اهل سنت و نواصب

از دیدگاه ما اهل سنت هرگاه بخواهیم از مکانت    و منزلت رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم سخن بگوئیم حتماً باید از نواصب سخن بگوئیم.
«نصب» در لغت بر پا داشتن و بلند کردن چیزی را گویند، از همین باب است ناصبه‌ جنگ و بدیها یعنی جنگ افروز، در قاموس آمده است نواصب و ناصبه و اهل نصب کسانی هستند که بغض علی علیه السلام را دین می دانند، زیرا که «نصبوا له» یعنی با او دشمنی کردند. این به اعتبار اصل است ، بنا بر این هر کسی که با اهل بیت علیهم السلام دشمنی کند نواصب به شمار می آید.
خواننده گرامی! سخن علمای اسلام در مورد ستایش از امیر المؤمنین علی و فرزندانش رضی الله عنهم    و علیهم السلام صریح و آشکار است، و عقیده ما این است که انشاء الله علی و حسن و حسین علیهم السلام در بهشت جاویدان خواهند بود، این امر بحمدالله بسیار روشن و آشکار است.

نصب بهانه اختلاف

در اینجا باید به موضع اهل سنت در قبال نواصب اشاره کنیم و اینکه اهل سنت همواره از نواصب اعلان بیزاری کرده اند و میکنند، این مسئله بسیار مهمی است، زیرا همواره یکی از بزرگترین و مؤثرترین اسباب اختلاف در میان امت اسلامی بوده است، متأسفانه گروهی وجود دارد که از این گونه موارد سوء استفاده می کنند. لذا در هر فرصتی از این مسئله به گونه ای سخن  میگویند که اختلاف عمیق تر  و دامنه دارتر می شود، در حالیکه همه این تافته ها و بافته ها جز دروغ و تهمت و بهتان چیزی نیست.
مثلا یکی اهل سنت را متهم می کند که نسبت به علی و فرزندانش دیدگاه خوبی ندارند، و آنگاه لجام زبانش را باز می گذارد تا هر چه می تواند دروغ ببافد،‌ و تا میتواند  داستانها و افسانه های تخیلی اش مبنی بر بغض اهل سنت نسبت به علی علیه السلام را ردیف کند.

یک افسانه تفرقه انگیز

عجیب تر اینکه اخیراً  افسانه شهادت حضرت فاطمه را بافته اند و پر و بال می دهند، واقعاً خنده آور است، وبعید نیست که عده ای مؤمن و مخلص به اهل بیت (ع) این چرندیات را باور کنند،‌ راستی هم حق دارند. وقتی کسی مطالعه ندارد و به منابع دسترسی ندارد، با علماءو روشنفکران طرف مقابل یا حد اقل  بی طرف، آشنایی و رابطه ندارد از کجا بداند که این داستانها و افسانها مشتی دروغ است؟.
در حالیکه اهل سنت درباره فضائل اهل بیت احادیث فراوان روایت می کنند. شاید هیچ کتابی از کتب حدیث اهل سنت نباشد که در آن از فضائل و منزلت اهل بیت حدیث روایت نشده باشد.

مقاله پیشنهادی

از سوی به سوی شدن در خواب شب

عَنْ عُبَادَهَ بْنِ الصَّامِتِ رضی الله عنه عَنِ النَّبِیِّ صلی الله علیه وسلمقَالَ: «مَنْ تَعَارَّ …