !! فکر می کنی که هستی؟آیا تا این حد خود را از پروردگارت بی نیاز می دانی که از سجده برای او خودداری می کنی؟آیا غرور و تکبر تو را به آنجا رسانده که از ایستادن خاشعانه در برابر پرورگارت ابا می کنی؟ {ای انسان! چه چیز تو را در برابر پروردگار بزرگوارت مغرور ساخته است … پروردگاری که تو را آفریده است و سپس سر و سامانت داده است و بعد معتدل و متناسب کرده است O و آنگاه به هر شکلی که خواسته است تو را در آورده است و ترکیب بسته است. } [انفطار: ۸ ـ ۶] ای تارک نماز !! آیا نمی دانی نماز آخرین چیزی است که انسان مسلمان به آن پایبند خواهد ماند و اگر آن را ضایع کند تمام دین خود را زیر پا نهاده است؟ رسول الله صلی الله علیه و سلم می فرماید: «گره های اسلام یکی پس از دیگری باز خواهند شد، پس هرآنگاه گرهی باز شد مردم به گره بعدی چنگ خواهند زد. اولین آنها حکم است و آخرین آنها نماز».
ای تارک نماز !! مگر نمی دانی هر کس عمدا نماز را ترک کند از حفظ و مراقبت الهی محروم خواهد شد؟
ای تارک نماز !! اگر نماز را ترک کنی چه چیز از اسلام برایت باقی خواهد ماند؟ آیا نمی دانی نماز ستون اسلام و خیمه ایمان است؟
ای تارک نماز !! آیا نمی دانی ترک نماز کفر و شرک و گمراهی است؟ رسول الله صلی الله علیه و سلم می فرماید: « فاصله میان انسان و شرک و کفر، ترک نماز است» [روایت مسلم[همچنین رسول الله صلی الله علیه و سلم می فرماید: «پیمان بین ما و آنها نماز است، هر که آن را ترک گوید کفر ورزیده است» عمر بن الخطاب رضی الله عنه می فرماید: همانا هر آنکه نماز را ضایع کند سهمی از اسلام ندارد. ابن مسعود رضی الله عنه می فرماید: هر آنکه نماز را ترک کند دین ندارد. عبدالله بن شقیق رحمه الله می گوید: اصحاب رسول الله صلی الله علیه و سلم ترک نماز را کفر می دانستند. براهیم نخعی رحمه الله می گوید: هر کس نماز را ترک کند کفر ورزیده است. امام ذهبی رحمه الله می گوید: آنکه نماز را از وقت آن به تاخیر می اندازد مرتکب گناه کبیره شده است و هرکس آن را کاملا ترک گوید مانند آن است که زنا و دزدی کند. و ترک هر نماز یا از دست دادن آن گناه کبیره است پس اگر این کار را چند بار تکرار کند او از اهل کبائر است مگر اینکه توبه نماید، اما اگر ترک نماز را ادامه دهد او از زیانکاران و اشقیاء و مجرمان خواهد بود.
ای تارک نماز !! آیا نمی دانی ترک نماز و سهل انگاری در آن «نفاق» است؟ { بیگمان منافقان خدا را گول می زنند! در حالی که خداوند ایشان را گول می زند. منافقان هنگامی که برای نماز بر می خیزند، سست و بی حال به نماز می ایستند و با مردم ریا می کنند و خدای را کمتر یاد می کنند و جز اندکی به عبادت او نمی پردازند} [نساء : ۱۴۲]

رسول الله صلی الله علیه و سلم می فرماید: «سنگین ترین نماز برای منافقان نماز عشاء و نماز صبح است و اگر آنها می دانستند در این نمازها چه چیزی است حتی سینه خیز برای ادای آنها [در مسجد] حاضر می شدند» [متفق علیه[
دوست بی نماز من! می بینی! حتی منافقان نماز می خواندند… مگر برای ریا…ا ما تو هرگز نماز نمی خوانی!!…
ای تارک نماز !! تمام موجودات برای پروردگار خود سجده می کنند به جز تو {آیا ندیده ای و ندانسته ای که تمام کسانی که در آسمان ها بوده و همه کسانی که در زمین هستند، و خورشید و ماه و ستاره ها و کوه ها و درختان و جانوران و بسیاری از مردمان، برای:heart: الله سجده می برند و بسیاری از مردمان هم عذابشان حتمی است و الله هر که را بی ارزش کند، هیچکسی نمی تواند او را گرامی دارد، الله است که هر چیزی را که بخواهد انجام می دهد } (حج : ۱۸)
اگر تو نماز را بر پا نداری از آنهایی خواهی بود که عذاب بر آنها حتمی شده است.
ای تارک نماز !! آیا راضی می شوی که روزقیامت بگویی ای کاش ماهم می مردیم وبه خاک تبدیل می شدیم تاازعذاب جهنم خلاص می شدیم؟(برای هرنماز۸۰حقب عذاب)

مقاله پیشنهادی

دنیا، اینگونه آفریده شده است

روزی مارکس اویلیوس، یکی از فیلسوفان بزرگ دربار امپراطوری روم، گفت: امروز افرادی را ملاقات …