اسلام با چه سرعتی در اروپا رشد می کند؟

蜉مقاله ای که در پیش رو دارید، محصول خیالبافی یک مسلمان متعصب و خوشخیال نیست، بلکه بر عکس؛ نوشته کسی اس蜉ت بنام روبرت اسپنسر، که علیرغم شکل ظاهریش از منتقدین سرسخت اسلام است. وی در این راستا هفت کتاب، ده پژوهش، وبیش از دویست مقاله در باره تروریسم و نقد اسلام وبخصوص جهاد،  در امریکا منتشر کرده است.

این مقاله-همانطور که خواهید دید- گرچه نژادپرستانه و یکسونگرانه نگاشته شده است، ولی برای خواننده مسلمان گویای یک حقیقت است، وآن اینکه اسلامهراسی (Islamophobia) در غرب از خیال به واقعیت تبدیل می شود، واروپای پیر، با رشد منفی جمعیت وبا چشمانی نگران، نظاره گر این وضع است، و به نظر می رسد چاره ای جز تسلیم در مقابل این پدیده ندارد.ترجمه این مقاله بدون کم وکاست بحضورتان تقدیم می گردد.

رشد سریع اسلام دراروپا

با چه سرعتی اروپا مسلمان می شود؟ خیلی سریع…تا آنجا که حتی مورخی مثل برنارد لویس(Bernard Lewis) که در سراسر زندگی پرافتخارش، بطور عجیبی واقعیتهای مسلمی از اسلام تندرو وتروریسم را غیر صادقانه دنبال کرده است به روزنامه آلمانی Die Welt forthrightly”” گفت:”اروپا در پایان این قرن مسلمان خواهد شد”.

شاید هم زودتر! به برخی از شاخصهای کشورهای اسکاندیناوی در هفته گذشته توجه کنید:

۱- براساس گزارش مقامات سوئدی، “مالمو” Malmö سومین شهر بزرگ سوئد، به پاسگاه مرزی خاورمیانه در اسکاندیناوی تبدیل شده است. اکنون پلیس آنچه را که خیلی از اسکاندیناویها از مدتها قبل میدانستند، قبول می کند. آنها دیگر اوضاع را در سومین شهر بزرگ کشور تحت کنترل ندارند. این شهر بطور مؤثر توسط دسته های خشن مسلمانان مهاجر کنترل می شود. بعضی از مسلمانان بیش از بیست سال در منطقه Rosengörd, Malmö زندگی کرده اند، اما هنوز خواندن و نوشتن بزبان سوئدی را بلد نیستند. پرسنل آمبولانس بوسیله سنگ و اسلحه مورد حمله قرار می گیرند، و بدون اسکورت پلیس، از هرکمکی به هر کسی در آن منطقه خودداری می کنند. اخیراً یک جوان آلبانیایی بوسیله یک عرب با چاقو مورد حمله قرار گرفت، وتا دم مرگ با وجود خونریزی بر روی زمین رها شده بود، در حالی که آمبولانس منتظر پلیس بود تا وارد صحنه شود.خود پلیس هم از ورود به بخشهایی از شهر خودشان تردید دارند، مگر اینکه چندین اتومبیل گشت بهمراه داشته باشند، و نیازدارند تا پاسبانها مواظب ماشینهایشان باشند، وگرنه تخریب خواهند شد.

۲- در شهر Nordg?rdsskolen در  دانمارک اولین مدرسه دانمارکیست که از دانمارکیها خالیست، اکنون دانش آموزان کلا از منطقه سریع الرشد دانمارک می آیند: منطقه مهاجران مسلمان.

۳- همچنین در دانمارک، اکنون خواندن قرآن برای دانش آموزان مافوق دبیرستان الزامیست. این امر در ذات خود مشکلی ندارد، ولی به نظر نمی رسد با توجه به برتری کنونی درستی رویکرد سیاسی قاره اروپا، آن چشم‌ انداز بحرانی را شامل شود.

۴- قاضی حسین احمد رهبر مسلمان پاکستانی، در مرکز فرهنگی اسلامی اسلو(پایتخت نروژ) سخنرانی کرد، او علیرغم این واقعیت که بنا به گزارش روزنامه Aftenposten قبلا اسامه بن لادن را ستوده بود، و همچنین حزب او “جماعه الإسلامی” اعضای القاعده را قهرمان نامیده بودند، اما بآسانی به او اجازه ورود به کشور داده شد. او در نروژ از جواب دادن به این سؤال که آیا بنظر او همجنسباز باید کشته شود یا نه ، خودداری کرد.

