درجواب فرمودند:
در حقیقت پیشی جستن خدیجه رضی الله عنها تأثیر و یاری و ایستادگی اش در دین، در ابتدای اسلام بود به طوری که نه عائشه و نه هیچ یک از امهات مؤمنین با او شریک نبودند.
در حالی که تأثیر عائشه،رضی الله عنها نقل دین و رساندن آن به امت و بصیرت وی از علوم (دینی) در آخر اسلام است، به طوری که نه خدیجه و نه دیگران با او شریک نبودند.
سئل شیخ اﻹسلام ، عن خدیجه وعائشه أیهما أفضل ؟ فأجاب :
بأن سبق خدیجه وتأثیرها فی أول الإسلام ، ونصرها وقیامها فی الدین ، لم تشرکها فیه عائشه ، ولا غیرها من أمهات المؤمنین ،
وتأثیر عائشـه فی آخر الإسـلام ، وحـمل الدین وتبلیغه إلى الأمه ، وإدراکها من العلم ، ما لم تشرکها فیه خدیجه ولا غیرها .
{ مَجْمُوعُ الْفَتَاوَىٰ }لِـ(ابْنِ تَیْمِیَّه) رحمه الله الْجُزْءُ الرابع ص ۳۹۳٫