آیا قرآن،ایرانیان را ستوده است؟

نویسنده:
محمد باقرسجودى

ادعای آیت الله شیعه: من مطلبی را می‌خواهم بگویم که امیدوارم شما و بینندگان عزیز این مطلب را به پای ایرانی بودن من نگذارند. این مسئله، مسئله ایرانیان در قرآن است. من سال‌ها تحقیق کرده‌ام که چرا خداوند، ایرانیان را برای شیعه بودن انتخاب کرده است؟ من دوست دارم تمام اهل سنت به این آیاتی که می‌خواتم، توجه کنند:
۱٫ آیه ۳۹ سوره توبه                ۲٫ آیه ۵۴ سوره مائده
۳٫ آیه ۳۸ سوره محمد              ۴٫ آیه ۸۹ سوره انعام
در این آیات گفته شده است که قومی دیگر باید وظائف اصلی اسلام را انجام بدهد و عرب، توانایی انجام آن را ندارد. در ذیل همه این آیات آمده است که منظور از قوم دیگر، قوم فارس است.

پاسخ اهل سنت: اولا : برادری خود را ثابت نما بعد ادعای ارث کن! قوم فارس فقط شیعه های نیستند که الان در ایران زندگی میکنند و شمار سنی ها حتی در خود ایران فعلی آنقدر زیاد است که شما جرات ارائه آمار صحیح را ندارید و به آنها  اجازه ایجاد مسجد و تجمع برای عبادت در شهرهای بزرگی مثل تهران و تبریز و اصفهان و بقیه شهرها را نمیدهید تا کثرت آنها مشاهده نشود.
علاوه بر این ساکنان ایران در همه قرنهای گذشته این سرزمین  نیز ایرانی محسوب میشدند و مخاطب قرآن فقط شیعه های این عصر نیست!
حالا ای آیت الله شیعه اگر تو در قرن ۱ یا ۲ یا ۳ یا ۴ تا قرن ده هجری زندگی میکردی ایرانیان سنی مذهب بودند پس در آنوقت این آیات چه معنیی داشت؟ یعنی ده قرن آیات قران معنی عکس داشت؟؟ گذشته از همه اینها، قوم فارس تا کنون هم،  اکثرا سنی هستند  زیرا  اقوام اصلی ایران فقط در ایران فعلی زندگی نمیکنند ایران منطقه خیلی بزرگی را  شامل میشد و همه هم به فارسی صحبت نمیکردند.
باید توجه داشت که معنی فارس این نیست که هرکس بزبان فارسی صحبت میکند فارس است یا هرکس در ایران  فعلی زندگی میکند فارس است ، فارس سرزمینی بزرگی بود که تا حمله مسلمانان توسط ساسانیان اداره میشد و رسول الله همه را فارس نامیده یعنی با این حساب کردها بلوچها آذری ها افغانها ووووو در لغت اسلام همه فارسند.
نتیجه اینکه هنوز هم که هنوز است با همه ظلمی که شیعه ها برای وادار کردن سنی ها برای ترک  دینشان نموده اند باز هم اکثریت کسانی که در محدوده حکمرانی ساسانی ها (ملک فارس  اصلی ) زندگی میکنند سنی هستند نه شیعه.
پس فرضیه تو که قرآن ایرانی ها را انتخاب کرد از اساس متزلزل است و این فرضیه نشان از هیچ چیز ندارد جز بیسوادی و لجاجت!!
پس اگر حتی ادعای آیت الله شیعه ثابت شود و این آیات درباره ایرانیان باشد، نمیتوان گفت درباره شیعه های نوظهور فلات ایران است و دلات دارد بر حقانیت سنیها!
یعنی هم ازلحاظ تاریخی و هم از لحاظ جغرافیایی ساکنان  بعدی، ایران ساسانی همواره در هم زمانها با اکثریتی قاطع  سنی بوده اند و شیعه  بر روی چیزی که نیست آیات قران را تفسیر میکند!! حالا بیایید آیاتی را که شیعه دلیل آورده و مدعی است که این آیات ثابت میکند الله برای ایرانیان مذهب شیعه را انتخاب کرده!!! یکی یکی بررسی کنیم:

شیعه میگوید: این آیه در سوره توبه دلیل اول ماست!!
فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُلْ حَسْبِی اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ عَلَیهِ تَوَکَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ«۱۲۹»

پاسخ اهل سنت:این ایه چه ربطی دارد به ایرانیان؟؟ الله برسولش میگوید (به منافقان و مشرکین) بگو اگر روی برگردانید از دین اسلام الله مرا کافیست و به اوتوکل نمودم.
آخر ربطش به ایران چیست؟

شیعه میگوید: این آیه در سوره مائده دلیل دوم ماست!!
یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَنْ یرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یحِبُّهُمْ وَیحِبُّونَهُ أَذِلَّهٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّهٍ عَلَى الْکَافِرِینَ یجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا یخَافُونَ لَوْمَهَ لَائِمٍ ذَلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یؤْتِیهِ مَنْ یشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ«۵۴»

پاسخ اهل سنت:
این آیه به چند دلیل ربطی به شیعه ندارد، اول اینکه از قومی یاد میکند که یک صفتشان جنگاوری و جهادگری است و صفت دومشان اهمیت ندادن به سرزنش  کافران است.
و مذهب شیعه هیچکدام از این دوصفت را ندارد، جهاد اصلا ندارد آیا تا حالا یک شهر را از کفار گرفته؟ و بشدت از کفار میترسد و به خاطر همین هم حاضر نیست قصاص اسلامی را به اجرا در آورد بلکه بیش از این از ترس شماتت کفار آیات قرآن را برعکس معنی میکند مثلا قرآن اجازه داده مرد در یک مرحله از نافرمانی همسر خود را بزند و شیعه میگوید نه!! منظور قرآن از این زدن، نوازش نمودن است!!!
و صفت سومی که در آیه است اما در شیعه نیست صفت «أَذِلَّهٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّهٍ عَلَى الْکَافِرِینَ» است که شیعه ایرانی فعلا بطور کلی از آن عاری است مثل در برابر شیعه افغانی تکبر میکند و به او ویزا نمیدهد و ذلیلش میکند، اما به آلمانی ها که حکومت شیعی ایران را آدم حساب نمیکنند، میگوید نیازی به ویزا ندارید و به آسانی در فرودگاه روادید دخول  میدهد.

شیعه میگوید: قرآن درسوره انعام آیه ۸۹ اعراب را تهدید کرده که اگر کافر شوید الله قومی را میاورد که کافر نیستند و منظورش شیعه های فارس است ایه این است :
(أُولَئِکَ الَّذِینَ آتَینَاهُمُ الْکِتَابَ وَالْحُکْمَ وَالنُّبُوَّهَ فَإِنْ یکْفُرْ بِهَا هَؤُلَاءِ فَقَدْ وَکَّلْنَا بِهَا قَوْمًا لَیسُوا بِهَا بِکَافِرِینَ)«۸۹»
آنها کسانی هستند که کتاب و حکم و نبوت به آنان دادیم؛ و اگر (بفرض) نسبت به آن کفر ورزند، (آیین حق زمین نمی‌ماند؛ زیرا) کسان دیگری را نگاهبان آن می‌سازیم که نسبت به آن، کافر نیستند.

پاسخ اهل سنت:
این آیه درباره اکثریت مردم مکه است که به رسول الله ایمان نیاوردند و الله قوم مدینه (اوس و خزرج) را برای خدمت به دین مسخر کرد.
شیعه ای که جیر خوار زحمت مهاجرین و انصار است و بعد از نهصد سال (که اسلام استوار و  محکم شد) در یک گوشه کوچک از سرزمین اسلامی حکومتی بزور تشکیل داد چه حقی دارد خود را مصداق این آیه بداند و بعد شما در کجا از دین دفاع کردید جلوی کدام کافر ایستادید؟ کارنامه ننگین شما پر است از اتحادهایتان با کفار بر علیه مسلمانان
ادعا را ببین و عمل راببین جل الخالق