۵- درجاهای‌ دیگر در اروپا، جهاد شکل خشن تری بخود می گیرد، مقامات هلندی حداقل ۱۵ نقشه تروریستی جداگانه را کشف کردند که همگی در صدد بودند هلند را به خاطر اعزام ۱۳۰۰ نیروی حافظ صلح در عراق تنبیه کنند. و در اسپانیا مسلمانان مراکشی – از جمله چند مظنون به شرکت در بمبگذاری ۱۱ مارس در مادرید- کنترل یکی از شعبه های زندان اسپانیا را بدست گرفته اند. آنها از آنجا نماز مسلمانان را با صدای بلند پخش می کنند، و زندانیان غیر مسلمان را بطور فیزیکی مرعوب می سازند، عکسهای اسامه بن لادن را آویزان می کنند، وبا افتخار می گویند:”ما در جنگ مقدس پیروز خواهیم شد” واکنش نگهبانان آن است که از آنها می خواهند تا صدای نمازشان را پایین بیاورند.

دولتهای اروپایی در باره همه این موارد چکار می کنند؟ فرانسه فشار می آورد تا در قالب یک اقدام تنش زدایانه، دو روزنامه نگار فرانسوی را که بوسیله جهادیها به گروگان گرفته شده اند، آزاد کند. “آژانس کشوری سوئد برای کمکهای خارجی”، بانی “کنفرانس همبستگی با فلسطینیان” است، که در میان چیزهای دیگر قصد دارد به اتحادیه اروپا فشار آورد، تا نام گروه تروریستی حماس را از لیست گروههای تروریستی اتحادیه اروپا حذف کند. این در حالیست که حماس در تشویق و تجلیل از کشتار غیر نظامیان بوسیله بمبگذاران انتحاری سابقه طولانی دارد.

آنچه اروپائیان تا بحال کاشته اند، الآن دارند درو می کنند.خانم”بات یئور”(Bat Ye’or یهودیست- مترجم) یکی از مورخان پیشگام در باره قوانین اهل ذمه که همان ستم قانونمند برغیر مسلمانان در جامعه اسلامی است، در کتاب قریب الانتشارش بنام “Eurabia” (ترکیبی از اروپا وعرب) می نویسد که چگونه بدین نتیجه رسیده است. او توضیح می دهد که اروپا از سی سال پیش وبدنبال کوته نظریهای سیاسی و منافع اقتصادی، مسیر ملایمت، سازش‌، وتنازلات فرهنگی را در مقابل اسلام در پیش گرفت. وی خاطر نشان می سازد که امروز اروپا از یک تمدن یهودی- مسیحی برمبنای پساروشنفکری سکولار، به تمدن اهل ذمه یا اروعربی (ترکیبی از اروپا وعرب) تبدیل می شود. یک جامعه انتقالی سکولار- مسلمان، با یهودی- مسیحی سنتی اش خیلی سریع ناپدید می شود.

بهر حال بعد از قتل عام کودکان بسلان(در روسیه) علائمی در اروپای شرقی وجود دارد که نشان می دهد شاید این وضع در حال تغییر باشد. یکشنبه گذشته لهستان ۱۰۰ چچنی مسلمان را که تلاش می کردند از طریق بلاروس وارد لهستان شوند، به کشورشان باز گرداند. این نمونه ای از اقداماتی است که کشورهای غرب لهستان تاکنون مایل نبوده اند انجام دهند. اما از آنجا که هیچکس با هیچ وسیله ای قادر نیست جهادیها را از میانه روها جدا کند، و میانه روها هم به شناسایی جهادیها کمکی نمی کنند، چه گزینه ای برای لهستانیها وجود دارد؟

شاید زیاد طولانی نباشد قبل از اینکه لازم باشد آنها مهاجران را از اسکاندیناوی و همینطور فرانسه بیرون کنند.

نوشته: روبرت اسپنسر ROBERT SPENCER
برگردان: سید احمد هاشمی

مقاله پیشنهادی

خودت تاریخ خود را بنویس

در شدت گرما و ساعتی قبل از نماز ظهر، در حرم نشسته بودم؛ دیدم پیرمردی …