خدای رحمان بر عرش استواء یافت» یعنی: استقرار دارد، استواء و استقرارى که برای آن مثل و مانندی نیست.
گفتنی است که ما به استوای حق تعالی بر عرش ـ بنا بر عقیده سلف صالح که ائمه چهارگانه اهل سنت نیز از آن جملهاند ایمان داریم.
سلف صالح به صفات حق تعالی چنانکه در قرآن آمده است بی هیچ تحریف، تأویل، تشبیه یا تمثیلی ایمان داشتند و در برابر آنها با توجیه، تأویل، تشبیه و تکییف درنگ نمیکردند.
از امام مالک رحمه الله پرسیدند که خدا جلّ جلاله چگونه بر عرش استوا یافت؟ گفت: «استواء معلوم است و درک کیفیت آن در حیطه عقل نیست و ایمان به آن واجب و سؤال کردن از آن بدعت است». یادآور میشویم که قول صحیح در باره عرش و کرسی این است که «عرش» غیر از «کرسی» است.