می خواهیم بگوئیم که به خاطر این مسائل تو شایستگی اجتهاد را نداری، بر تو واجب است که اولا˝ تقلید کنی سپس تبعیّت، البته اگر توائایی تشخیص دلیل راجح از مرجوع را داشته باشی، اگر چه میدانیم که تو معتقد به مرتبه إتباع نیستی، پس چارهای نیست جز این که باید مقلد یا جاهل باشی. با توجه به مسائل فوق برای خواننده گرامی ثابت میشود که ما کسانی را برای اجتهاد دعوت میکنیم که شایستگی اینکار را داشته باشند و توانایی بدست آوردن امکانات و ادوات آن را داشته باشد، پس بنابراین ما دکتر البوطی را شایسته این کار نمیدانیم و ما در این مورد با او موافق هستیم که تقلید بر او واجب است، اجتهاد افراد مخصوص خود را میطلبد.
مقاله پیشنهادی
خیار(داشتن اختیار در معامله)
حکمت مشروعیت داشتن اختیار در معامله داشتن حق اختیار در معامله از محاسن اسلام است؛ …