اگر مگسی در ظرف آب شما افتاد، آن را غوطه دهید زیرا در یکی از بالهایش، مرض ودر بال دیگرش، شفا وجود دارد

وَعَنْهُ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ: قَالَ النَّبِیُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ: «إِذَا وَقَعَ الذُّبَابُ فِی شَرَابِ أَحَدِکُمْ فَلْیَغْمِسْهُ ثُمَّ لِیَنْزِعْهُ فَإِنَّ فِی إِحْدَى جَنَاحَیْهِ دَاءً وَالْأُخْرَى شِفَاءً». (بخاری:۳۳۲۰)
ترجمه: همچنین از ابوهریره روایت است که نبی اکرم فرمود: «هرگاه مگسی، در ظرف آب یکی از شما افتاد، آنرا در آب، غوطه دهد. سپس بیرون بیندازد. زیرا در یکی از بالهایش، مرض، و در بال دیگرش، شفا وجود دارد».

این گفته ی پیامبر را دانشمندان ثابت کرده اند که در یکی از بالهای مگس زهر و در دیگری پاد زهر وجود دارد و برای خنثی سازی اون زهر باید از پاد زهر مخصوص خودش استفاده کرد که بال دیگر مگس است.

علم امروزی ثابت کرده که مگس فواید زیادی دارد برای جامعه اینکه اگر مگس در محیطی باقی نماند آن منطقه دچار امراض گوناگون میشود چون مگس آن میکروبها و امراض را از بین میبرد یا آن ها را میخورد
چند سال پیش در ژاپن در یک منطقه تمام مگس ها را از بین بردند که گفته میشد محیط رو زشت کرده و ایجاد مزاحمت میکنند بعد از اینکه آن مگس ها از بین برده شد امراض گوناگونی در اون محیط رواج پیدا کرد.

مقاله پیشنهادی

آنچه به هنگام بازگشت از حج یا عمره یا غیره گفته می‌‌شود

عَنْ عَبْدِ اللهِ بْنِ عُمَرَ رضی الله عنهما قَالَ: کَانَ رَسُولُ اللهِ صلی الله علیه …