اعجـاز علمی قــــرآن

یکی از شگفت انگیزه ترین اعجازهای قرآن در سوره عنکبوت هست که دو نکته خیلی مهم و زیبا وجود دارد.

نکته اول:
چـرا عنکبـوت در قرآن به صیغه مونث یاد شده درحالـی که عنکبوت مذکــر است؟؟
آیه میگوید:
﴿ مثل الذین اتخذوا من دون الله اولیاء کمثل العنکبوت اتخذت بیتا ﴾ ”العنکبوت۴۱”.

آیا متوجه تاء مونث در کلمه “اتخذت” شدید؟ عنکبوت مذکر یا مونث است؟..

آیا هذا عنکبوت یا هذه عنکبوت گفته میشود؟
درستش هذا عنکبوت چونکه مذکر است پس چرا تاء مونث درکلمه اتخذت امده؟؟

منکرین و شکاکان ایراد گرفتند و گفتند که این خطایی از قرآن است العیاذ بالله گفتند که باید”کمثل العنکبوت اتخذ بیتا ” گفته شود چونکه عنکبوت مذکر است…!. ولی پروردگار اراده کرد معجزه ای در این مورد بیاورد،نشانه ای برای تقویت قلبمان،
و کافران را ذلت خواری بیفزاید…
تکنولوژی امروزی ثابت کردکه فقط عنکبوت ماده میتواند تار بتند،در حالی که عنکبوت مذکر(نر) از تارهای خود فقط برای جابجایی بین درختان واماکن استفاده میکندو قادر به تنیدن تار نیست…!

اگر خداوند متعال در آیه خود میفرمود
کمثل العنکبوت اتخذ بیتا،
آیه از نظر علمی خطا واشتباه است
ولی خداوند متعال تاء مونث را در آیه آورد تا ایمان در دلهایمان تقویت گردد و بدانیم که کلام حق مستقل است : سبحـان االله.

نکتـه دوم :

عنکبوت مونث بعد از به دنیا آوردن فرزندان ،عنکبوت مذکر را میکشد و به خارج از منزل می اندازد…
وبعد از اینکه فرزندان عنکبوت بزرگ شدن ،مادر خود را میکشند و به خارج از خانه می اندازند!! …

خانواده عجیبی ست از بدترین خانواده ها به معنای واقعی ست..

خداوند در قرآن کریم وصف کرده خانواده را
﴿وان اوهن البیوت لبیت العنکبوت لو کانوا یعلمون﴾.

در این سوره اولین وآخرین آیات در مورد فتنه آمده است و منظور سوره از ذکر داستان خانواده و تار عنکبوت این است که فتنه ها همچون تار عنکبوت پیچیده و گرفتار کننده هستن واهل فتنه خودشان قربانی میشون چی میشه گفت؟؟؟
آیا برای ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻭﻗﺖ ﺁﻥ ﻓﺮﺍ ﻧﺮﺳﻴﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﻝ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺑﻪ (ﻫﻨﮕﺎﻡ) ﻳﺎﺩ ﺧﺪﺍ ﻭ (ﻫﻨﮕﺎﻡ) ﺑﻪ ﻳﺎﺩ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺯ ﺣﻖّ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺧﺸﻮﻉ ﻳﺎﺑﺪ ﻭ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻧﺒﺎﺷﻨﺪ ﻛﻪ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﺘﺎﺏ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪ ﻭ ﺭﻭﺯﮔﺎﺭ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭﺍﺯ ﺁﻣﺪ ﺁﻧﮕﺎﻩ ﺩﻝ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺳﺨﺖ ﺷﺪ ﻭﺑﻴﺶﺗﺮﺷﺎﻥ!ﺑﺪﻛﺎﺭﻧﺪ. (سوره حدید آیه ۱۶)

مقاله پیشنهادی

فضیلت سفارش به قرآن

عَنْ طَلْحَهَ ابْنِ مُصَرِّفٍ قَالَ: سَأَلْتُ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ أَبِی أَوْفَى: آوْصَى النَّبِیُّ صلی الله …