اگر کسی خواهر زن خود را دوست داشته باشد و با او کارهایی هم انجام دهد غیر از زنا و لواط حکم شرعی آن چیست؟

الحمدلله

هر گونه نزدیکی نا مشروع با نامحرم حرام است ولی اگر آن نزدیکی نا مشروع با نزدیکان (مانند خواهر زن) باشد حرمت آن بیشتر است و خیانت به برادر نیز محسوب میشود و اگر شوهر آن زن با خبر شود آن خانواده از هم خواهد پاشید و همه گناه این تفرقه بر گردن آن در نفر نیز خواهد بود.

در مورد نزدیکان شوهر مانند خواهر زن از پیغمبر صلی الله علیه و سلم سؤال شد او فرمودند که:
“الحمو الموت” یعنی نزدیکان زن و شوهر مانند مرگ است” یعنی بسیار خطرناک است و پیغمبر صلی الله علیه و سلم همواره ما را از خلوت با زنان نامحرم و بیگانه نهی کرده است و فرموده است که شخص سوم این خلوتی شیطان خواهد بود. پس این شخص بایست توبه کند و به آن گناه باز نگردد و خودش را ستر کند و از هر گونه خلوت با خواهر زنش و یا دیگر زنان و یا دختران نامحرم دوری کند تا پایش نلغزد و مرتکب گناه و خیانت نشود.

و اینجا بایست متذکر شد از آنجاییکه که بنی آدم معصوم نیست و ایمان زیاد و کم میشود، خداوند از فضل و رحمتش باب توبه را برای خلقش گشوده است تا به هنگام معصیت راهی برای نجات داشته باشند و طبق روایات صحیحی که نقل شده است خداوند از توبه صادقانه بنده خود بسیار خوشنود میشود و بلکه طبق آیه قرآن در سوره فرقان که خداوند میفرماید: “اولئک یبدل الله سیئاتهم حسنات” خداوند آن گناهان بزرگ را به اجر و پاداش تبدیل میکند، ولی بایست توبه اش صادقانه باشد و تصمیم جدی برای عدم رجوع به آن گناه داشته باشد.

و یکی از نشانه های قبولی توبه این است که خداوند پس از توبه اش راه های کار نیک را به او نشان و توفیقش میدهد.

وصلی الله وسلم علی محمد و علی آله و اتباعه الی یوم الدین.

مقاله پیشنهادی

خیار(داشتن اختیار در معامله)

حکمت مشروعیت داشتن اختیار در معامله داشتن حق اختیار در معامله از محاسن اسلام است؛ …