شیعه می گوید: این آیه در  سوره محمد نیز دلالت دارد بر اینکه الله شیعه های فارس را برای پیشبرد دین خود انتخاب کرده است ، آیه این است:
(هَا أَنْتُمْ هَؤُلَاءِ تُدْعَوْنَ لِتُنْفِقُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَمِنْکُمْ مَنْ یبْخَلُ وَمَنْ یبْخَلْ فَإِنَّمَا یبْخَلُ عَنْ نَفْسِهِ وَاللَّهُ الْغَنِی وَأَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ وَإِنْ تَتَوَلَّوْا یسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَیرَکُمْ ثُمَّ لَا یکُونُوا أَمْثَالَکُمْ) «۳۸»
آری، شما همان گروهی هستید که برای انفاق در راه خدا دعوت می‌شوید، بعضی از شما بخل می‌ورزند؛ و هر کس بخل ورزد، نسبت به خود بخل کرده است؛ و خداوند بی‌نیاز است و شما همه نیازمندید؛ و هرگاه سرپیچی کنید، خداوند گروه دیگری را جای شما می‌آورد پس آنها مانند شما نخواهند بود (و سخاوتمندانه در راه خدا انفاق می‌کنند).

پاسخ اهل سنت:
خواننده باید دقت کنید که اگرهای که در قران آمده لزوما معنیش این نیست که حادثه رخ داده مثلا قرآن میفرماید اکر بخل کنید این معنیش این نیست که مسلمانها همگی بخیل بودند یا شدند
مثال واضح این است: وَلَوْ تَقَوَّلَ عَلَینَا بَعْضَ الْأَقَاوِیلِ«۴۴»
لَأَخَذْنَا مِنْهُ بِالْیمِینِ«۴۵» ثُمَّ لَقَطَعْنَا مِنْهُ الْوَتِینَ«۴۶»
اگر محمد سخنی دروغ بر ما می‌بست،ما او را با قدرت می‌گرفتیم،سپس رگ قلبش را قطع می‌کردیم،«یعنی چون رگ گردنش را قطع نکردیم همین دلیل است که پیامبر بر الله دروغی نبسته» حالا الله فرموده اگر چنین و چنان کنید قوم دیگری را به جای شما مینشانم  چون قوم دیگری را جانشین نکرده و عملا دیدیم که الله ابوبکر و عمر و عثمان و علی را بر مکه و مدینه فرمانروایی داد پس معنی این است که آنها برعکس دستور الله عملی نکردند گرنه رگ گردنشان قطع میشد و ذلیل میشدند و قوم دیگری جایشان را میگرفت.
و درطول تاریخ شیعه از این  جانشینی سهمی ندارد و حتی امروز هم که دولتی دارد بی اجازه سعودی ها نمیتوان به مکه برود یا مدینه! پس چه میگوید که الله ما را انتخاب کرده برای پیش برد دینش؟!
چیزی که اصلا رخ نداده و همیشه و همیشه اسلام در دست سنی ها بوده پس این چه ادعای عجیبی است که بی خجالت مطرح میشود؟؟
اینجا بی مناسبت نیست تا یادآوری کنیم  که درباره قوم فارس  آیه ۳ سوره جمعه نازل شده است:
هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیینَ رَسُولًا مِنْهُمْ یتْلُو عَلَیهِمْ آیاتِهِ وَیزَکِّیهِمْ وَیعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَهَ وَإِنْ کَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُبِینٍ«۲» وَآخَرِینَ مِنْهُمْ لَمَّا یلْحَقُوا بِهِمْ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ«۳» ذَلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یؤْتِیهِ مَنْ یشَاءُ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ«۴»

