احادیث شیعه درباره زیارت قبور و برتری آن بر زیارت حج(۲)

روایت دیگر:إنّ الله یبدأ ‏بالنظر إلى زوّار قبر الحسین بن علی عشیه عرفه قبل نظره إلى أهل الموقف (قال الرّاوی: وکیف ذلک؟) قال أبوعبدالله – ‏کما یزعمون – لأنّ أولئک أولاد زنا ولیس فی هؤلاء أولاد زنا»(خداوند بعد از ظهر روز عرفه قبل از اینکه‌‌ به اهل موقف ‏عرفات نظرکند، به زائران قبر حسین نظر می‌افکند، (راوی می‌گوید: آخر چطور؟)  – ابوعبدالله گفت: چون حجّاج زنا زاده ‏هستند، ولی در میان زائران حسین اولاد زنا وجود ندارد).الوافى، فیض کاشانى مجلّد دوّم ۸/۲۲۲
آیت الله محسنی شیعه در شرحی بر این احادیث میگوید:
۱- علامه مجلسی علیه رحمته، حدیث ها را از کتب مختلف حدیثی جمع کرده و صحت اسانید آنها را تضمین نکرده واسانید خود را بسوی کتب مصادر احادیث ذکر کرده و مساله اعتبار سند مربوط به علمایی می باشد که به بحار مراجعه میکند و باید خود آنان صحیح را از ضعیف تشخیص دهند وغالب کتب حدیثی شیعه چنین است و دراین مورد مباحث دقیق علم رجال مطرح است.
۲- احادیث مذکوره ضعیف السند است

۳ -درهیچ یک از آنها حج واجب ذکر نشده و مسلماً مقصود حج مستحبی است نه حج فرض، اولاً به این جهت که زیارت امام حسین مستحب است و مستحب بهتر از فرض نیست ودوما بر هر مسلمان یک حج فرض است نه دو یا چند حج که دراین روایات امده است، پس معلوم میشود که مراد حجهای مستحبی است و اشکالی ندارد که زیارت سید جوانان اهل بهشت از حج مستحبی افضل باشد.

۴ – اگر به جزء هشتم وسائل شیعه مراجعه کنید، میبیند که شیعه عقیده دارد:به تارک حج درموقع مردن گفته میشود یا یهودی و یا نصرانی بمیر که از اسلام بهره ی نداری وامثال اینها،پس نزد ما زیارت امام حسین از حج واجب مهم تر نیست بلکه حج فرض بمراتب زیارت امام حسین و حتی زیارت خاتم النبیین مهمتر است.
۵- روایت اخیر هم سند او و هم متن او بسیار ضعیف است .

نظر اهل سنت:‏
حالا جالب اینجاست که شیعه خودش میداند  احادیث فضیلت  زیارت قبور،بسیار زننده است اما از طرف دیگر نمیتواند این عقیده را رها کند زیرا پایه و  اساس دینش است! یعنی نه میتواند دفاع کند و نه میتواند رها کند!! پس آیت الله های شیعه جواب های میدهند که مصداق یکی به نعل یکی به میخ زدن است.

حالا نظر ما:
اولا: شیعه ها  خوشبختانه حداقل  ظاهرا و زبانا به قرآنی ایمان دارند که   مورد قبول ما، و مورد قبول همه است.
پس بیایید همین قرآن را قاضی کنیم و ببینیم درباره قبرپرستی (یا بقول شیعه  زیارت قبور) چه میگوید:
اولین دلیل و بهترین دلیل  ما بر رد رفتار شیعه، سکوت و بیخبری قرآن درباره قبرپرستی است:ببینید ما نماز میخوانیم چون قرآن گفته…. حج میرویم چون قرآن گفته….. روزه میگیریم چون قرآن گفته…. و بر همین اساس به زیارت قبور نمیرویم چون قرآن نگفته….  به زیارت کربلا نمیرویم چون قرآن نگفته !
من از بازی های کلامی شیعه بخوبی آگاهم! حالا شیعه خواهد گفت مگر هر چیز باید در قرآن نوشته شده باشد؟
جواب این است که نه! ولی چیزهای خیلی مهم عبادی باید نوشته شده باشند و زیارت قبور از مهم ترین اعمال عبادی شماست!
من از بازی های کلامی شیعه بیخبر نیستم خواهند گفت به زیارت کربلا نمیروی چون قرآن نگفته؟!! پس به سفر لندن هم نرو!!
پاسخ به مغلطه این است که آیه  (فَسِیرُوا فِی الْأَرْضِ)  بما اجازه گردش در زمین را با رعایت شرایط داده اما  اگر من بگویم زیارت لندن مساوی با هزار حج است باید دلیل از قرآن داشته باشم زیرا برای رفتن به یک حج و برای کسب یک ثواب، الله  سوره ای را بنام حج نازل کرده  ولی  سوره ای بنام کربلا یا مشهد نداریم پس چرا میگویید زیارت قبر رضا برابر  هفتاد حج است ؟
همین دلیل اول اما  و بهترین دلیل ما بر رد ادعاهای شیعه درباره قبرپرستی  است.

