ارتباط باران با آرامش قلب در قرآن

یکی از معجزات عظیم قرآن

از دیدگاه پزشکی وقتی که دمای هوا بدن پایین می آید فشار خون و نیز پایین می آید و ضربان قلب نیز کمتر می شد.همچنین آلودگی هوا نیز بر ضربان قلب تاثیر مستقیم دارد در نتیجه کاهش آن که توسط باران نیز امکان پذیر است باید در ضربان قلب تاثر داشته باشد.

بسیاری از بیماران به علت علایم تب از دارو استفاده می‌کنند. تب موجب افزایش تپش قلب می‌شود؛ و ممکن است به افراد مسن یا افرادی که دچار بیماری‌های قلبی و عروقی هستند فشار وارد کند.

و همه می دانند که تب حالتی است که دمای بدن افزایش می یابد و درنتیجه این افزایش دما قلب تند تر می زند در نتیجه وقتی دما پایین تر است نیز ضربان قلب کند تر می شود.

در سوره انفال آیه ۱۱ نوشته شده است که :

[به یاد آورید] هنگامى را که [خدا] خواب سبک آرامش‏بخشى که از جانب او بود بر شما مسلط ساخت و از آسمان بارانى بر شما فرو ریزانید تا شما را با آن پاک گرداند و وسوسه شیطان را از شما بزداید و دلهایتان را محکم سازد و گامهایتان را بدان استوار دارد (۱۱)

در این آیه اشاره شده است هنگامی که باران بریزد باعث آرامش قلب انشان و پاکی می شود که با توجه به مقالات قید شده در منبع و ارتباط آلودگی هوا با باران بی شک این آیه بطور واضح برای امروز نیز صدق می کند و بی شک قرآن کتاب برای همه فصول و قرنها است.

مقاله پیشنهادی

فضیلت سفارش به قرآن

عَنْ طَلْحَهَ ابْنِ مُصَرِّفٍ قَالَ: سَأَلْتُ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ أَبِی أَوْفَى: آوْصَى النَّبِیُّ صلی الله …