اذان دادن

ذان گفتن، نوعی عبادت و تقرب الی الله است، و اگر مردم فضیلت اذان را می‌ دانستند به سوی آن می ‌شتافتند و حتی برای آن قرعه می ‌انداختند؛ چرا چنین فضیلتی نصیب موذن نباشد، در صورتی که او ندای توحید را بلند می ‌کند و آن را در میان مردم آشکار می‌سازد؟

رسول الله صلی الله علیه و سلم فرمود: “در روز قیامت گردن مؤذنان از دیگران درازتر خواهد بود.
صحیح مسلم

دراز بودن گردن در جمال و زیبایی می ‌افزاید، و این زیبایی برازنده ی کسی است که عمل شایسته ی اذان را بر عهده دارد، چنان که کلمات توحیدی اذان را به گوش مردم می‌ رساند و آنان را به سوی نماز فرا می ‌خواند و در روز قیامت، هر موجود تر و خشکی در دنیا که اذان را شنیده است، برای مؤذن گواهی می ‌دهد.

ابوسعید خدری رضی الله عنه به عبدالرحمن بن صعصعه گفت: “من می ‌بینم که تو با گوسفند و بیابان دوستی و علاقه داری، پس هر گاه با گوسفندان یا در بیابان بودی و برای نماز اذان گفتی، صدایت را بلند کن؛ زیرا هر جن و انس و هر چیزی که صدای مؤذن را بشنود، در روز قیامت برای او گواهی می ‌دهد.

مقاله پیشنهادی

خیار(داشتن اختیار در معامله)

حکمت مشروعیت داشتن اختیار در معامله داشتن حق اختیار در معامله از محاسن اسلام است؛ …