آیا ظاهر شدن آیات قرآن بر بدن و ران کودکی نشانه کرامت است؟

الحمدلله

معجزات تنها مختص به انبیاء الهی است، بنابراین با رحلت پیامبر صلی الله علیه وسلم دیگر هیچ معجزه ای توسط هیچ انسانی ظاهر نمی شود، زیرا پیامبر صلی الله علیه وسلم آخرین انبیاء الهی است و با وفات ایشان وحی قطع شده و معجزه تمام می شود.

اما کرامات اولیاء الله  نه اولیاء الشیطان  همچنان باقی است ولی باید دانست که کرامات با معجزات تفاوت دارد،
به فتوای (۳۹۶۴) و (۴۲۸) و (۶۳۰۰) و (۴۸۹۹) (۵۵۵۰) مراجعه کنید.

و اما «آشکار شدن آیات قرآن در ران طفل» در کشور روسیه یا هر جای دیگری؛ نه معجزه است و نه کرامت! بلکه این یک حقه بازی و نیرنگ است، و احیانا توسط ساحرین روی داده باشد. زیرا آیات قرآن بسیار گرانقدرتر و گرامی تر از آن هستند که بر ران یا عورت یک انسان ظاهر شود؟!! چطور می توان تصور نمود که آیه ای از قرآن بر روی ران یک انسان  که عورتش است  ظاهر گردد؟ آیا این اهانت به آیات قرآن نیست؟ آیا خدای متعال راضی می شود که آیاتش بر روی ران و عورت یک انسان ظاهر شود و به آن اهانت گردد!؟

و بعضی از مردم ساده لوح و بعضا جاهل به عورت وی نگاه کرده تا بقول خود به آن تبرک جویند! در حالیکه نگاه کردن به عورت دیگران حرام و تبرک جستن به این امورات نامشروع است. قطعا اگر این امر حقیقت داشته باشد، توسط افراد مکار و حیله گری روی داده تا توسط آن مردم جاهل را بفریبند و نان و مالی بدست آورند، و یا کار ساحران است تا به مقاصد شیطانی خود برسند.

معولا ساحران برای آنکه اجنه را تحت کنترل و خدمت خود بگیرند، بایستی یک سری اعمال کفر آمیز را برای اجنه انجام دهند، تا در عوض آن، اجنه نیز به آنها کمک کنند، مثلا اجنه کافر از فرد ساحر می خواهد که آیات قرآن را با چیزهای پلید و نجس مانند خون حیض یا مدفوع بنویسد، و یا از ساحر می خواهد که آیات قرآن را در کاسه توالت بیاندازد، و یا بر روی عورت یک انسان بنویسند! آنگاه اجنه نیز در عوض این کار به فرد ساحر خدمت می کنند و مردم عادی گمان می کنند که آن فرد ساحر اولیاء الله است!
و برای اینست که این کرامات را دارد! درحالیکه آن کرامات نیست بلکه عرافی و کهانت و جادوگری است که مردم عامی از آن بی خبرند.

پیامبر خدا صلی الله علیه وسلم می فرماید:
«مَنْ أَتَی عَرَّافًا فَسَأَلَهُ عَنْ شَیْءٍ لَمْ تُقْبَلْ لَهُ صَلَاهٌ أَرْبَعِین لَیلَهً».

یعنی: «هر کسی نزد کاهنی برود و از او در مورد چیزی بپرسد نماز چهل شب او قبول نمی شود».

در سنن، روایت شده که پیامبرصلی الله علیه وآله وسلم فرمود: «مَنْ أَتَی کَاهِنًا فَصَدَّقَهُ بِمَا یَقُولُ فَقَدْ کَفَرَ بِمَا أُنْزِلَ عَلَی مُحَمَّدٍ».

یعنی: «هر کسی که نزد کاهن و غیب گوئی رفت و او را در آنچه می گوید تصدیق نمود، به راستی بر آنچه که بر محمدصلی الله علیه وآله وسلم نازل شده کفر ورزیده است».

بنابراین ظاهر شدن آیات قرآن بر روی ران آن کودک نه معجزه است و نه کرامات، بلکه مکر و نیرنگی است که هدف آن فریفتن مردم عامی است، و بر شما و تمام مسلمانان واجب است که آنرا انکار کرده و اعلام برائت نمایند و مردم را از آن فریب بازی آگاه کنند، زیرا پیامبر صلی الله علیه وسلم می فرماید:«من رأی منکم منکراً فلیغیره بیده ، فإن لم یستطع فبلسانه ، فإن لم یستطع فبقلبه ، وذلک أضعف الإیمان» مسلم ( ۴۹ ).

یعنی: هر کس از شما منکری دید پس با دستش جلوی آنرا بگیرد و اگر نتوانست با زبان خود آنها را نهی نماید و اگر باز نتوانست در قلب خویش از آن منکرات بیزار باشد که این مرتبه نشانه ی ضعف ایمان است.

والله اعلم.

مقاله پیشنهادی

خیار(داشتن اختیار در معامله)

حکمت مشروعیت داشتن اختیار در معامله داشتن حق اختیار در معامله از محاسن اسلام است؛ …