اَلرَّزّاقُ جَلَّ جَلالـُهْ (بسیار روزی دهنده)

[❤ Sticker]توانا خدایی که روزی همه بندگان را فراهم فرمود و اگر کسی بخواهد یک روز روزی مردم یک کشور را برساند فرو خواهدماند.این همه کائنات زنده هیچ کدام بی روزی نمانده است.خداوند در قرآن خطاب به پدران فرموده است : ﴿وَلَا تَقۡتُلُوٓاْ أَوۡلَٰدَکُم مِّنۡ إِمۡلَٰقٖ نَّحۡنُ نَرۡزُقُکُمۡ وَإِیَّاهُمۡ﴾ [الانعام: ۱۵۱].

«و فرزندان‌تان را از ترس فقر و تنگدستی مکشید ما به شما و ایشان روزی می‌دهیم».

یعنی فرزندان‌تان را به سبب فقری که دامنگیرتان شده است مکشید؛ زیرا خزانه‌های آسمان و زمین در خد خداوند است و او رزق شما و ایشان را تضمین کرده است.

رزق به سه دسته‌ی حلال و حرام و شبهه تقسیم می‌شود، هر آنچه که براساس اجازه‌ی خداوند می‌باشد، آن حلال است و هر چه برعکس آن باشد، آن حرام است. خداوند سبحان پرندگان و چهارپایان را رزق می‌دهد در حالی که هیچ ملکیتی بر چیزی ندارند.

هر کس که تنها خداوند را رازق دانست، خود را متوجه خدا گردانیده و به او نزدیک گشته و مدام بر او توکل می‌کند. خداوند می‌فرماید:

﴿إِنَّ رَبَّکَ یَبۡسُطُ ٱلرِّزۡقَ لِمَن یَشَآءُ وَیَقۡدِرُۚ إِنَّهُۥ کَانَ بِعِبَادِهِۦ خَبِیرَۢا بَصِیرٗا ٣٠﴾ [الإسراء: ۳۰].

«بی‌گمان پروردگارت، روزی هر کس را که بخواهد فراوان و گسترده می‌دارد، و روزی هر کس را که بخواهد کم و تنگ می‌گرداند؛ چرا که خدا به بندگان خود آگاه و بینا است.

مقاله پیشنهادی

دنیا، اینگونه آفریده شده است

روزی مارکس اویلیوس، یکی از فیلسوفان بزرگ دربار امپراطوری روم، گفت: امروز افرادی را ملاقات …