ادله تحریم متعه

 الله تعالی دین خود را کامل کرده آنحِا که می فرماید(الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ ) «مائده/۳»(امروز دینتان کامل شد)اما شهوت پرستان و اهل بدعت همیشه در دین خداوند کم وزیاد می کنند وچیزهایی داخل دین می کنند….

که از آن نیست وبرای آن تعصب هم بخرچ میدهند به این دلیل که پیرو شهوات نفسانی خود هستند. یکی از این شهوات نفسانی اهل بدعت صیغه زنان است ما در اینحِا قصد نداریم به مفاسد این عمل نامشروع بپردازیم مانند اینکه صیغه با زن شوهر دارد ودختر نابالغ و ودختر باکر بدون اذن ولی جائز است واینکه باهزاران نفر می توان صیغه کرد زیرا احِاره شده اند واینها حرف ما نیست حرم ائمه رافضه است.

ما در این جا تحریم متعه زنان را از کتب رافضه اثبات می کنیم. حدیث اول:محمد بن یحیى عن أبی جعفر عن أبی الجوزا عن الحسین بن علوان عن عمرو بن خالد عن زید بن علی عن آبائه عن علی علیهم السلام قال : (( حرم رسول الله صلى الله علیه وآله یوم خیبر لحوم الحمر الأهلیه ونکاح المتعه ))للشیخ الطوسی – ج ۷ – ص ۲۵۱ / (الاستبصار ۲/۱۴۲)، (وسائل الشیعه ۱۴/۴۴۱)

توثیق رجال حدیث
۱.- محمد بن یحیى أبو جعفر العطار القمی : شیخ أصحابنا فی زمانه، ثقه، عین، کثیر الحدیث  نجاشی باب میم
۲.ابی جعفر معجم رجال الحدیث – محمد الجواهری – ص ۶۹۰
۱۴۰۴۷ – ۱۴۰۴۳ – ۱۴۰۷۲ – أبو جعفر النحوی : روى روایه فی التهذیب ج ۲ ح ۵۳۵
أقول هذه الروایه فی الاستبصار ج ۱ ح ۱۳۲۱ أبو جعفر من غیر تقیید بالنحوی وعلیه فالظاهر أنه أحمد بن محمد عیسی ثقه

۳.أبو الجوزاء :
 المنبه بن عبدالله التیمی
آقای نجاشی در رجال خود می گوید (صحیح المذهب له کتاب)واوبالقاسم خوئی هم ایشان را توثیق کرده.

۴.الحسین بن علوان توثیقش را از ابوالقاسم خوئی
 (الحسین بن علوان الکلبی مولاهم کوفی عامّى وأخوه الحسن یکنّى أبا محمد ثقه رویا عن أبی عبداللّه علیه السلام ولیس للحسن کتاب والحسن أخصّ بنا وأولى روى الحسین عن الاعمش وهشام بن عروه وللحسین کتاب تختلف روایاته أخبرنا إجازه محمد بن علی القزوینی قدم علینا سنه أربعمائه قال: أخبرنا أحمد بن محمد بن یحیى قال: حدّثنا عبداللّه بن جعفر الحمیری عن هارون بن مسلم عنه به) (إنتهى).

وما ذکره ظاهر فی أنّ الحسن کان أیضاً عامّیاً واستفاد بعضهم: أنّ التوثیق فی کلامه راجع إلى الحسن ولکنه فاسد بال التوثیق راجع إلى الحسین: فانّه المترجم وجمله (وأخوه الحسن یکنّى أبا محمد) جمله معترضه وقد تکرّر ذلک فی کلام النجاشی فی عدّه موارد منها فی ترجمه محمد بن أحمد بن عبداللّه أبی الثلج.

۵.عمرو بن خالد الواسطی از اصحاب امام باقر وصادق بوده  ابوالقاسم خوئی در معجم خود توثیقش کرده
حدیث بعدی (قال لی محمد بن أبی عمیر عن عبد الله بن سنان قال سألت أبا عبد الله (ع) عن المتعه فقال لا تدنس نفسک بها )
بحار الانوار حِ۱۰۰ ابوب المتعه ص۱۰۳ (جعفر صادق می گوید با صیغه زنان خودت را آلود نکن )

رجال حدیث
۱.محمد بن أبی عمیر البزاز :بیاع السابری ق، ضا [جخ] ثقه [ست] یکنى أبا أحمد من موالی الأزد و اسم أبی عمیر زیاد [بن عیسى] من أوثق الناس عند الخاصه و العامه و أنسکهم و أورعهم و أعبدهم، و قد ذکره الجاحظ فی کتابه فی فخر قحطان على عدنان بذلک، و ذکر أنه کان أوحد أهل زمانه فی الأشیاء کلها أدرک من الأئمه ثلاثه أبا إبراهیم موسى بن جعفر علیه السلام و لم یرو عنه، و روى عن أبی الحسن الرضا علیه السلام، و روى عنه أحمد بن محمد بن عیسی * رجال ابوداوود باب المیم
۲.عبدالله بن سنان :هم از اصحاب امام صادق است همانطور که برقی در رحِال خود باب اصحاب ابی عبدالله حِعفر صادق می گوید.

