افشای رازِ زن در فِراشِ خواب حرام است

افشای رازِ زن در فِراشِ خواب حرام است

مسلم از ابوسعید خدری روایت کرده است که گفت: پیامبر صلی الله علیه وسلم فرمود:

«إِنَّ مِنْ أَشَرِّ النَّاسِ عِنْدَ اللهِ مَنْزِلَهً یَوْمَ الْقِیَامَهِ، الرَّجُلَ یُفْضِی إِلَى امْرَأَهٍ وَتُفْضِی إِلَیْهِ، ثُمَّ یَنْشُرُ سِرَّهَا».[۱]

«از جمله بدترین انسان‌ها از لحاظ جایگاه در نزد خداوند در روز قیامت، آن مردی است که با زنش مقاربت می‌کند و زنش با او همخوابگی می‌کند و سپس، مرد رازِ زنش را افشا می‌کند».

نیز، ابوداوود، ترمذی و نسایی روایتی، گاه مختصر و گاه طولانی، از مردی از ابوهریرهس نقل کرده‌اند که او گفته است: “… سپس، پیامبر صلی الله علیه وسلم به مردان رو کرد و خطاب به آنان فرمود:

«هَلْ مِنْکُمُ الرَّجُلُ إِذَا أَتَى أَهْلَهُ فَأَغْلَقَ عَلَیْهِ بَابَهُ وَأَلْقَى عَلَیْهِ سِتْرَهُ وَاسْتَتَرَ بِسِتْرِ اللَّهِ؟».

«آیا از شما کسی هست که هرگاه با زنش همخوابگی کند، درِ اتاق را بر خود ببندد و لحاف بر خود بیندازد و ستر و پوشش خدا را پوشاننده‌ی خود قرار دهد»؟! مردان عرض کردند: آری! ایشان فرمودند:

«ثُمَّ یَجْلِسُ بَعْدَ ذَلِکَ فَیَقُولُ فَعَلْتُ کَذَا فَعَلْتُ کَذَا؟».

«سپس، می‌نشیند و به تعریف و توصیف می‌پردازد که چنین کردم و چنان کردم»؟ ابوهریره می‌گوید: پس از این، مردان ساکت شدند و سپس، پیامبر صلی الله علیه وسلم رو به زنان کرد و فرمود:

«هَلْ مِنْکُنَّ مَنْ تُحَدِّثُ؟».

«آیا در میان شما زنان هم کسانی هستند که (از آن موارد) سخن بگوید»؟ که در این هنگام، دختری بر زانو ایستاد و برای اینکه پیامبر صلی الله علیه وسلم وی را ببیند و سخنش را بشنود، خود را بالا کشید و به پیامبر صلی الله علیه وسلم عرض کرد: ای رسول خدا! (بله)، مردان (از آن کارشان) سخن می‌گویند و زنان هم مثل آن‌ها! و پیامبر ج (خطاب به همه‌ی حاضران) فرمود:

«هَلْ تَدْرُونَ مَا مَثَلُ ذَلِکَ؟ إِنَّمَا مَثَلُ ذَلِکَ مَثَلُ شَیْطَانَهٍ، لَقِیَتْ شَیْطَانًا فِی السِّکَّهِ فَقَضَى مِنْهَا حَاجَتَهُ وَالنَّاسُ یَنْظُرُونَ إِلَیْهِ».[۲]

«آیا می‌دانید که این کار به چی می‌ماند؟! به شیطان مؤنثی می‌ماند که با شیطان مذکری در کوچه ملاقات کند و مذکر، در حالی که مردم به او نگاه می‌کنند، حاجت خویش را از مؤنث برآورده سازد…»”.

[۱]– صحیح مسلم (۱۴۳۷).

[۲]– ابو داود (۲۱۷۴)، آلبانی در إرواء الغلیل (۷/۷۳) می‌گوید اسناد آن ضعیف است لیکن برای حدیث شواهدی است که آن را تقویت می‌کند.

مقاله پیشنهادی

خیار(داشتن اختیار در معامله)

حکمت مشروعیت داشتن اختیار در معامله داشتن حق اختیار در معامله از محاسن اسلام است؛ …