و الله کسی است که در میان جمعیت درس نخوانده ( عرب) رسولی از خودشان برانگیخت که آیاتش را بر آنها می‌خواند و آنها را تزکیه می‌کند و به آنان (قرآن) و حکمت می‌آموزد هر چند پیش از آن در گمراهی آشکاری بودند!و بر گروه دیگری که هنوز به آنها ملحق نشده‌اند؛ و او عزیز و حکیم است! این فضل خداست که به هر کس بخواهد (و شایسته بداند) می‌بخشد؛ و خداوند صاحب فضل عظیم است!
و در تفسیر (لما یلحقوا بهم) از ابوهریره این حدیث  صحیح را داریم: عَنْ أَبِى هُرَیرَهَ قَالَ کُنَّا جُلُوسًا عِنْدَ النَّبِىِّ -صلى الله علیه وسلم- إِذْ نَزَلَتْ عَلَیهِ سُورَهُ الْجُمُعَهِ فَلَمَّا قَرَأَ (وَآخَرِینَ مِنْهُمْ لَمَّا یلْحَقُوا بِهِمْ) قَالَ رَجُلٌ مَنْ هَؤُلاَءِ یا رَسُولَ اللَّهِ فَلَمْ یرَاجِعْهُ النَّبِىُّ -صلى الله علیه وسلم- حَتَّى سَأَلَهُ مَرَّهً أَوْ مَرَّتَینِ أَوْ ثَلاَثًا – قَالَ – وَفِینَا سَلْمَانُ الْفَارِسِىُّ – قَالَ – فَوَضَعَ النَّبِىُّ -صلى الله علیه وسلم- یدَهُ عَلَى سَلْمَانَ ثُمَّ قَالَ « لَوْ کَانَ الإِیمَانُ عِنْدَ الثُّرَیا لَنَالَهُ رِجَالٌ مِنْ هَؤُلاَءِ »
از ابوهریره روایت داریم که نزد پیامبر نشسته بودیم که سوره جمعه نازل شد و ایشان تلاوت فرمود وقتی به آیه(وَآخَرِینَ مِنْهُمْ لَمَّا یلْحَقُوا بِهِمْ ) رسید مردی پرسید یا رسول الله اینها کیا هستند؟ و پیامبر جواب نداد تا مرد سوالش را دوبار یا سه بار تکرار کرد و در بین ما سلمان فارسی هم نشسته بود پیامبر دستش را بر سلمان نهاد و فرمود :
اگر ایمان در ثریا باشد مردانی از این قوم خود را به آن میرسانند.

خواننده عزیز:
در خود آیه یک درس بزرگ وجود دارد، الله میفرماید: قران را بر عرب فرستادیم و بردیگرانی که فعلا به آنها ملحق نشده اند تا همه را پاک کنیم.
پس این دین خاص به عرب نیست و عرب بر عجم در این باب فضیلتی ندارد و همه یکسان مخاطب الله هستند و مقصود الله تعلیم و تزکیه همه است  و حدیث پیامبر است:
یا أیها الناس إن ربکم واحد وإن أباکم واحد ألا لا فضل لعربی على عجمی ولا لعجمی على عربی ولا لأحمر على أسود ولا لأسود على أحمر إلا بالتقوى { إن أکرمکم عند الله أتقاکم } ألا هل بلغت ؟ قالوا : بلى یا رسول الله قال : فیبلغ الشاهد الغائب( السلسله الصحیحه شماره ۲۷۰۰)
ای مردم خدای شما یکی است و پدر شما هم یک نفر است،آگاه باشید که عرب بر عجم و عجم بر عرب برتری ندارد مگر بر اساس تقوی،آلله میفرماید ( گرامیترین شما نزد پروردگارتان متقیترینتان است) آیا اگاهتان کردم؟ مردم گفتند بله ای پیامبر الله! فرمود حاضران به غایبان این سخن را برسانند

خلاصه
این تقسیم بندی ها غلط است و اساس تقوی است و همانطور که در حدیث هم دیدیم فرمود مردانی از فارس نفرمود همه مردان فارس.
حالا این ایت الله شیعه آمده و سعی کرده آیات قرآن را محدود کند به منطقه ای که تمام فارس نیست بلکه منطقه ای است که مرزهای شرقیش را انگلستان مرزبندی کرده و مرزهای شمالیش را روسها درست کردند و مرزهای غربیش توسط عثمانی ها به این وضع در آمده!! آیات قران چه ربطی دارد به این مرز بندی های جدید؟
شیعه این را میداند اما او عادت کرده که از  آیات برداشت های نادرست بنماید. آیا از اخرت نمیترسد؟

مقاله پیشنهادی

علم چگونه از بین می‌رود؟

عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِکٍ قَالَ: أَلَا أُحَدِّثُکمْ حَدِیثًا سَمِعْتُهُ مِنْ رَسُولِ اللهِ صلی الله علیه وسلم …