حدیث بعدی
۳۶- ، [کتاب حسین بن سعید و النوادر] ابن أبی عمیر عن هشام بن الحکم عن أبی عبد الله (ع) قال ما تفعلها عندنا إلا الفواجر. بحار جلد ۱۰۰ابواب المتعه صفحه ۱۰۳*(ابی عبد الله صادق در پاسخ سوال کننده می گوید صیغه زنان را در نزد ما افراد خبیث و فاجر انجام می دهند)
ابن ابی عمیر که توثیقش گذشت اما هشام بن الحکم:آقای نجاشی هم هشام بن حکم را تایید کرده در رجال خود باب الهاء(و روى هشام عن أبی عبد الله و أبی الحسن موسى علیهما السلام، و کان ثقه فی الروایات، حسن التحقیق بهذا الأمر )ص۴۳۴
ابی عبدالله یعنی جعفر صادق توثیق نمی خواهد

حدیث بعدی:
أحمد بن محمد بن عیسى فی ( نوادر) : عن ابن أبی عمیر ، عن هشام بن الحکم ، عن أبی عبدالله ( علیه السلام ) فی المتعه قال : ما یفعلها عندنا إلا الفواجر. ـ نوادر أحمد بن محمد بن عیسى : ۸۷ | ۲۰۰
ابن ابی عمیر توثیقش گذشت
هشام بن الحکم هم توثیقش گذشت
احمد بن محمد بن عیسی هم توثیق شده .

روایت بعدی که خیلی عجیب است این است که امام باقر فقط صیغه را برای زنان مردم روا میدارد نه زنان ودختران خودش
عن زراه قال جاء عبد الله بن عمیرالی ابی جعفر ( الباقر ) فقال ما تقول فی متعه النساء؟ فقال ابو جعفر احلها الله فی کتابه وعلی لسانه نبیه فهی حلال الی یوم القیامه وذکر کلاما طویلا , ثم قال ابو جعفر لعبدالله بن عمیر هلم الی ألاعنک  فأقبل علیه عبدالله بن عمیر وقال ایسرک ان نسائک وبناتک واخواتک وبنات عمک یفعلن ذلک؟  فاعرض عنه ابو جعفر وعن مقالته عندما ذکر له نسائه وبناته وبنات عمه . مستدرک الوسائل ج ۱۴ ص ۴۴۹ /بحار الأنوار – العلامه المجلسی – ج ۱۰۰ – ص ۳۱۷ – ۳۱۸

(عبدالله بن عمیر نزد امام باقر آمد و سوال کرد در مورد صیغه زنان حِه می گویی؟پاسخ داد در کتاب خدا وسنت رسولش حلال شده تا روز قیامت عبدالله بن عمیر پاسخ داد آیا برایت آسات است که زنانت و دخترانت و خواهرانت این کار انحِام دهند؟پس امام باقر بدش آمد واز او روی گرداند وپاسخش نداد)

خوب اگر صیغه خوب است چرا امام باقر برای اهل خود نمی پسندد؟
آیا رسول الله نفرمودند ایمان شما کامل نمی شود الا اینکه آنچه برای خود می پسندید برای دیگران هم بپسندید وآنچه برای خود نمی پسندید برای دیگران هم نپسندید؟

پس این احادیث تحریم متعه کاملا صحیح هستند وشکی در آن نیست و آقایان روافض در پاسخ ما چه می گویند؟ امام تقیه کرده یعنی دروغ و دغل بازی می گوییم مگر خداوند نفرمود (یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّـهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّـهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ ﴿المائده: ۶٧﴾ (ای رسول ابلاغ کن آنچه از طرف پروردگارت به تو وحی کرده واگر انجام ندهی رسالتت نیمه کار است و از مردم نترس خدا تورا حفظ می کند) شما می گویید امامت از نبوت بالاتر است پس چرا امام به آیه (وَاللَّـهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ)عمل نمی کند واز هر کس وناکسی میترسد وتقیه می کند؟آیا امام دورغگو وبزدل شایسته اطاعت است؟

منبع: اسلام تکس

مقاله پیشنهادی

زهد رسول الله صلی الله علیه وسلم

عَنْ أبِی هُرَیْرَهَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم: «اللَّهُمَّ ارْزُقْ آلَ مُحَمَّدٍ …