اثبات حرام بودن لواط با زنان با قرآن و سنت

الله تعالی فرموده:

﴿نِسَآؤُکُمۡ حَرۡثٞ لَّکُمۡ فَأۡتُواْ حَرۡثَکُمۡ أَنَّىٰ شِئۡتُمۡ﴾ [البقره: ۲۲۳].

«زنان شما کشتزار شمایند. پس از هر کجا که می‌خواهید، به سراغ کشتزار خودتان بروید».

خداوند در این آیه، اجازه داد که از راه کشتزار (که همان فرج) است، شخص وارد شود. و اجازه نداده که از جایگاه مقعد اقدام به این کار نماید.

و نیز فرموده:

﴿وَیَسۡ‍َٔلُونَکَ عَنِ ٱلۡمَحِیضِۖ قُلۡ هُوَ أَذٗى فَٱعۡتَزِلُواْ ٱلنِّسَآءَ فِی ٱلۡمَحِیضِ وَلَا تَقۡرَبُوهُنَّ حَتَّىٰ یَطۡهُرۡنَۖ فَإِذَا تَطَهَّرۡنَ فَأۡتُوهُنَّ مِنۡ حَیۡثُ أَمَرَکُمُ ٱللَّهُ﴾ [البقره: ۲۲۲].

«و درباره حیض از تو سؤال می‌کنند، بگو حیض برای زنان اذیت‌‌آفرین است پس در دوران حیض از زنان کناره‌گیری کنید و تا وقتی که پاک می‌شوند، به ‌آنها نزدیک نشوید و مقاربت نکنید».

در این آیه خداوند ما را از دخول کردن در فرج به هنگام حیض، منع کرده است درحالی‌که حیض فقط چند روز طول می‌کشد. پس چگونه دخول کردن در مقعد جائز می‌باشد در حالی‌که نجاست همواره در آن باقی است؟! و ایضاً در این آیه روشن می‌شود که چیزی که از دخول کردن در آن منع شده است همان فرج [آلت تناسلی زن] است و مقعد نیست. زیرا، حیض فقط متعلق به فرج است، اما مقعد، پس حالش، آن‌طوری است که قبل از حیض بوده است. پس اگر دخول کردن در مقعد قبل از حیض، جائز می‌بود، اکنون هم هیچ اشکالی نداشت.

علاوه بر این، اگر مسأله این‌گونه می‌بود، در این صورت، آیه هم بدین صورت می‌بود: (فاعتزلوا الفروج فی الـمحیض) و این گونه نمی‌بود چنان‌که چنین است ﴿فَٱعۡتَزِلُواْ ٱلنِّسَآءَ فِی ٱلۡمَحِیضِ﴾.

و از ابوهریره روایت شده که پیامبر  صلی الله علیه و سلم فرموده است: (کسی که سراغ غیب گویی برود و گفته‌اش را باور کند، یا با زنی حائضه نزدیکی کند، یا با زنش از پشت دخول کند، در حقیقت از آنچه که بر محمد  صلی الله علیه و سلم نازل شده، بری شده است»[۱].

و نیز پیامبر  صلی الله علیه و سلم فرموده: «ملعون من اتی امراه فی دبرها» ترجمه «ملعون است کسی که در معقد زنی دخول کند»[۲].

خدایا، ما را از فاحشه‌ها و معصیت‌ها و فتنه‌ها، چه آنچه که از آنها ظاهر است و چه آنچه که از آنها نهان و باطن است، دور بدار. آمین …

[۱]– مسند ابی‌داود، کتاب الکهانه والتطهیر، ص ۵۴۵٫

[۲]– مسند ابی داود، باب فی جامع النکاح، ص ۲۹۴٫

مقاله پیشنهادی

فضیلت قرائت قرآن

الله متعال می‌فرماید: ﴿إِنَّ ٱلَّذِینَ یَتۡلُونَ کِتَٰبَ ٱللَّهِ وَأَقَامُواْ ٱلصَّلَوٰهَ وَأَنفَقُواْ مِمَّا رَزَقۡنَٰهُمۡ سِرّٗا وَعَلَانِیَهٗ …