احادیث و روایت های کدام صحابه مورد تایید اهل سنت است؟

اولین سوالم اینست که احادیث و روایت های کدام صحابه مورد تایید اهل سنت است؟

دومین سوالم در مورد توهین و تهمتهاییست که اهل تشیع به خلفای راشدین نسبت میدهند ازجمله شراب نوشی خلیفه دوم و تعدادی از صحابه رسول الله (ص) و توهین خلیفه اول (رض) به رسول خدا در بستر رحلت که ادعا میکنند قرطبی و بعضی دیگر هم در این مورد روایت ها کرده اند من باید چه جوابی بدهم که مستند به دلایل قطعی باشد؟

و دیگر اینکه چرا اهل سنت هیچ عکس العملی در رابطه به این همه تهمت و افترا نشان نمیدهد؟

الحمدلله،

بر طبق عقیده ی اهل سنت و جماعت؛ اصحاب پیامبر صلی الله علیه وسلم همگی عادل و ثقه هستند و لذا مادامیکه ثابت شود که فرد صحابی بوده است و از پیامبر صلی الله علیه وسلم حدیث روایت کرده باشد، روایت او بدون جرح و تعدیل صحابه قابل پذیرش است و این یک قاعده است که احادیث تمامی اصحاب پیامبر صلی الله علیه وسلم بدون استثناء قبول می گردند.

اما اگر حدیث نقل شده، کلام پیامبر صلی الله علیه وسلم نباشد بلکه کلام خود صحابی باشد ، در این صورت علما در این مسئله که آیا قوا صحابی حجت است یا خیر اختلاف دارند ولی صحیح آنست که قول صحابی حجت نیست.

اما در مورد اتهامات روافض به اصحاب پیامبر صلی الله علیه وسلم باید گفت که البته انتظاری جز این از آنها نمی رود! شما نباید به اتهام شراب یا توهین آنها به پیامبر صلی الله علیه وسلم شگفت زده شوید زیرا آنها خیلی بیشتر از این جلو رفته اند و ادعا دارند صحابه منافق بودند و قصد ترور پیامبر صلی الله علیه وسلم را داشتند و نیز بعد از وفات پیامبر همگی مرتد و کافر شدند الا چند نفر انگشت شمار!!

پس نباید از روافض تعجب کنید زیرا آنها دشنام به اصحاب را عبادت می دانند و لذا انتظار نابجایی است که ما گمان کنیم روافض نسبت به صحابه سوء نیت ندارند!

اما در مورد پاسخگویی به دروغهای شیعه، الحمدلله اهل سنت در اوج قدرت و با اقتدار تمام تمامی اتهامات شیعه را پاسخ داده است چنانکه آنها در برابر آن پاسخها یارای مقابله را نداشتند.

و حتی جدای از پاسخگویی به اتهامات وارده، علمای اهل سنت و جماعت اقدام به باطل کردن و رد اصول اعتقادات شیعه کرده اند و احیانا شما بدان اطلاع ندارید.

اما برای اینکه به پاسخ سوالات خود برسید می توانید به لینکهای زیر مراجعه کنید:

۱-     اسلام تکس؛ سایتی در رد بر شبهات شیعه

۲-    کتابهای ارزشمندی در رد اصول اعتقادات شیعه

۳-    مقالاتی در رد شیعه

۴-    پاسخ دندان شکن به شیعه در مورد اتهام آنها به عمر ابن خطاب

۵-    پاسخ دندان شکن به شیعه در مورد اتهام آنها به عمر ابن خطاب (۲)

وصلی الله وسلم علی محمد و علی آله و اتباعه الی یوم الدین

مقاله پیشنهادی

علم چگونه از بین می‌رود؟

عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِکٍ قَالَ: أَلَا أُحَدِّثُکمْ حَدِیثًا سَمِعْتُهُ مِنْ رَسُولِ اللهِ صلی الله علیه وسلم …