ثانیا: شما میگویید سند حدیث ضعیف است  آیا معنی سخن شما  این است که  حدیث های فوق را قبول ندارید؟ اگر اینطور باشد پس  این سخن، خیلی خوشحال کننده است، اما باز چند سوال ما بی جواب مانده  :
الف: اگر این احادیث ضعیف است پس چرا برای تشویق مردم شما در سر منابر ذکر میکنید؟ و چرا مردم را تشویق میکنید؟
ب :اگر این احادیث ضعیف است پس چرا شما کتابی نمینویسید و احادیث ضعیف شیعه را مشخص نمیکنید؟!!
ج – به چه دلیل این آحادیث ضعیف است؟؟ دلیل را چرا ذکر نمیکنید؟ !! علمای شیعه میدانند که منظور ما از این سوال چیست! این یک سوال کمر شکن است!!
سوما: خواننده اگر دقت کند میبیند که آیت الله شیعه  مانور میدهد یعنی  در عین حالی که  حدیث را ضعیف میداند اما در همان  قبولش هم دارد و از متن آن و از عقیده (ثواب میلونی زیارت قبر نسبت به حج مستحبی) دفاع میکند و میگوید هیچ عیبی ندارد که زیارت قبر حسین از یک میلیون حج مستحبی و یا  بیشتر ثواب داشته باشد!!
پس لقمه را چرخانده و از دور گردن دوباره خورده و آخر، باز همان حرف اول را زده است!!
و هرگز نمیتواند یک عمل مستحبی بی نام و نشان، ثوابی بیش  از   یک میلیون حج مستحبی داشته باشد! این بازی با کلمات است.

یعنی این مثل کار دیگر شیعه است: شما میدانید که مذهب  شیعه ؛مثل ما؛ به مردان  اجازه میدهد فقط ۴ زن دایمی داشته باشند، اما برعکس ما  در همان حال شیعه ها بر اساس مذهب خود  حق دارند یک میلیون زن صیغه ای هم داشته باشند و وقتی به روحانی شیعه بگوییم چرا محدویت ۴ تا را زیر پا میگزاری؟ میگوید: این موقت است نه دایم !!
 اما روحانی شیعه در همان حال با  مانوری  جالب این هزار زن را از دایم هم دایمی تر میکند یعنی میگوید ازدواج موقت میتواند ۹۹ ساله باشد  پس عملا موقت شد دایمی!! زیرا ازدواج دایمی معمولا مدت آن  ۵۰ سال است!!
حالا این عین داستان حج مستحبی است وقتی زیارت کربلا یک میلیون حج مستحبی ثواب داشته باشد پس جز نادان  هیچکس؛ جز یکبار در تمام عمر؛ به مکه نمیرود و یک را با یک میلیون عوض نمیکند!
  و هرکس میتواند حس کند که ثواب یک میلیون حج مستحبی برای آخرت بس است!! تازه این ثواب یکبار زیارت قبر حسین است پس حساب کنید میزان ثواب شیعه های که روزانه به زیارت میروند!!
پس در عقیده شیعه، کعبه در  مقابل قبر حسین حقیر است میلیونها بار حقیر تر است. اما  قرآن فقط کعبه را میشناسد و قبر حسین را اصلا نمیشناسد!
آیا مردم شیعه نباید اندیشه کنند؟

منبع: اسلام تکس

مقاله پیشنهادی

زهد رسول الله صلی الله علیه وسلم

عَنْ أبِی هُرَیْرَهَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم: «اللَّهُمَّ ارْزُقْ آلَ مُحَمَّدٍ …