اعجـــاز قـــــــرآن (۲۹)

اثر انگشت

{أَیَحْسَبُ الْإِنْسَانُ أَلَّنْ نَجْمَعَ عِظَامَهُ ﴿٣﴾ بَلَىٰ قَادِرِینَ عَلَىٰ أَنْ نُسَوِّیَ بَنَانَهُ} ﴿۴﴾ سوره القیامه.

ترجمه: آیا آدمی می پندارد که ما استخوانهایش را گرد نخواهیم آورد. (۳) آری ، ما قادر هستیم که سر انگشتهایش را برابر کنیم. (۴).

کافران درباره زنده شدن دوباره مردگان بعد از پراکنده شدن استخوانهایشان در زمین و اینکه چگونگی شناختن هر فرد در روز قیامت مجادله می کردند.
خداوند بلند مرتبه این گونه پاسخ می دهد که او نه تنها می تواند که استخوانهای ما را یک جا و سرهم بگرداند بلکه می تواند سر انگشتان ما را هم کاملا دوباره بسازد.
چرا قرآن در جایی که در مورد تشخیص هویت هر فرد بحث است مخصوصا از سر انگشتان سخن می گوید؟!
در سال ۱۸۸۰ بعد ازتحقییقات که توسط آقای فرانسیس گلت انجام شد، استفاده از اثر انگشت یک روش علمی برای تشخیص هویت گردید.
در جهان نمی توان دو شخص با آثار انگشت کاملا مشابه را پیدا کرد..!
حتی دوقلوهای هم سان هم دارای آثار انگشت یکسان نیستند،! لذا نیروهای پلیس در سراسر جهان از اثر انگشت جهت تشخیص هویت مجرمان استفاده می کنند…!
هزار و چهار صد سال پیش، چه کسی از منحصر به فرد بودن سر انگشتان آگاه بود؟!!!
مطمئنا هیچ کس به جز خالق آن…

گیرنده های حسی درد در پوست:

تصور می شد که درک نمودن احساسات و دردبه تنهایی مربوط به مغز می شود.
اکتشافات جدید ثابت نموده است که در پوست گیرنده های حسی درد وجود دارد، و بدون آن فرد قادر نخواهد بود که درد را احساس کند.
وقتی یک دکتر فردی را که دچار زخم های حاصل از سوختگی معاینه می کند، درجه سوختگی را با استفاده از آله تست درد تعیین می کند.
اگر فرد احساس درد نمود دکتر آسوده خاطر خواهد شد زیرا درد نشانه آن است که سوختگی سطحی است و گیرنده های حسی درد سالم است و آسیب ندیده است.!
از سوی دیگر اگر مریض هیچ گونه دردی را احساس نمی نمود، نتیجه گیری می شود که سوختگی عمیق است و گیرنده های حسی درد از بین رفته است.
قرآن در آیه زیر آشکارا به وجود گیرنده های حسی درد اشاره می کند.
{إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا بِآیَاتِنَا سَوْفَ نُصْلِیهِمْ نَارًا کُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُمْ بَدَّلْنَاهُمْ جُلُودًا غَیْرَهَا لِیَذُوقُوا الْعَذَابَ ۗ إِنَّ اللَّـهَ کَانَ عَزِیزًا حَکِیمًا} ﴿۵۶﴾ سوره النساء.
ترجمه: آنان را که به آیات ما کافر شدند به آتش خواهیم افکند هر گاه پوست تنشان بپزد پوستی دیگرشان دهیم ، تا عذاب خدا را بچشند خدا پیروزمند وحکیم است. (۵۶).
پروفسور تیگاتات تیجاسین، یکی از مسؤلین بخش آناتومی دانشگاه چین مای در تایلند، وقت زیادی را صرف تحقیق درباره گیرنده هایی در پوستعلمی نموده است.
او در ابتدا نمی توانست باور کند که قرآن این حقیقت علمی را ۱۴۰۰ سال پیش ذکر کرده است…
پروفسور تحت تاثیر صحیح بودن علمی قرآن قرار گرفت و در هشتمین کنفرانس پزشکی سعودی که در ریاض با موضوع نکته های قرآن و سنت برگذار شده بود، با افتخار و در برابر عموم “لا اله الا الله محمد رسول الله” را بر زبان آورد.

مقاله پیشنهادی

فضیلت سفارش به قرآن

عَنْ طَلْحَهَ ابْنِ مُصَرِّفٍ قَالَ: سَأَلْتُ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ أَبِی أَوْفَى: آوْصَى النَّبِیُّ صلی الله …